پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

صدور دو مصوبه جدید از سوی سازمان بورس

24 خرداد 1401
صدور دو مصوبه جدید از سوی سازمان بورس

بانک اول - به گزارش روز سه شنبه از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران؛ «محمدرضا معتمد» ضمن بیان مطلب بالا توضیح داد: امروز ششم آبان ماه ۱۳۹۹، براساس مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و در راستای افزایش ظرفیت تقاضای بازار مصوباتی نهایی و اعلام شد.

وی افزود: این مصوبات شامل تغییر سقف مجاز خرید صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت با ۳۳ درصد افزایش از ۱۵ به ۲۰ درصد بوده و همچنین طبق این مصوبه ،درصد اعتبار مجاز مشتریان کارگزاریِ با ۵۰ درصد افزایش از ۲۰ به ۳۰ درصد افزایش یافت.

 سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای حمایت از سهامداران نصاب سقف سرمایه‌­گذاری صندوق‌های سرمایه­‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت در سهام، را افزایش داد.

در ابتدا و در اواخر مرداد ماه که بازار وارد فاز نزولی شد، براساس مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، نصاب سقف سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت، ۱۵ درصد تعیین شد.

بر اساس این گزارش، سقف حدنصاب سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت، در شهریور ماه سال ۹۵ معادل ۱۵ درصد بود که در آبان ماه ۹۷ این حد نصاب به ۲۵ درصد رسید.

در ابتدای سال ۹۹ و در فروردین ماه سال جاری، این حد نصاب ۱۰ درصد تعیین شد و در مرداد ماه سال جاری نیز طبق اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار حدنصاب سرمایه‌گذاری در سهام این صندوق ها به ۵ درصد کاهش یافت./ایرنا

اخبار مرتبط
شاخص فرابورس ایران نیز در معاملات امروز و در ادامه روند نزولی خود با ۵۱ واحد رشد، از مرز ۲۶ هزار واحد عبور کرد و به ۲۶ هزار و هفت واحد رسید.
یک کارشناس اقتصادی درباره موضوعات مختلف اعم از انس طلا، رمزارز، بورس ایران معتقد است سال آینده باید بهترین پرتفو را از میان این گزینه ها انتخاب کرد.
به این ترتیب به نظر می‌رسد اگرچه بازار سهام طی روزهای آینده ممکن است فراز و فرودهایی را تجربه کند اما دست کم تا پیش از آغاز فصل مجامع، عرصه چرخش سرمایه باشد.
سازمان خصوصی سازی در 2 اطلاعیه جداگانه قیمت پایه و شرایط عرضه سهام دو شرکت فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس را اعلام کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها