ﺳﻪشنبه, 28 فروردین 1403 2024,April

معامله پالایشی یکم در ابهام

24 خرداد 1401
معامله پالایشی یکم در ابهام

به گزارش بانک اول پالایشی یکم، دومین صندوق سرمایه‌ گذاری دولت ETF است که شامل باقی‌مانده سهام دولت در چهار پالایشگاه تهران، تبریز، اصفهان و بندرعباس می‌شود. پذیره‌نویسی این صندوق ۳۰ یورماه به پایان رسید و انتظار می‌رفت پس از یک ماه یعنی از ۳۰ مهرماه قابل معامله باشد.

 

در این راستا مریم شاه‌حسینی - مدیر امور ناشران شرکت سپرده گذاری مرکزی - از امکان معامله صندوق پالایشی یکم از امروز (شنبه) برای افرادی که از طریق کارگزاری این صندوق را خریده بودند، خبر داده و اعلام کرده بود که این سهام در روز چهارشنبه هفته قبل به حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر که کد بورسی فعال داشتند تخصیص داده شد و اگر افراد می‌خواهند اطلاعات صندوق را در پرتفوی خود ببینند باید گزینه کارگزار ناظر را انتخاب کنند.

البته این اتفاق رخ نداد و محمود گودرزی - معاون بازار بورس تهران - اعلام کرد که امکان معامله صندوق پالایشی یکم وجود ندارد و هنوز درخواستی از مدیر صندوق پالایشی یکم به بورس تهران برای فراهم شدن معامله واحدهای این صندوق ارسال نشده است.

در این راستا پیگیری‌های ایسنا برای اخذ اطلاعات بیشتر از شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و بورس تهران به نتیجه نرسید و علت این امر اعلام نشد./ایسنا

اخبار مرتبط
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 29 فروردین ماه 1403، مبلغ 4 هزار میلیارد و 370 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 644 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 25 فروردین ماه 1403، مبلغ 2 هزار میلیارد و 700 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 141 میلیارد تومان به بازار سهام تزریق کردند.
در روزهایی که بازار سرمایه با یک کندل نزولی سنگین (روز شنبه) به همراه خروج بیش از 1700 میلیارد تومانی همراه شده است و با توجه به اتفاقات اخیر شاهد تصمیم گیری مدیرانی بورسی برای دامنه نوسان یک درصدی در بازار سرمایه هستیم عملا باید شاخص و تحلیل تکنیکالی آن را برای مدتی در نظر نگرفت و فراموش کرد.
مروز 55 هزار معامله انجام شد و ارزش کل معاملات بالغ بر 8 همت بود. ارزش معاملات سهام و صندوقها حدود 3 همت بوده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها