شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

"زمان واریز وام یک میلیون تومانی / پیامک وزارت کار به مشمولان وام کرونا"

24 خرداد 1401
"زمان واریز وام یک میلیون تومانی / پیامک وزارت کار به مشمولان وام کرونا"

به گزارش بانک اول، با شروع محدودیت‌ها از اول آذر ماه دولت برای حمایت از خانوارهای آسیب دیده از تعطیلی‌های کرونایی سیاست‌هایی را در نظر گرفته است.

 

روز گذشته رئیس‌جمهور اعلام کرد: مصوب شد که برای نزدیک به ۳۰ میلیون نفر تا پایان سال در هر ماه، ۱۰۰ هزار تومان بلاعوض بدهیم و هم برای ۱۰ میلیون خانوار وام یک میلیون تومانی در نظر گیریم. همچنین برخی موارد حمایتی دیگر نیز وجود دارد.

 



زمان واریز

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی در گفتگو با رادیو ایران به جزئیاتی درباره نحوه اجرای این طرح اشاره کرد که به گفته او، حداکثر تا پایان هفته سوم آذر ماه این وام واریز می‌شود.



نحوه ثبت‌نام

به گفته وی، مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا به یارانه‌بگیر معیشتی تعلق می‌گیرد که شامل حدود 10 میلیون سرپرست خانوار است.

همانند دیگر طرح‌های حمایتی دولت، وظیفه شناسایی خانوارها به عهده وزارت کار است و این وزارتخانه همانند دور قبلی یک پیامک به سرپرستان خانوار می‌فرستد.

در این پیامک از سرپرستان خانوار پرسیده می‌شود که اگر مایل به دریافت مرحله دوم وام کرونا هستند کد تایید را بفرستند.


اقساط وام

اقساط این وام از محل یارانه معیشتی کسر می‌شود، بازپرداخت آن نیز 31 قسط 35 هزار تومانی است از یارانه معیشتی کسر می‌شود.

به گفته شهرزاد دانشمند، لیست مشمولان از سوی وزارت کار شناسایی، جمع‌بندی و به بانک مرکزی ارسال می‌شود.

او همچنین در خصوص کسانی که مرحله اول وام کرونا را گرفته‌اند گفت: فردی مرحله اول را دریافت کرده و جزو یارانه معیشتی بگیران نیز باشد، اگر مشمول دریافت مرحله دوم نیز شناسایی شود این مرحله از وام را نیز می‌گیرد.

روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این خصوص به تجارت‌نیوز گفت: مصوبات دولت برای حمایت از خانوارها در دوره محدودیت‌های کرونایی هنوز به وزارت کار ابلاغ نشده و تا زمان ابلاغ این دستورالعمل باید صبر کنیم.

اخبار مرتبط
سقف این تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومان اعلام شده است. مبلغ تسهیلات براساس میانگین حساب مشتریان قابل تغییر است. افراد متقاضی دریافت وام ۲۰۰ میلیونی باید در یکی از شعب سینا سپرده قرض الحسنه افتتاح کنند.
سیستم توزیع وام در هر جامعه‌ای عموما یکی از ابزارهای تصمیم‌گیری برای مدیریت جامعه است و نتایج آن بیانگر آن است که اهتمام یک جامعه در کدام سمت و سو قرار گرفته است. آمارها نشان می‌دهد عموما بیش از ۸۰ درصد تسهیلات پرداختی در ایران به صاحبان کسب و کار تخصیص می‌یابد اما قابل توجه است که در سال گذشته سهم خانوار از وام‌های پرداخت شده افزایش یافته است.
بانک مرکزی بندهای مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیارد (۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است؛ همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال خواهد بود.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. در صورتی که اشخاص، متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ می باشند، می بایست شرایط مذکور در آیین نامه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را دارا باشند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
زینب غلامی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

پس چرا برای ما واریز نکردن مگه نگفتن اون سری هرکی گرفته الانم میگیره پس چرا نریختن ممنون میشم جواب منو بدین

raj comar
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

چرا از سود این وام حرفی زده نمیشه؟؟؟/

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها