جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

آخرین وضعیت بیت‌کوین+پیش بینی قیمت

24 خرداد 1401
آخرین وضعیت بیت‌کوین+پیش بینی قیمت

به گزارش بانک اول، نوسانات رمزارزها بسیار بیشتر از دیگر بازارها بوده و به همین دلیل فعالیت در این بازار بسیار مشکل است.
کارشناسان بر این باورند تا زمانی که یک شایعه یا اتفاقی در زمینه بیت‌کوین رخ ندهد احتمال ریزش شدید آن وجود دارد. برخی دیگر اما بر این باورند که قیمت بیت‌کوین از ۹ هزار دلار کمتر نخواهد شد. شایعاتی مانند استفاده آمازون از بیت‌کوین به شدت قیمت این رمزارز را افزایش داد، با این همه نه دولت آمریکا اجازه استفاده از بیت‌کوین را به شرکت‌های خود می‌دهد و نه آمازون اقدام جدی در این زمینه انجام داده است. از سوی دیگر تولید سوپرکامپیوتر کوآنتومی نیز به شدت قیمت بیت‌کوین را کاهش داد.


به نظر می‌رسد این اعتقاد کارشناسان که بیت‌کوین مابین ۹ هزار و ۱۲ هزار دلار نوسان می‌کند و از ۱۲ هزار دلار بالاتر نمی‌رود صحیح باشد.
از سوی دیگر یکی از عواملی که به شدت روی قیمت بیت‌کوین تاثیرگذار است تولید واکسن کرونا است. اگر ماه اکتبر یعنی مهرماه واکسن کرونا تولید شده و روانه بازار شود قیمت بیت‌کوین به شدت کاهش خواهد یافت چراکه بیت‌کوین نیز مانند طلا، برای سرمایه‌گذاری در دوران بی‌اعتمادی به دیگر بازارهای مالی مورد استفاده قرار می‌گیرد. نتیجه انتخابات آمریکا نیز به شدت روی قیمت بیت‌کوین و دیگر رمزارزها موثر است.


احتمال سقوط قیمت
کارشناسان معتقدند تا زمانی که یک شایعه یا اتفاقی در رابطه با بیت‌کوین رخ ندهد نمی‌توان تحلیل منطقی درباره قیمت آن ارائه داد اما اگر هیچ عاملی مرتبط با افزایش قیمت بیت‌کوین اتفاق نیفتد به زودی شاهد سقوط قیمت بیت‌کوین خواهیم بود.
کیوان صداقتی، کارشناس فناوری اطلاعات در گفت‌و‌گو با «جهان صنعت» اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که کریپتوکارنسی‌ها بسیار زودتر از آنچه تصور می‌شود بازار جهان را در دست بگیرند و جایگزین ارزهای رایج دنیا شوند.


او افزود: اگر رمزارزها برای خرید و فروش‌های معمول به کار روند دیگر ۱۲ هزار دلار تبدیل به شوخی می‌شود و قیمت بیت‌کوین به شدت افزایش خواهد یافت.
صداقتی تاکید کرد: با وجود این به زودی شاهد سقوط قیمت بیت‌کوین خواهیم بود. اکنون بسیاری معتقدند قیمت بیت‌کوین نباید از ۱۲ هزار دلار فراتر رود و به همین دلیل هم بیت‌کوین بین ۹ تا ۱۲ هزار دلار در نوسان است.


او با اشاره به اینکه برای افزایش قیمت رمزارزها همواره از دو راهکار استفاده می‌شود بیان کرد: یا شایعاتی در رابطه با رمزارزها منتشر می‌شود و یا اینکه بستر استفاده از آن فراهم می‌شود.
صداقتی افزود: در حال حاضر هیچ‌یک از این دو اتفاق رخ نداده و به همین روی احتمال سقوط قیمت بیت‌کوین زیاد است.
او با بیان اینکه در فرهنگ‌سازی مالی یا شایعه‌ای منجر به افزایش قیمت می‌شود یا اتفاقی رخ می‌دهد تاکید کرد: اگر در روزهای آینده خبرها و شایعاتی منتشر شدند که مرتبط با بیت‌کوین بودند یا اتفاقی در رابطه با بیت‌کوین رخ داد، قیمت آن افزایش خواهد یافت اما در حال حاضر هنوز نمی‌توان تحلیل منطقی در رابطه با بیت‌کوین ارائه داد.


تاثیر زمان تولید واکسن کرونا روی قیمت بیت‌کوین
کارشناسان بر این باورند که تولید واکسن کرونا و نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری کرونا از جمله عواملی هستند که به شدت روی قیمت بیت‌کوین تاثیرگذار خواهند بود.
مجید خاکپور، بنیانگذار و مدیرعامل ادنیک  اظهار کرد: قیمت بیت‌کوین به چند عامل مختلف بستگی دارد. چند موضوع وجود دارد که باید تکلیف آنها مشخص شود.
او افزود: یکی از مسائلی که به شدت روی قیمت بیت‌کوین تاثیرگذار است، تولید واکسن کرونا و زمان عرضه آن است.
خاکپور با اشاره به اینکه بیت‌کوین برای مردم مانند طلا بوده و هر زمان بی‌اعتمادی زیاد شود بسیاری از مردم دارایی‌های خود را به بیت‌کوین تبدیل می‌کنند بیان کرد: اگر واکسن کرونا تا اکتبر آماده شود می‌تواند موجب کاهش قیمت شود.
او تاکید کرد: مسائل دیگر در حال حاضر تاثیر چندانی روی قیمت بیت‌کوین ندارد، اما خبری مانند سوپر کامپیوتری که گوگل اعلام کرده بود در حال تولید آن است منجر به کاهش قیمت بیت‌کوین می‌شود.


مقاومت دولت آمریکا در استفاده و انتشار رمزارزها
خاکپور در رابطه با شایعاتی مانند استفاده آمازون از بیت‌کوین بیان کرد: تاکنون دولت آمریکا به هیچ نهاد و شرکتی اجازه نداده از رمزارزها در تراکنش‌های مالی خود استفاده کند. در مقابل جلوی هر شرکتی که قصد راه‌اندازی و ایجاد رمزارزها را داشته است گرفته و از ایجاد لیبرا و رمزارز گرام که تلگرام قصد ایجاد آن را داشته جلوگیری کرده است.
او افزود: خزانه‌داری آمریکا به هیچ شرکتی مجوز ایجاد و استفاده از رمزارزها را نمی‌دهد و در مقابل این امر مقاومت کرده است.


نتیجه انتخابات آمریکا و قیمت رمزارزها
به عقیده خاکپور انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نیز در قیمت بیت‌کوین بسیار موثر است. او افزود: اگر بایدن انتخاب شود ممکن است قیمت رمزارزها افزایش یابد و اقبال مردم به رمزارزها بیشتر شود. او معتقد است تا اکتبر هیچ خبر خاصی که روی قیمت بیت‌کوین تاثیرگذار باشد منتشر نخواهد شد اما تولید واکسن کرونا و نتیجه انتخابات آمریکا به شدت روی قیمت بیت‌کوین تاثیر می‌گذارد.


سخن آخر
بسیاری از مردم کشورمان سرمایه‌های خود را به رمزارزها تبدیل کرده‌اند. پس از اقبال مردم به بازار بورس و ریزش بورس، مردم به بازار رمزارزها روی آوردند، غافل از اینکه نوسانات بازار بورس در مقابل رمزارزها مانند شوخی است. بیت‌کوین دو سال قبل از ۲۰ هزار دلار به ۷ هزار دلار رسید و سپس قیمت آن تا ۳ هزار دلار نیز کاهش یافت. به نظر نمی‌رسد مردم کشورمان تحمل این همه ریزش در یک بازار آن هم به دلار راداشته باشند.


*صبا رضایی

اخبار مرتبط
قیمت هر دلار آمریکا که ظرف روزهای گذشته شیب صعودی به‌خود گرفته بود، پس از پاسخ نظامی ایران و نمایش قدرت منطقه‌ای ایران عقب‌نشینی کرد و با نزول مواجه شد.افرادی که شنبه شب تحت تاثیر جو روانی ایجاد شده تتر خریدند با نزول های سنگین مواجه شدند
پس از واکنش شب گذشته ایران به حمله موشکی چندی قبل رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران ایرانی، ارزش بیت‌کوین و سایر رمزارزها امروز سقوط کرد. قیمت بیت‌کوین، به میزان هفت درصد در کمتر از یک ساعت، کاهش یافت و قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز با اقدام جمهوری اسلامی ایران در سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به آنچه در دمشق رخ داد، به شدت سقوط کرد.
ارزهای رمزپایه بزرگ ضرر کردند و اتریوم تا ۱۰ درصد کاهش یافت.
اولین قدم را با ایمن‌سازی دارایی‌های باقیمانده خود بردارید. به سرعت تمام رمزهای عبور مرتبط با حساب‌های ارز دیجیتال خود را تغییر دهید. این به جلوگیری از دسترسی غیرمجاز بیشتر کمک را می‌کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها