شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

شرط جدید پرداخت وام مسکن در استان ها + جزئیات

24 خرداد 1401
شرط جدید پرداخت وام مسکن در استان ها + جزئیات

به گزارش بانک اول ، محمود محمودزاده در قزوین در جواب این سؤال که تکلیف مستاجران جامانده و خارج از شروط ثبت نام وام ودیعه اجاره مسکن چه خواهد شد، اظهار داشت: علاوه بر کسانی که موفق به ثبت نام شده و شرایط دریافت این وام را احراز کردند، وام ودیعه اجاره مسکن به مستاجران جامانده و افرادی که حائز شرایط ثبت نام نبودند، در صورت تشخیص و درخواست مسئولان محلی استان‌ها پرداخت می‌شود.

 

وی اضافه کرد: بنابراین اگر در استان قزوین یا سایر استان‌های کشور کسانی باشند که استاندار و یا سایر مقامات محلی برای آنها تقاضای پرداخت وام ودیعه اجاره مسکن کنند، می‌توانیم کی کمک و اعتبار ویژه به این طرح اضافه کنیم تا تسهیلات وام ودیعه اجاره مسکن در اختیار مستاجران نیازمند جامانده از ثبت نام قرار بگیرد.

محمودزاده درباره پرداخت‌نشدن وام به افرادی که کمتر از 3 فرزند دارند، ادامه داد: پرداخت وام ودیعه اجاره مسکن را شاخص‌بندی و اولویت‌بندی کردیم که بر این مبنا کسی که 3 فرزند دارد در اولویت است؛ ولی این اولویت به این معنی نیست کسی که 2 فرزند دارد یا ندارد، وام ودیعه اجاره به او پرداخت نمی‌شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه "خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی و زنان خودسرپرست در اولویت دریافت این وام قرار دارند" گفت: به جز این چند قشر، بقیه مستاجران مشمول این وام باید حقوق‌بگیر ثابت باشند تا امکان تضمین پرداخت تسهیلات وجود داشته باشد؛ چون بالاخره بانک یک نهاد مالی است که به دنبال تضمین اعتبارات خود است.

محمودزاده افزود: در حال حاضر یک میلیون و 800 هزار نفر ثبت‌نام‌شده در طرح وام ودیعه اجاره مسکن داریم که دارای مدارک لازم هستند و این متقاضیان مرحله به مرحله پالایش می‌شوند. در ضمن بر خلاف آنچه که در برخی رسانه‌ها گفته می‌شود، ظرفیت خالی وجود ندارد؛ چرا که در همان ثبت‌نام اولیه که ظرف 5 روز صورت گرفت، بالای 2 میلیون و 300 هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کردند./تسنیم

اخبار مرتبط
: طرح افزایش وام ودیعه مسکن با توجه به نزدیک شدن فصل جابه جایی و نقل و انتقلات نیاز به بازنگری دارد و این تسهیلات باید متناسب با شرایط متقاضیان پرداخت شود.
سقف این تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومان اعلام شده است. مبلغ تسهیلات براساس میانگین حساب مشتریان قابل تغییر است. افراد متقاضی دریافت وام ۲۰۰ میلیونی باید در یکی از شعب سینا سپرده قرض الحسنه افتتاح کنند.
سیستم توزیع وام در هر جامعه‌ای عموما یکی از ابزارهای تصمیم‌گیری برای مدیریت جامعه است و نتایج آن بیانگر آن است که اهتمام یک جامعه در کدام سمت و سو قرار گرفته است. آمارها نشان می‌دهد عموما بیش از ۸۰ درصد تسهیلات پرداختی در ایران به صاحبان کسب و کار تخصیص می‌یابد اما قابل توجه است که در سال گذشته سهم خانوار از وام‌های پرداخت شده افزایش یافته است.
بانک مرکزی بندهای مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیارد (۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است؛ همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال خواهد بود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
من
ارسال شده در : شنبه 21 آبان 1401

با سلام در حال حاضر هیچ بانکی وام ودیعه مسکن پرداخت نمیکنه حتی اگه تو سایت ثبت نام شده باشه حتی پرونده تشکیل نمیدن

مهدی پرهام.
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام.بنده یکی از میلیونها خانواده ای که مشمول این طرح شده.ولی متاسفانه برای دریافت وام باید دوتا ضامن کسر از حقوق به بانک معرفی کنم.برای مبلغ 15میلیون تومان.نخواستیم بذرو بخشش دولتو.این طرح ها فقط برای خودت کارمندهاست.

هادی رضی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام. من برای وام ب بانک رفتم اول گفتن اسمت نیست در صورتی که اسم تو برگه که براشون فرستادن اسم من بود بعد از سه ساعت پیگیری ب شعبه بانک مرکزی گفتن اسمت هست برو پرونده سازی کن با دو ضامن معتبر! منم تمام کارام رو انجام دادم گفتن برو دو ماه دیگه میره تو حساب شما .ولی کسانی بودن که طی یک هفته این وام رو گرفتن نمی‌دونم باید چیکار کنم خواهش میکنم برسی کنین

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها