شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

تاریخچه بانک پارسیان

24 خرداد 1401
تاریخچه بانک پارسیان

بانک پارسیان، دومین بانک خصوصی ایرانی، شرکت خدمات مالی و بانکداری ایرانی است، که با در اختیار داشتن شبکه‌ای از ۳۴۸ شعبه بانکداری، به عنوان یکی از بانک‌های خصوصی ایران شناخته می‌شود. بانک پارسیان در سال ۱۳۸۰ به‌عنوان دومین بانک خصوصی ایرانی، فعالیت خود را آغاز نمود.

بانک پارسیان به صورت شرکت سهامی عام و با مالکیت اشخاص غیر دولتی و به استناد قانون اجازه تأسیس بانک های غیر دولتی مصوب فروردین ماه 1379، ماده(98) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و ضوابط تأسیس بانک غیر دولتی مصوب نهصد و چهل و هشتمین جلسه مورخ 1379/09/20 شورای پول و اعتبار تأسیس یافته و در چارچوب قانون پولی و بانکی کشور مصوب سال 1351 ، قانون عملیات بانکی بدون ربا، قانون تجارت و مقررات اساسنامه بانک، در مرداد 1380 ، نسبت به انجام پذیره نویسی سهام و تشکیل مجمع مؤسس اقدام نمود و پس از انجام تشریفات و ثبت رسمی بانک به شماره 178028 در تاریخ 1380/06/15 در اداره ثبت شرکتها و مؤسسات غیر تجاری تهران ، به موجب نامه شماره 2348/هـ - مورخ 26 شهریور ماه 1380 مجوز آغاز فعالیت را از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران دریافت نمود. بدین ترتیب ارائه خدمات بانک پارسیان از اسفند ماه 1380 آغاز گردید.

شعبه مرکزی بانک پارسیان

اهداف:

عبارت است از توسعه اقتصادی از طریق گسترش فعالیت در بخش صنایع ، به ویژه صنعت خودروسازی و صنایع وابسته با فراهم آوردن امکانات ، تسهیلات و تدوین و اشاعه ابزارهای مالی و پولی نوین ، همچنین تأمین مالی برای زیربخش های ساخت ، تجارت ، مصرف.

مدت زمان :

بانک از تاریخ ثبت برای مدت نامحدود تشکیل شده است.

سرمایه بانک :

سرمایه بانک صد و پنجاه و شش هزار و سیصد و چهل میلیارد (156،340،000،000،000) ریال می باشد که تماماً پرداخت شده و به صد و پنجاه و شش هزار و سیصد و چهل میلیون سهم عادی یک هزار ریالی تقسیم گردیده است.

بانک پارسیان

لوگوی بانک پارسیان، برگرفته از گل لوتوس یا نیلوفر آبی می‌باشد. دلیل استفاده از گل نیلوفر در لوگوی بانک پارسیان طبق سایت رسمی بانک پارسیان، اهمیت آن در ایران باستان بوده‌است.

نیلوفر آبی در اغلب کشورهای آسیایی به عنوان نمادی همگانی مطرح گردیده‌است. گل نیلوفر آبی ریشه در خاک و ساقه در آب دارد و تاج آن به طرف خورشید است. این گل نماد مذهب بوده، همچون نماد پاکی و تهذیب نفس. پیام آن برای جهانیان دعوت برای رسیدن به نور، زندگی، صلح و دوستی و تابش این نور بر جهانیان است.

نماد نیلوفر آبی بیانگر نمادهای مختلفی است که مشترک با عقاید سایر ملل جهان نیز هست. باروری، کامیابی، قدرت حاصلخیزی زمین، حمایت از هر موجود زنده، صلح جهانی، زیبائی، تندرستی، مظهر عشق، ریاضت و عبادت از نیلوفر آبی قابل برداشت است. لوتوس مظهر روشنایی نیز هست، در نتیجه حاصل قدرتهای خلاق آتش، خورشید و ماه است و به عنوان محصول خورشید و آبها نیز شناخته شده‌است.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک پارسیان اعلام کرده است که سود سهام سهامداران از سال های پیش که تاکنون پرداخت نشده را به صورت یکجا از طریق سجام پرداخت می کند.
بانک اول - استخدام جدید در بانک پارسیان
بانک اول - همزمان با اعیاد شعبانیه، بانک پارسیان و همراه اول در نشستی مشترک در محل بانک پارسیان و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد از کیف اعتباری دیجیتال " همپا " رونمایی کردند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها