جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

برای انتقال سهام عدالت متوفیان چه باید کرد؟

24 خرداد 1401
برای انتقال سهام عدالت متوفیان چه باید کرد؟

به گزارش بانک اول پس از آزادسازی سهام عدالت، انتقال سهام عدالت متوفیان به ورثه آن ها اهمیت بیشتری یافت و طبق وعده مسئولان قرار است تا پایان تابستان امکان واگذاری سهام عدالت مالکان فوت شده ایجاد شود. بر این اساس سامانه‌های موجود در شرکت سپرده گذاری باید به سامانه‌های قوه قضاییه، دادگاه و سازمان خصوصی سازی ارتباط پیدا کند.

این مباحث درحالی مطرح می شود که باید خواسته ورثه از طریق سازمان خصوصی سازی به قوه قضاییه و بعد به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی منتقل شود. درواقع یک نفر از ورثه باید از سایر اعضا وکالت بگیرد و درخواست مورد نظر را به دادگاه ارائه دهد، دادگاه به نیابت حکم را صادر می‌کند. حکم به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی انتقال می‌یابد و افراد به عنوان ورثه شناسایی می‌شوند.

ورثه بهتر است قبل از اینکه اطلاعات آنها به شرکت سپرده‌گذاری برسد، حتما فرایند احراز هویت الکترونیکی و سجامی شدن را سپری کنند./ایسنا

اخبار مرتبط
شاخص فرابورس ایران نیز در معاملات امروز و در ادامه روند نزولی خود با ۵۱ واحد رشد، از مرز ۲۶ هزار واحد عبور کرد و به ۲۶ هزار و هفت واحد رسید.
یک کارشناس اقتصادی درباره موضوعات مختلف اعم از انس طلا، رمزارز، بورس ایران معتقد است سال آینده باید بهترین پرتفو را از میان این گزینه ها انتخاب کرد.
به این ترتیب به نظر می‌رسد اگرچه بازار سهام طی روزهای آینده ممکن است فراز و فرودهایی را تجربه کند اما دست کم تا پیش از آغاز فصل مجامع، عرصه چرخش سرمایه باشد.
سازمان خصوصی سازی در 2 اطلاعیه جداگانه قیمت پایه و شرایط عرضه سهام دو شرکت فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس را اعلام کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها