پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

فشار خون بالای خود را با این غذا ها کنترل کنید

24 خرداد 1401
فشار خون بالای خود را با این غذا ها کنترل کنید

به گزارش بانک اول فشار خون بالا یکی از بیماری های سخت و بسیار خطرناک برای سلامتی می باشد و می تواند سلامت قلب شما را تحت تاثیر خود قرار دهد. شما می توانید برای پیشگیری و درمان فشار خون خود این غذا ها را امتحان کنید.

در سراسر جهان بیش از یک میلیارد نفر فشار خون بالا دارند و کنترل فشار خون بالا مهم ترین عامل در پیشگیری از بیماری های قلبی می باشد.

دارو های کنترل فشار خون بالا تنها راه حل برای رسیدن به فشار خون مطلوب نیستند و شما می توانید در کنار مصرف دارو ها رژیم غذایی خود را نیز تغییر داده و با خوردن برخی از غذا ها به پایین آمدن فشار خونتان کمک کنید.

همچنین اگر مشکل فشار خون ندارید می توانید با مصرف این غذا ها از ابتلا به بیماری فشارخون بالا پیشگیری کرده و به سلامت قلب خود کمک کنید.

توجه کنید که افرادی که فشار خون پایین یا مشکلات مشابه به آن را دارند لازم است تا پیش از مصرف هر کدام از این غذا ها با پزشک خود مشورت کنند.

در ادامه 17 غذای فوق العاده مفید برای کنترل فشار خون را به شما خواهیم گفت.

1. مرکبات

2. ماهی های چرب مانند سالمون

3. برگ چغندر

4. تخمه کدوتنبل

5. لوبیا و عدس

6. انواع توت ها

7. گل تاج خروس (آمارانت)

8. پسته

9. هویج

10. کرفس

11. گوجه

12. کلم بروکلی

13. ماست چکیده (ماست یونانی)

14. انواع چاشنی ها و ترشی جات

15. دانه چیا و کتان

16. چغندر و آب چغندر

17. اسفناج

اخبار مرتبط
پزشک طب سنتی در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی راه کارهایی را برای کاهش ضعف و بی حالی در ماه مبارک رمضان مطرح کرد و گفت: برای کاهش ضعف و بی حالی باید حتما وعده سحری مصرف و در این وعده برای جبران کمبود آب بدن از غذاهای خورشتی استفاده شود.
سبک زندگی غلط، تغذیه اشتباه، عدم تحرک و استرس روزانه، از طول عمر ما کم می‌کند و زمینه را برای بیماری‌های حاد و غیر معمول فراهم می‌کند. یکی از راه‌های پیشگیری از بیماری‌های تهدید کننده سلامت عمومی بدن، تغذیه درست است
محمد اسماعیل کاملی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر سازمان بیمه سلامت چه خدماتی به بیماران SMA ارائه می دهد، گفت: با تشکیل صندوق بیماریهای خاص و صعب العلاج، درصورتی که اطلاعات بیماران مبتلا به اس ام ای در سامانه بیماری های نادر وزارت بهداشت (RDA) ثبت شده باشد، از مزایای صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج بهره مند می شوند.
دریافت بیش از اندازه برخی ویتامین‌ها ممکن است سلامتی انسان‌ها را به خطر بیندازند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها