شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

لزوم احراز هویت برای دریافت بیمه شخص ثالث از آذر امسال

24 خرداد 1401
لزوم احراز هویت برای دریافت بیمه شخص ثالث از آذر امسال

به گزارش بانک اول خسروجردی مدیرکل نظارت فنی بر بیمه های غیر زندگی بیمه مرکزی اظهار کرد: بیمه نامه فیزیکی شخص ثالث از ابتدای خرداد ماه امسال توسط بیمه مرکزی حذف شده و در این راستا دسترسی افراد به اطلاعات بیمه ی شخص ثالث بیشتر شده است.

وی ادامه داد: از مزایای حذف فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث می توان به دریافت الزام اطلاعات بیمه نامه شخص ثالث از طریق پیامک اشاره کرد. بعد از ابلاغ این بخشنامه به لزوم درج شماره همراه بیمه گذاران مورد تاکید بیمه مرکزی قرار گرفت.

خسروجردی بیان کرد: بیمه مرکزی جهت دریافت اطلاعات دقیق بیمه گذاران طی بخشنامه ای شرکت های بیمه را ملزم به درج شماره تلفن بیمه گذاران در بیمه نامه کرد. همچنین شماره تلفن همراه فرد باید با کد ملی وی منطبق باشد.

مدیرکل نظارت فنی بر بیمه های غیر زندگی بیمه مرکزی تصریح کرد: الزامی شدن درج شماره تلفن همراه بیمه گذار در بیمه نامه از آذرماه امسال در شرکت های بیمه اجرایی خواهد شد. بنابراین بیمه گذاران زمان می توانند در زمان باقی مانده شماره همراه خود را به نام خود بازگردانند تا زمان خرید و صدور بیمه نامه با مشکلی مواجه نشوند.

این مقام مسئول گفت: افرادی که قبل از این تاریخ اقدام به خرید بیمه نامه کردند با مشکلی مواجه نخواهند شد. البته به شرکت های بیمه ای ابلاغ شده است تا اطلاعات همراه را از فرد گرفته و به بیمه نامه افراد اضافه کنند. همچنین افرادی که قبل از آذر ماه اقدام به خرید بیمه نامه می کنند مشکلی با ارسال کد یکتا نخواهند داشت./باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط
توانا با تاکید بر اینکه متقاضیان حداکثر تا ۳۰ فروردین ماه سال جاری فرصت دارند در این طرح ثبت نام کنند، بیان کرد: افراد واجد شرایط با مراجعه به دفاتر کارگزاری در سراسر استان یا از طریق آدرس صندوق www.roostaa.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.
حق بیمه مشمولان بیمه ایرانیان (افراد فاقد پوشش بیمه) برای ساکنان شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر برای دهک های یک تا ۵ رایگان، دهک ۶ معادل ۲۰ درصد، دهک ۷ برابر با ۳۰ درصد، دهک ۸ معادل ۴۰ درصد، دهک نهم ۵۰ درصد و دهک دهم برابر با ۱۰۰ درصد حق بیمه است.
تأمین اجتماعی در مفهوم فراگیر آن، حقی همگانی برای عموم افراد جامعه است که تأمین و تدارک بستر اجرائی آن از تکالیف دولت به شمار می‌رود؛ بر همین اساس، در راستای تعمیم و گسترش پوشش بیمه‌ای به هموطنان خارج از کشور که امکان حضور در ایران و انعقاد قرارداد بیمه با آنان میسر نبوده و صرفاً از طریق وکیل خود قصد بیمه‌پردازی را دارند با توجه به مقررات، می‌توانند خود را نزد سازمان تأمین اجتماعی بیمه کنند.
افرادی که قصد ثبت نام در بیمه بیکاری را دارند، بایدبه سایت جامع روابط کار وارد شوند و فرم بیمه بیکاری را پرکنند

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها