جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

۴ نکته مهم درباره واکسن آنفولانزا که باید بدانید

24 خرداد 1401
۴ نکته مهم درباره واکسن آنفولانزا که باید بدانید

به گزارش بانک اول همزمانی آنفولانزا با کرونا باعث شده است که علائم مشترک این دو بیماری در افراد موجب نگرانی زیاد شود و بسیاری که به آنفلوآنزا مبتلا شدند گمان کنند کرونا گرفتند.

 

برخی افراد از واکسن های آنفولانزا برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری استفاده می‌کنند اما باید در کنار استفاده از این واکسن به ۴ نکته مهم پیرامون آن توجه کنید.

واکسن باعث ایجاد بیماری آنفولانزا در شما نمی‌شود

واکسن شامل نسخه غیر فعال از ویروس آنفولانزا است. اگر بلافاصله پس از زدن واکسن به این بیماری مبتلا شدید، نشان می دهد که در معرض این ویروس بوده‌اید چرا که واکسن آنفولانزا دو هفته بعد از تزریق ایمنی ایجاد می‌کند.

 

آنفولانزا از کرونا خطرناک تر نیست

بسیاری از علایم این بیماری به یکدیگر شباهت دارند اما احتمال مرگ در اثر آنفولانزا کمتر از کرونا است. کرونا می‌تواند باعث عوارضی در ریه شود که معمولاً در آنفولانزا وجود ندارد.

 

هر سال باید واکسن آنفولانزا بزنید

ویروس آنفولانزا طی سالهای مختلف دچار تغییراتی می‌شود و همین مسئله باعث می‌شود که برای ایمن ماندن در برابر این ویروس باید هر سال واکسن آن را بزنید.

 

برای واکسن زدن دیر نشده است

اگر تاکنون واکسن زده اید و شرایط بیماری های پیش زمینه ای و مشابه آن داری هنوز برای زدن واکسن آنفولانزا دیر نشده است می‌توانید برای ایمنی در برابر این بیماری به تزریق این واکسن اقدام کنید.

اخبار مرتبط
یک سری نوشیدنی‌های ساده می‌توانند به سم زدایی بهتر و موثرتر کبد کمک کنند و سلامت آن را بهبود بخشد. در این مطلب به پنج نوشیدنی ساده اشاره می‌کنیم که ممکن است به سم زدایی کبد کمک کنند.
افرادی که با افزایش سن نیروی جوانی خود را حفظ می‌کنند، معمولاً عادت‌های روزانه خاصی را اتخاذ می کنند. و، باور کنید یا نه، اینها تغییرات بزرگ نیستند، بلکه تمرین های ساده و روزمره هستند.
متخصصان تغذیه ۲ ماده غذایی ارزان‌قیمت را مشخص کردند که در برابر سرطان، چاقی و کلسترول محافظت ایجاد می‌کنند.
سالانه تقریباً ۶۰ میلیون نفر از مردم دچار اختلالات خواب می شوند . مشکلات خواب شامل دیر به خواب رفتن، زود بیدار شدن از خواب، پریدن از خواب، بی کیفیت و بیش از حد سبک بودن خواب و غیره می باشد. معمولاً برای بهبود این مسئله از داروهای خواب آور استفاده می کنند. راه کارهای ریلکسیشن نیز در این امر موثر خواهد بود اما یکی از ساده ترین راهکار ها بهبود عملکرد کبد است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها