پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

چهار توصیه ضروری که شما را از هک شدن در امان نگه میدارد!

24 خرداد 1401
چهار توصیه ضروری که شما را از هک شدن در امان نگه میدارد!

به گزارش بانک اول مطالعه انجام شده توسط دانشگاه مریلند نشان داده است که هکرها هر 39 ثانیه به یک دستگاه دیجیتال حمله می کنند. بالا بودن این آمار نشان دهنده افزاش چشمگیر هکر ها در دنیای سایبر است که باید نسبت به آن هوشیار بود.

پنج توصیه زیر میتواند در کاهش دادن احتمال ورود هکر های به تلفن و لپ تاپ شما تاثیر گذار باشد ، پس به دقت مطالعه کرده و از آن استفاده کنید.

1-رمزهای عبور پیچیده ایجاد کنید.

 هرچه رمز ورود شما طولانی تر و پیچیده تر باشد ، شکستن آن برای هکرها دشوارتر خواهد بود. این کمک می کند تا حد زیادی از حملات رمز عبور جلوگیری کنید. در اینجا چند نکته برای انتخاب رمز ورود امن آورده شده است:

گذرواژه هایی ایجاد کنید که حداقل هشت کاراکتر داشته باشند. هرچه رمز عبور طولانی تر باشد ، شکستن آن دشوارتر می شود.

از ترکیبی از حروف بزرگ ، حروف کوچک ، اعداد و نمادها استفاده کنید. از نام خود (یا نام یکی از اعضای خانواده) ، شماره تأمین اجتماعی ، نام حیوان خانگی یا تاریخ تولد استفاده نکنید.

 

2-برای هر حساب از یک رمز عبور منحصر به فرد استفاده کنید.

استفاده از یک گذرواژه برای چندین سرویس خطرناک است - اگر فقط یکی از آن سرویسها اطلاعات را درز کند و گذرواژه شما به خطر بیفتد ، هکرها می توانند به سایر حسابهای شما دسترسی پیدا کنند.

به عنوان مثال ، اگر یک هکر به رمز ورود وردپرس شما دسترسی پیدا کند و از همان رمز ورود برای ورود به حساب آمازون خود استفاده کنید ، هکر به حساب آمازون و اطلاعات صورتحساب شما دسترسی خواهد داشت.

 

3-از نرم افزار مدیریت رمز عبور استفاده کنید.

اگر نمی توانید یک میلیون نام کاربری و رمزعبور مختلف را به خاطر بسپارید، نرم افزار مدیریت رمز عبور ابزاری است که اطلاعات شما را برای خدمات مختلف ذخیره و پر می کند و به شما امکان می دهد رمزهای عبور پیچیده ای ایجاد کنید بدون اینکه همه آنها را بخاطر بسپارید. تنها گذرواژه ای که باید به خاطر بسپارید رمزعبور "اصلی" است که قفل رمز ورود رمزگذاری شده شما را باز می کند.

اکثر مرورگرهای وب دارای نرم افزار های مدیریت گذرواژه داخلی هستند که گذرواژه های شما را ذخیره می کنند.

4-هرگز رمز عبور خود را به کسی ندهید.

کد پین یا رمز عبور تلفن یا لپتاپ خود را به هیچکس حتی خانواده خود نگویید. حتی دوستان شما ممکن است به طور تصادفی کد عبور خود را به کسی بگویند. اگر به هر دلیلی مجبور شدید رمز ورود خود را به دوست یا یکی از اعضای خانواده خود بدهید ، به محض اینکه کار با حساب کاربری شما انجام شود ، آن را تغییر دهید.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها