جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

سرمایه‌گذاری در بازار ارز و طلا آینده‌ای ندارد

24 خرداد 1401
سرمایه‌گذاری در بازار ارز و طلا آینده‌ای ندارد

به گزارش بانک اول سیدناصر موسوی‌لارگانی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با بیان اینکه سرمایه گذاری در بازار ارز و طلا ثبات کافی را ندارد، گفت: افزایش قیمت ارز گاهی در نتیجه بروز تصمیمات خلق الساعه در بازار رخ می دهد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سیاست‌گذاری های توام با آینده‌نگاری باید در دستور کار مسئولان قرار بگیرد، افزود: بانک مرکزی باید در بازگشت ارزهای حاصل از صادرات جدیت به خرج دهد تا به این ترتیب تعادل عرضه و تقاضا همچنان وجود داشته باشد.

موسوی لارگانی تصریح کرد: ضرب الاجل قرار دادن برای بازگشت ارزهای صادراتی می‌تواند به اقدام دور از منطق کسانی که ارز گرفته بودند منجر شود، زیرا دیده شد افراد برای جلوگیری از جریمه نسبت به خرید از بازار آزاد کردند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه باید بازار با سیاست‌های منطقی به تعادل نزدیک شود، گفت: بعضی وقت ها تصمیمات لحظه ای منجر به نوسان قیمتی می شود، از اینرو دولت باید در تصمیم گیری های خود تجدیدنظر کرده و ثبات بازار را در اولویت قرار دهد.

موسوی لارگانی با بیان اینکه در هیچ جای دنیا سرمایه گذاری در ارز با طلا به شکل فعلی در کشور ما رایج نیست، تصریح کرد: اگر قرار است سرمایه گذاری صورت بگیرد باید در بخش تولید باشد تا بتواند کشور را به رونق اقتصادی برساند. مردم باید بدانند دل بستن به بازار ارز یا طلا و سرمایه گذاری در آنها آینده ای نداشته و ضرر قطعی آنها را به همراه خواهد داشت.

اخبار مرتبط
دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق اظهار کرد: به‌نظر بنده، در کوتاه‌مدت باید نرخ ارز را به‌شکل‌های مختلف حفظ کرد، یکی از این اقدامات آگاه کردن مردم است، به‌عنوان نمونه، ترسیم چشم‌اندازی مشخص و اطمینان‌بخش از اینکه روند ناامن‌کننده در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی در کشور وجود ندارد، راهگشاست.
نوزدهمین حراج شمش طلا بناست روز یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار شود.
، بازار امروز شاهد ریزش عمده قیمت ها نسبت به روز گذشته است.
مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران با اشاره به ارز تخصیصی به حوزه صنایع اظهار کرد: برای صنایع مختلف شامال معاملات نیمایی و معاملات اشخاص در مجموع یک میلیارد و ۳۷۸ میلیون دلار ارز نیمایی و ۴۸۵ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات، تامین شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها