جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

برندگان قرعه کشی ایران خودرو ؛ سود ۱۰۰ میلیونی برای خوش شانس ها

24 خرداد 1401
برندگان قرعه کشی ایران خودرو ؛ سود ۱۰۰ میلیونی برای خوش شانس ها

به گزارش بانک اول، هشتمین پیش فروش با موعد تحویل ۹۰ روزه و قیمت قطعی شرکت ایران خودرو صرفا فرصتی برای سواره شدن برخی پیاده ها نیست بلکه برندگان قرعه کشی ایران خودرو همچون برندگان یک لاتاری بزرگ هستند که سود کلانی نیز – که البته معاف از مالیات است- می برند.

قیمت خودروهای موجود در سبد این قرعه کشی با وجود افزایش بر اساس آخرین مصوبه شورای رقابت همچنان از قیمت بازار فاصله زیادی دارد و این تفاوت قیمت، سود ۷۰ تا ۱۰۰ میلیونی نصیب نصیب برندگان می کند.

 

برندگان دنا پلاس؛ خوش شانس ترین های این قرعه کشی 

بیشترین سود در این مرحله ، نصیب آن دسته از برندگان قرعه کشی ایران خودرو می شود که خودرو دنا پلاس را برنده می شوند چرا که قیمت مصوب کارخانه این خودرو حدود ۱۶۶ میلیون تومان است در حالی که این خودرو در بازار حدود ۲۹۰ میلیون قیمت دارد.

قیمت مصوب خودرو پژو پارس tu۵ نیز حدود ۱۲۶ میلیون تومان است درحالی که این خودرو در بازار حدود ۲۶۰ میلیون قیمت می خورد. پژو پارس بنزینی در این قرعه کشی به قیمت حدود ۱۲۱ میلیون تومان تحویل متقاضیان می شود که این خودرو در بازار به قیمت ۲۴۰ میلیون تومان خرید و فروش می شود.

نهایتا این که که پژو ۲۰۶ تیپ دو در این قرعه کشی به قیمت ۱۱۰ میلیون به برندگان تعلق می گیرد و قیمت آن در بازار اکنون حدود ۱۹۰ میلیون تومان است.

 

سود ۱۰۰ میلیونی برندگان تضمین شده است!

شاید گمانه زنی هایی درباره کاهش تدریجی قیمت خودرو در بازار وجود داشته باشد و سود خودروهای مذکور تا زمان تحویل کمتر شود اما بسیار دور از انتظار است که شکاف بزرگ قیمت مصوب کارخانه و بازار برخی از این خودروها از ۱۰۰ میلیون کمتر شود و این سود تقریبا تضمین شده است.

 

شرطی که جلوی معاملات برندگان خودرو را نمی گیرد

شایان ذکر است ایران خودرو و وزارت صنعت برای جلوگیری از فروش این خودروها به قصد سود شرط قرار گرفتن سند در رهن ایران خودرو به مدت یکسال را لحاظ کرده اند اما این شرط با روش های گوناگون توسط معامله کنندگان دور زده می شود!

اخبار مرتبط
نسل چهارم هیوندای توسان فعلی از سال ۲۰۲۰ در ایالات متحده عرضه شد. اکنون این شاسی بلند جمع و جور بالاخره برای مدل سال ۲۰۲۵ فیس لیفت شده است. اگرچه ممکن است در نمای بیرونی بدون تغییر به نظر برسد، اما تغییرات اندکی در جلوپنجره و قسمت پایینی سپر وجود دارد که باعث می‌شود توسان عریض‌تر به نظر برسد.
تورم وسایل نقلیه از ابتدای سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۹۲ درصد بوده است که ادامه‌ این روند برای بازار خودرو در سال ۱۴۰۳ نشان از رشد ۳۹درصدی قیمت‌ها در بازار خودرو دارد.
ساینا دنده‌ای ساده یکی از ارزان‌ترین سواری‌های صفرکیلومتر است و ۳۸۰ میلیون قیمت دارد. کوییک دنده‌ای ۳۸۵ میلیون فروخته می‌شود و قیمت تیبا صندوقدار به ۳۹۰ میلیون تومان رسیده است.
با انتشار گزارش تلفیقی ۶ ماهه شرکت ایران خودرو مشخص شد که جمع کل زیان انباشته صنعت خودروسازی از مرز ۲۰۰ هزار میلیارد تومان عبور کرده است. از این میزان ۱۰۶ هزار میلیارد تومان مربوط به ایران خودرو ۸۹ هزارو ۵۲۷ میلیارد تومان مربوط به گروه سایپا و ۲۰ هزارو ۵۸۷ میلیارد تومان مربوط به پارس خودرو است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها