چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

فعلا تا پایان تعطیلات کرونایی سکه و طلا نخرید

24 خرداد 1401
فعلا تا پایان تعطیلات کرونایی سکه و طلا نخرید

به گزارش بانک اول ابراهیم محمدولی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا در خصوص اعلام قیمت در ایام تعطیل پیش رو به دلیل شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: با توجه به اینکه طی این مدت داد و ستد فیزیکی در بازار وجود ندارد، پس قیمت های اعلامی نیز دقیق نخواهد بود.

وی افزود: با توجه به تعطیلی صنف در تهران، قیمت ها نیز حدودی است و دقیق نیست و تنها بر مبنای انس جهانی و نرخ ارز، نرخی حدودی اعلام می‌شود تا مبنایی باشد برای سایر اعضای صنف در شهرهای با وضعیت نارنجی و زرد که فعالیت دارند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر در پایان به مردم تاکید کرد: توصیه ما به مردم، عدم خرید طلا و سکه طی این ایام تعطیل است زیرا برخی در فضای مجازی و تلفنی اقدام به خرید و فروش طلا می‌کنند که در بیشتر موارد با مشکلاتی همراه است. 

اخبار مرتبط
بنا بر نظر بسیاری از کارشناسان اقتصادی، ازآنجایی‌که بازار طلا با مشکلاتی از قبیل فعالیت بدون دریافت مجوز، خریدوفروش با حساب‌های اجاره‌ای و فعالیت‌های ارزی برخی سودجویان به اسم طلافروش و فروش طلا با عیار پست مواجه است، این بازار نیازمند یک ساماندهی در تمامی بخش‌های صنفی و معاملاتی خود می باشد.
، بازار امروز شاهد روند نزولی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.
با برگزاری بیستمین حراج حضوری شمش طلای مرکز مبادله ایران، حجم معاملات این تالار طی 3 ماه از مرز 2,7 تن گذشت.، حراج حضوری شمش طلا از 27 دی ماه 1402 در مرکز مبادله ایران آغاز و با گذشت 3 ماه و برگزاری 20 حراج، 2716 کیلوگرم شمش طلای استاندارد با عیار حداقل 995 در هزار معامله شد.
آن‌طور که آمارها نشان می‌دهند نیم‌سکه نه فقط در بازار آزاد، بلکه در حراج‌های مرکز مبادله نیز در صدر تقاضای متقاضیان است. همچنین طبق اعلام بانک مرکزی سقف تراکنش غیرحضوری دوبرابر شده و روزانه به ۲۰۰میلیون تومان رسیده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها