پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

آغاز ثبت نام وام کرونا از فردا +جزئیات

24 خرداد 1401
آغاز ثبت نام وام کرونا از فردا +جزئیات

به گزارش بانک اول با شروع محدودیت‌های کرونایی از ابتدای هفته، دولت برای حمایت از خانوارها دو طرح حمایتی در نظر گرفته است، یارانه 100 هزار تومانی و مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا.

وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی دستورالعمل اجرایی این طرح را منتشر کرده که به این شرح است:

 

مراحل ثبت‌نام

تمامی افرادی که درنوبت قبل، وام کرونای معیشتی دریافت کرده اند و درآمد ثابت ندارند، می توانند متقاضی دریافت وام یک میلیون تومانی باشند.

 

متقاضیان صرفا” کد ملی خود را از تلفن همراه ثبت شده به نام سرپرست خانوار به سرشماره 6369 ارسال نمایند، این پیامک باید یک بار ارسال شود.

 

مرحله اول : پیامک سرپرست خانوارها از روز سه شنبه 4 آذر تا سه شنبه 11 آذر به مدت یک هفته دریافت می شود.

 

مرحله دوم : پس از پایان مهلت ارسال پیامک توسط سرپرست خانوارها ، یک هفته از 12 آذر تا 19 آذر، داده های اطلاعاتی پایش خواهد شد.

 

مرحله سوم : در هفته سوم از 20 آذر الی 27 آذر به پیامک های دریافتی مشمول با سرشمارهv.refah پاسخ داده می شود.

 

نرخ کارمزد این وام چهار درصد، با اقساط 30 ماهه و از منابع یارانه معیشتی ماهانه خانوار پرداخت می‌شود.

 

افراد دارای درآمد ثابت از جمله کارمندان دولت، شرکت های دولتی یا نهادها عمومی غیر دولتی، بازنشستگان، بیمه پرداز سازمان تامین اجتماعی یا سایر صندوق های بازنشستگی شامل این طرح نمی شوند.

 

یارانه 100 هزار تومانی

این یارانه از آذررماه تا پایان امسال به مدت چهار ماه، به سرپرست خانوار پرداخت می شود. تعداد اعضای خانواده نیز با توجه به زمان پرداخت وام اول یعنی فروردین سال 1399 درنظر گرفته می شود.

خانوارهای مشمول دریافت یارانه کمک معیشتی که منبع درآمدی ثابت ماهیانه ندارند و در مرحله قبل متقاضی تسهیلات کرونایی خانوارها بوده‌اند، حدود 29.7 میلیون نفر (11 میلیون خانوار)، تحت پوشش این طرح حمایتی قرار می گیرند.

اخبار مرتبط
شرکت‌های اعتبارسنجی باید امکان دریافت گزارش و امتیاز اعتباری را از طریق پلتفرم‌های مختلف مانند وب‌سایت و نرم‌افزار موبایل فراهم کنند و اشخاص بتوانند از تغییرات مهم در گزارش اعتباری و امتیاز اعتباری خود مطلع شوند؛ به طوری که تاثیر رفتارهای مثبت و منفی را بر امتیاز اعتباری خود به خوبی حس کنند. امروزه در بسیاری از کشورها، دریافت گزارش اعتبارسنجی به صورت آنلاین و در کمتر از چند ثانیه امکانپذیر است.
وام ودیعه مسکن فقط برای افرادی است که هیچ ملکی به نامشان نیست. به همین دلیل ارائه اجاره‌نامه، شرط اصلی پرداخت این وام اعلام شده است.
افرادی که مایل به دریافت تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی با بهره ۲۳ درصدی از بانک ایران زمین هستند باید ضامن رسمی داشته باشند. همچنین باید اعتبار شغلی آنها به تایید بانک رسیده باشد. ارائه سفته نیز برای دریافت این تسهیلات مورد نیاز است. زمان پرداخت اقساط این وام با توجه به سقف وام و مدت میانگین حساب متغیر بوده و بین ۱۲ یا ۱۸ یا ۲۴ ماه تغییر پیدا خواهد کرد. طی مدت زمان پرداخت اقساط، به اصل سپرده مشتریان یک درصد سود علی الحساب تعلق می‌گیرد.
گاهی به دلایل مختلف متقاضیان نمی‌توانند ضامنی معتبر برای ضمانت وام خود به بانک ارائه دهند. به همین دلیل دریافت وام برای این افراد به مراتب سخت‌تر می‌شود. اما بانک پاسارگاد در یکی از طرح‌های خود، این وام را بدون ضامن در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد .

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها