شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

هشدار دانشمندان نسبت به واکسن کرونا

24 خرداد 1401
هشدار دانشمندان نسبت به واکسن کرونا

 

به گزارش بانک اول، دانشمندان انگلیسی به دولت این کشور نسبت به اثربخشی واکسن کووید ۱۹ هشدار دادند و یادآوری کردند، واکسن ویروس کرونا بعید است که ابتلا به این بیماری را متوقف کند.

به گفته دانشمندان، واکسن ویروس کرونا گلوله نقره‌ای نخواهد بود و فقط ممکن است علائم ابتلا به آن را کاهش دهد.

باوجود آنکه در گذشته نیز اظهارنظراتی درباره این موضوع که واکسن کرونا ایمنی کامل در برابر بیماری کووید ۱۹ ایجاد نمی‌کند مطرح شده بود، کارشناسان مجددا تأکید کردند، واکسن کرونا تا حدی موثر است و نمی‌توان از آن ایمنی کامل را توقع داشت.

 کیت بینگام، رئیس کارگروه واکسن انگلیس در ماه ژوئیه گفته بود، احتمال دارد هرگونه تزریق واکسن ضد کرونا فقط شدت علائم را کاهش دهد.

کیت بینگام در جلسه‌ای به کمیته علوم و فناوری مجلس  این کشور یادآور شد: جهان تا اوایل سال ۲۰۲۱ نوعی از واکسن Covid-۱۹ را توسعه خواهد داد، اما ممکن است این واکسن تنها شدت علائم را کاهش دهد.

کریس ویتی،مقام ارشد طبی انگلیس، محدودیت کارایی واکسن کرونا را ۴۰ تا ۶۰ درصد تعیین کرده است؛ این میزان از کارایی برای واکسن توسعه یافته توسط دانشگاه آکسفورد حدود ۵۰ درصد است.

پزشکان باور دارند، واکسنی که بتواند علائم بیماری را در موارد شدید به نصف کاهش دهد بسیار ارزشمند است. /فارس

اخبار مرتبط
تلفن‌های همراه با برج‌های تلفن همراه و یکدیگر با استفاده از امواج فرکانس رادیویی که نوعی تابش الکترومغناطیسی هستند، ارتباط برقرار می‌کنند. اما امواج فرکانس رادیویی کم شدت ترین شکل در طیف تابش الکترومغناطیسی هستند. با این حال، این لزوماً به این معنی نیست که آنها کاملاً بی ضرر هستند. به گفته انجمن سرطان آمریکا، تابش فرکانس رادیویی با شدت بالا می‌تواند گرما تولید کند و باعث افزایش دمای بدن و حتی سوختگی شود.
متخصصان برخی از علائم هشداردهنده اولیه حمله قلبی و آنچه را که در صورت تجربه آنها باید انجام دهید را به اشتراک می‌گذارند:
یک سری نوشیدنی‌های ساده می‌توانند به سم زدایی بهتر و موثرتر کبد کمک کنند و سلامت آن را بهبود بخشد. در این مطلب به پنج نوشیدنی ساده اشاره می‌کنیم که ممکن است به سم زدایی کبد کمک کنند.
افرادی که با افزایش سن نیروی جوانی خود را حفظ می‌کنند، معمولاً عادت‌های روزانه خاصی را اتخاذ می کنند. و، باور کنید یا نه، اینها تغییرات بزرگ نیستند، بلکه تمرین های ساده و روزمره هستند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها