ﺳﻪشنبه, 4 اردیبهشت 1403 2024,April

سهام پالایشی یکم از شنبه قابل معامله می شود

24 خرداد 1401
سهام پالایشی یکم از شنبه قابل معامله می شود

به گزارش بانک اول مریم شاه حسینی با بیان اینکه سهام پالایشی یکم روز چهارشنبه به حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر که کد بورسی فعال داشتند تخصیص داده شده است، اظهار کرد: چنانچه افراد می خواهند اطلاعات در پرتفوی آن ها قابل مشاهده شود باید گزینه کارگزار ناظر را انتخاب کنند؛ بنابراین افرادی که این صندوق را از طریق کارگزاری خریداری کرده اند، کارگزاری دارایی آن ها را فریز کرده و سهام پالایشی یکم از فردا (شنبه ١٧ آبان) در پرتفوی آنلاین آنان قابل مشاهده خواهد بود.

وی ادامه داد: افرادی که کد آنلاین دارند اما کارگزار ناظر را انتخاب نکرده اند، می توانند روز شنبه درخواست خود را به کارگزار مد نظر بدهند تا کارگزار مد نظر، به صورت گروهی، در درگاه کارا تخصیص ناظر دهد. پس از این فرایند سهام در پرتفوی افراد قابل مشاهده خواهد بود و می توانند آنرا بفروشند.

مدیر امور ناشران شرکت سپرده گذاری مرکزی درمورد افرادی که کد سهام داری فعال ندارند نیز توضیح داد: حدود ۲۰۰ هزار نفر کد سهام داری فعال یا کد ندارند که این افراد باید حتما سجامی شوند تا کد برای آن ها فعال صادر شود؛ بعد به مدیریت صندوق پالایشی یکم اعلام کنند تا صندوق نیز مشخصات این افراد را به شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کند تا دارایی به این افراد تخصیص داده شود.

بر اساس این گزارش، پالایشی یکم دومین ETF (صندوق سرمایه گذاری) دولت است که شامل باقی مانده سهام دولت در پالایشگاه های تهران، بندرعباس، تبریز و اصفهان می شود./ایسنا

اخبار مرتبط
خبر جالب امروز را مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن مطرح کرد که قرار است بخش املاک پلتفرم‌های دیوار و شیپور مسدود شوند. گفته می‌شود با توجه به مصوبه شورای عالی مسکن برای انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی باید احراز هویت مالک و کد پستی انجام شود و اگر این سکوها تا هفته آینده این بخش وب‌سرویس را انجام ندهند، بخش املاک آنها با مجوز شورای امنیت و دستگاه‌های امنیتی مسدود خواهد شد.
گفتنی است سه نماد «فولاد»، «فملی» و «شپنا» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «خاور»، «ارفع» و «هرمز» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «ذوب»، «کاما» و «فولاد» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «خاور»، «فزر» و «کرمان» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.
تا اسفند سال ۱۴۰۰، ۴۰۰ هزار نفر از مردم و طرفداران اقدام برای افزایش سرمایه کردند و از محل افزایش سرمایه و با بورسی شدن سلب حق تقدم انجام شد و در سال ۱۴۰۱ سه مرتبه تلاش شد از طریق عرضه به بخش‌های خصوصی و تعاونی فرآیند مالکیت انجام شود که مشکلی برای مراجع آسیایی صورت نگیرد و مالکیت باشگاه‌ها برای این مراجع مشخص شود، اما با توجه به پابان مهلت‌ای افی سی در انتهای سال گذشته از طریق مشارکت کنسرسیومی از بانک‌های غیر دولتی و کنسرسیومی از ذیل پتروشیمی امروز صبح در فرابورس محقق شد.
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 3 اردیبهشت ماه 1403، مبلغ 5 هزار میلیارد و 500 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 1 میلیارد تومان به بازار سهام تزریق کردند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها