پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

یک خبر خوب برای بازنشستگان

24 خرداد 1401
یک خبر خوب برای بازنشستگان

به گزارش بانک اول محمود طهماسبی گفت: نماد «مدیر» با هماهنگی سازمان بورس و براساس شرایط بازار سرمایه ظرف روزهای جاری بازگشایی می‌شود.

مدیرعامل هلدینگ مالی، بانکی و سهام صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه بازگشایی نماد به‌ویژه در مورد صندوق‌های ETF وابسته به شرایط بازار سرمایه است، گفت: مجوز فعالیت نماد پس از پذیره‌نویسی صادر شد و صندوق از هفته پیش شروع به خرید سهام کرد. پس شرایط ریزشی بازار در چند هفته گذشته تاثیر خاصی بر قیمت صندوق نگذاشته و افت قیمت خاصی را نداشته‌ایم.

او ادامه داد: در هفته گذشته سهام پرپتانسیل با قیمت‌های پایین برای صندوق خریداری شد و در حال حاضر نیز بیش از ۶۰ درصد صندوق «مدیر» نقد است که افت بازار روی آن تاثیر نخواهد داشت.

اخبار مرتبط
ماد‌های فملی، شبندر، فایرا، جم، سدشت، کویر و خزامیا از نماد‌های تاثیر گذار مثبت بر شاخص کل بورس بودند. اما نماد‌های پارسان، فولاد، کگل، شپدیس و بوعلی با تاثیر منفی از افزایش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.
خبر جالب امروز را مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن مطرح کرد که قرار است بخش املاک پلتفرم‌های دیوار و شیپور مسدود شوند. گفته می‌شود با توجه به مصوبه شورای عالی مسکن برای انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی باید احراز هویت مالک و کد پستی انجام شود و اگر این سکوها تا هفته آینده این بخش وب‌سرویس را انجام ندهند، بخش املاک آنها با مجوز شورای امنیت و دستگاه‌های امنیتی مسدود خواهد شد.
گفتنی است سه نماد «فولاد»، «فملی» و «شپنا» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «خاور»، «ارفع» و «هرمز» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «ذوب»، «کاما» و «فولاد» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «خاور»، «فزر» و «کرمان» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.
تا اسفند سال ۱۴۰۰، ۴۰۰ هزار نفر از مردم و طرفداران اقدام برای افزایش سرمایه کردند و از محل افزایش سرمایه و با بورسی شدن سلب حق تقدم انجام شد و در سال ۱۴۰۱ سه مرتبه تلاش شد از طریق عرضه به بخش‌های خصوصی و تعاونی فرآیند مالکیت انجام شود که مشکلی برای مراجع آسیایی صورت نگیرد و مالکیت باشگاه‌ها برای این مراجع مشخص شود، اما با توجه به پابان مهلت‌ای افی سی در انتهای سال گذشته از طریق مشارکت کنسرسیومی از بانک‌های غیر دولتی و کنسرسیومی از ذیل پتروشیمی امروز صبح در فرابورس محقق شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها