شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

اطلاعیه جدید تامین اجتماعی برای مستمری بگیران و بازنشستگان/تغییرات جدید آغاز شد

24 خرداد 1401
اطلاعیه جدید تامین اجتماعی برای مستمری بگیران و بازنشستگان/تغییرات جدید آغاز شد

به گزارش بانک اول به نقل از روابط عمومی تامین اجتماعی ناهید حیدری گفت: با توجه به مشکلات مختلف پرداخت مستمری‌ها توسط واحدهای اجرایی سطح کشور، اعم از رسوب نقدینگی، پراکندگی پرداخت‌ها وعدم کنترل مناسب، طرح پرداخت متمرکز مستمری‌ها با هدف مدیریت بهینه نقدینگی و مدیریت بهینه پرداخت‌ها، در دستور کار سازمان قرار گرفت.

 

وی اظهار داشت: بر این اساس پس از محاسبه و تهیه لیست مستمری در واحدهای اجرایی، لیست قابل پرداخت در پرتال پرداخت متمرکز که به همین منظور ایجاد شده، تهیه و جهت پرداخت مستمری به اداره کل امور مالی این سازمان ارائه می‌شد، اما به علت‌عدم ارتباط دوسویه بین سیستم بیمه‌ای الکترونیک (سبا) و پرتال پرداخت متمرکز، مشکلات زیادی در خصوص تهیه لیست مستمری ماهیانه و مزایای جنبی و همچنین پاسخگویی به مراجعین درعدم تطابق پرداختی‌ها بوجود می‌آورد لذا بر این اساس طراحی و ساخت سامانه متمرکز مستمری، که جایگزین سبا و پرتال پرداخت متمرکز است، به عنوان برنامه عملیاتی اولویت‌دار معاونت بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی در دستور کار اداره کل مستمری‌ها قرار گرفت.

 

حیدری گفت: از مردادماه ۱۳۹۸ عملیاتی شدن سامانه متمرکز مستمری تامین اجتماعی در استان‌ها آغاز و تا پایان سال ۱۳۹۸ در ۸ استان عملیاتی شد.

 

مدیرکل مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی افزود: با توجه به دستور مدیرعامل سازمان در توسعه خدمات غیرحضوری تعمیم سیستم متمرکز مستمری مجدداً از تیرماه در دستور کار این اداره‌کل واقع شد و با تلاش‌های مجدانه انجام‌شده هر هفته در دو استان راه‌اندازی و تا پایان مهرماه سال جاری این فرایند خاتمه پذیرفت.

 

وی در ادامه به مزایای سامانه متمرکز مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: یکی از بهترین دستاوردهای این سامانه، اصلاحات بسیار خوبی است که در خصوص کوتاه شدن فرایند محاسبه و تایید لیست مستمری ماهیانه و جلوگیری از ایجاد هر گونه وقفه در ارائه خدمات درمانی به افراد تبعی مستمری‌بگیران، انجام شد.

 

مدیرکل مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی، مدیریت مصارف با عنایت به دسترسی به اطلاعات تجمیعی مستمری‌بگیران تمامی شعب را از دیگر مزایای سامانه متمرکز مستمری‌ها برشمرد و افزود: کنترل و نظارت بر عملکرد واحدهای اجرایی با توجه به دسترسی برخط ادارات کل استان‌ها به اطلاعات شعب تحت پوشش و همچنین دسترسی برخط ستاد مرکزی به اطلاعات کلیه شعب سطح کشور نیز از جمله مزایای این سامانه است.

 

حیدری، جلوگیری حداکثری از ورود اطلاعات اولیه توسط کاربر از طریق ارتباط برخط با سامانه متمرکز کمیسیون‌های پزشکی، سامانه متمرکز نامنویسی و سامانه سوابق متمرکز و دریافت اطلاعات از مبادی تولید داده، ارتباط برخط و بهره‌برداری از وب‌سرویس سازمان ثبت احوال در خصوص بررسی حیات و ممات مستمری‌بگیران و ارتباط و بهره‌برداری از وب‌سرویس بانک‌های دارای تفاهم‌نامه با سازمان مبنی بر کنترل برخط شماره حساب مستمری‌بگیران و صحت‎سنجی اطلاعات ثبت‌شده را از دیگر مزایای سامانه متمرکز مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی برشمرد.

 

وی گفت: امکان ایجاد پایگاه متمرکز از احکام مستمری‌بگیران، ایجاد امکان محاسبه لیست متمم مستمری ماهیانه، یکسان‌سازی و اصلاح رویه‌ها و فرایندهای جاری حوزه تعهدات بلندمدت، ایجاد امکان ثبت درخواست برقراری مستمری بیمه‌شده در هر یک از شعب، برای شعبه آخرین محل بیمه‌پردازی، اصلاح فرایند محاسبه لیست مستمری ماهیانه و افزودن کنترل‌های قبل از محاسبه لیست، جهت جلوگیری حداکثری از اختلال در پرداخت مستمری‌ها از دیگر مزایای سامانه متمرکز مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی است.

 

مدیرکل مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه همچنین سامانه متمرکز مستمری ها، بستر ارائه خدمات غیرحضوری به مستمری‌بگیران را فراهم کرد، تصریح کرد: در حال حاضر خدمات درخواست بازنشستگی، ارائه شماره حساب بانکی، دریافت فیش مستمری ماهیانه، دریافت حکم افزایش سالیانه به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود و برقراری کلیه مستمری‌ها از ابتدا تا مرحله پرداخت مستمری به صورت الکترونیکی نیز در دستور کار است.

شاید مطالب زیر برای شما مفید باشد:

جزئیات طرح حذف حداقل سن بازنشستگی از شرایط بازنشستگی

 

اخبار مرتبط
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:، اما هواپیماهای بیزنس جت ۶ و ۷ نفره مانند هوکر و فالکن از انواع هواپیماهایی هستند که پروازهایی در قالب سفر و جابه جایی‌ها در مسافت دور را هم دارد و هر چند تعداد سرنشینان این هواپیما محدود است، اما جزو هواپیماهای سبک محسوب نمی‌شوند.
انسیه خزعلی درباره اینکه چه تلاشی برای آوردن اسم مادر در کارت ملی انجام شده است، خاطر نشان کرد: در جلسه‌ای که ۲ سال پیش با رئیس جمهور داشتیم برخی از بانوان درخواست نوشتن نام مادر روی کارت ملی و در کنار نام پدر را مطرح کردند و رئیس جمهور هم از این مطلب استقبال کردند و ما هم پیگیر مطلب در کمیسیون‌های مختلف دولت شدیم.
چنانچه بازرگان بخواهد تخصیص ثبت سفارش در اولویت قرار گیرد، اخذ نظر دستگاه از سازمان مجوز‌دهنده الزامی می‌باشد در غیر این‌صورت می‌بایست در صف تخصیص ارز بماند تا سهمیه ارزی به دفتر وزارتخانه مربوطه تعلق گیرد. بابت تسریع در فرایند تخصیص ارز این امکان برای وزارتخانه‌های متولی در بستر سامانه جامع تجارت فراهم شده است تا از طریق فیلد نظر دستگاه نسبت به اعلام اولویت سیستمی برای ثبت سفارشهای مورد نظر اقدام نمایند.
سیاح با بیان اینکه با فروش اینترنتی دارو، سیستم توزیع دارو شفاف‌تر خواهد شد، گفت: «با ثبت درخواست خرید و تحویل دارو در یک سکوی اینترنتی، نظارت‌ها دقیق‌تر و بیشتر خواهد شد و در صورت بروز تخلف، مانند ارائه داروی تاریخ‌گذشته، پیگیری‌ها راحت‌تر خواهد شد. همچنین سیستم توزیع دارو شفاف می‌شود.»

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
عباس کاشانی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

آذرماه سال جاری از طریق اینترنت تقاضای بازنشستگی کردم.اعلام وصول کردند اما تا امروز که ششم دی ماه است سه بار مرا به شعبه ی تأمین اجتماعی محل زندگی ام یعنی شهرستان شهریار احضار کرده اند تا فرم به دست به اتاقهای مختلف جهت گرفتن امضاء از مسئولین مربوطه رجوع کنم.خسته و ذله ام کردند و هنوز هم کارم درست نشده است.شایان ذکر است که از ناحیه ی پاها 70 درصد فلجم و بدون همراه که به او تکیه کنم قدم از قدم نمی توانم بردارم...تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.

ُسیدعلیرضاسجادی سجادی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام حقوق مستمربگیران کار افتاده تامین اجتماعی خیلی کم است باید اضاف بشود بااین تحریم اقتصادی که دشمن درست کرد خیلی مشکل شده زندگی فکری بشودوسایل زندگی گران شده حقوق کم است باسختی زندگی می کنیم

بازنشسته جهاد کشاورزی امانی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

چه نظر بدهیم یا ندهیم تأثیر دارد ؟ چه کلاه گشادی رو سر ما گذاشتید . متناسب سازی را دو ماه جلوتر جایگزین همسانسازی کردید کشوری و لشکری از یک و نیم میلیون تا پنج میلیون افزایش حقوق داشتند ولی ما چه شد. !!!!

امیر زمانی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با سلام و احترام برداشت من این است که حضرات فقط شعار میدهند، اخیرا برای همسرم در شعبه ۲۴ تهران درخواست بازنشستگی غیرحضوری دادم و سیستم پیام میداد درخواست شما ثبت و تائید شده و در صورت لزوم از طرف شعبه با شما تماس گرفته می شود، هیچ تماسی گرفته نشد، بعد از چند روز مراجعه و بعد از رفع ایرادات جزئی که واحد سابقه گرفت ما را ارجاع دادند به واحد مستمری و در آنجا فرم درخواست را طلب نمودند هر چی گفتیم ما غیر حضوری درخواست داده ایم قبول نکردند و یک فرم کاغذی دادند که بعد از تکمیل و انجام امور اداری، تاریخ بازنشستگی را از تاریخ اخذ درخواست کاغذی محاسبه کردند در صورتیکه لاقل باید از بیست روز قبل یعنی تاریخ درخواست غیر حضوری محاسبه می کردند و در اینجا ما که باور کرده بودیم سیستم الکترونیکی شده بیست روز حقوق ضرر کردیم و هیچ کس هم ککش نگزید

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها