جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

آزمایش کرونا در خانه؛ اگر بوی ۴ چیز را احساس نمی‎کنید احتمالا کرونا گرفته اید

24 خرداد 1401
آزمایش کرونا در خانه؛ اگر بوی ۴ چیز را احساس نمی‎کنید احتمالا کرونا گرفته اید

به گزارش بانک اول براساس جدیدترین بررسی‌های پزشکی، از دست دادن توانایی استشمام ۴ بو نشان دهنده ابتلا به بیماری «کرونا» است.

بر اساس نوشته ی مجله پزشکی «PLOS Medicine»، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که از دست دادن توانایی استشمام بوی ۴ مورد سیر، پیاز، قهوه و عطر می‌تواند، نشان دهنده ابتلا به کرونا باشد.

 

مطالعه مذکور که توسط یک تیم تحقیقاتی با حضور ۵۹۰ شرکت کننده به صورت آنلاین انجام شد، تاکید دارد «افرادی که متوجه کاهش توانایی بوییدن سیر، پیاز، قهوه و عطر می‌شوند، باید به قرنطینه بروند و آزمایش کرونا بدهند.»

 

بررسی مذکور نشان داد که ۷۷.۶ درصد از افراد شرکت کننده که حس بویایی و چشایی خود را از دست داده بودند، آنتی بادی داشتند و ۸.۳۹ درصد این افراد سرفه و تب نداشتند.

 

آزمایش کرونای افرادی که حس بویایی خود را از دست داده بودند، ۲ برابر بیشتر از افرادی که حس چشایی خود را از دست داده بودند، مثبت می‌شد.

 

یافته‌های تحقیق مذکور ضمن معرفی از دست دادن توانایی بویایی به عنوان علامت بسیار خاص ابتلا به کرونا، تاکید دارد، افراد مواجه با این مشکل باید دست به خود قرنطینگی و آزمایش کرونا بزنند.

اخبار مرتبط
یک سری نوشیدنی‌های ساده می‌توانند به سم زدایی بهتر و موثرتر کبد کمک کنند و سلامت آن را بهبود بخشد. در این مطلب به پنج نوشیدنی ساده اشاره می‌کنیم که ممکن است به سم زدایی کبد کمک کنند.
افرادی که با افزایش سن نیروی جوانی خود را حفظ می‌کنند، معمولاً عادت‌های روزانه خاصی را اتخاذ می کنند. و، باور کنید یا نه، اینها تغییرات بزرگ نیستند، بلکه تمرین های ساده و روزمره هستند.
متخصصان تغذیه ۲ ماده غذایی ارزان‌قیمت را مشخص کردند که در برابر سرطان، چاقی و کلسترول محافظت ایجاد می‌کنند.
سالانه تقریباً ۶۰ میلیون نفر از مردم دچار اختلالات خواب می شوند . مشکلات خواب شامل دیر به خواب رفتن، زود بیدار شدن از خواب، پریدن از خواب، بی کیفیت و بیش از حد سبک بودن خواب و غیره می باشد. معمولاً برای بهبود این مسئله از داروهای خواب آور استفاده می کنند. راه کارهای ریلکسیشن نیز در این امر موثر خواهد بود اما یکی از ساده ترین راهکار ها بهبود عملکرد کبد است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها