ﺳﻪشنبه, 28 فروردین 1403 2024,April

مردم منتظر خبرهای خوب از بورس باشند/ عرضه سهام شرکت های مهم بانکی

24 خرداد 1401
مردم منتظر خبرهای خوب از بورس باشند/ عرضه سهام شرکت های مهم بانکی

به گزارش بانک اول، حسن روحانی در جلسه هیات دولت اظهار داشت : در بورس در هفته های گذشته در خصوص شرکت های مرتبط با تامین اجتماعی «شستا» قدم های خوبی برداشته شد به طوری که واگذاری سهام آن با استقبال خوب مردم مواجه شد.  

رییس جمهور در ادامه افزود : بر اساس برنامه ریزی‌ها در روزها و هفته های آینده شاهد یک اقدام مهم از سوی وزارت اقتصاد خواهیم بود که واگذاری سهام در قالب صندوق «ETF» خواهد بود که شامل عرضه سهام شرکت های مهم بانکی و بیمه ای است.

حسن روحانی افزود : مردم می توانند تا سقف ۲ میلیون تومان این سهام را خریداری کنند که از تخفیف هم برخوردار می شود.

وی اظهار داشت : البته باز هم در هفته های آینده در خصوص بورس خبرهای خوبی برای مردم خوبمان خواهیم داشت و این یکی از راه های حرکت اقتصادی دولت است.

رییس جمهور تصریح کرد : امسال که سال جهش تولید نامگذاری شده، یکی از راه ها فعالیت صحیح بانک ها است و یکی دیگر از راه های مهم، بازار سرمایه است و در عین حال یکی از مسائل مهم بازار کار است و ما باید کاری کنیم که اشتغال جدید را شکل دهیم و آن را فعال کنیم./ایبنا

اخبار مرتبط
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 29 فروردین ماه 1403، مبلغ 4 هزار میلیارد و 370 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 644 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 25 فروردین ماه 1403، مبلغ 2 هزار میلیارد و 700 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 141 میلیارد تومان به بازار سهام تزریق کردند.
در روزهایی که بازار سرمایه با یک کندل نزولی سنگین (روز شنبه) به همراه خروج بیش از 1700 میلیارد تومانی همراه شده است و با توجه به اتفاقات اخیر شاهد تصمیم گیری مدیرانی بورسی برای دامنه نوسان یک درصدی در بازار سرمایه هستیم عملا باید شاخص و تحلیل تکنیکالی آن را برای مدتی در نظر نگرفت و فراموش کرد.
مروز 55 هزار معامله انجام شد و ارزش کل معاملات بالغ بر 8 همت بود. ارزش معاملات سهام و صندوقها حدود 3 همت بوده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها