شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

سکه و طلا ارزان خواهد شد

24 خرداد 1401
سکه و طلا ارزان خواهد شد

به گزارش بانک اول  هر انس طلای جهانی 35 دلار کاهش قیمت را تجربه کرده و به نقطه 1835 دلار رسیده است. سطح 1850 دلار یک سطح پشتیبانی کلیدی برای طلا بود که بسیاری از کارشناسان معتقد بودند طلا در این هفته به زیر این سطح نخواهد رسید.

با شکسته شدن حمایت طلا در نقطه 1850 دلار، طلا می تواند تا 1800 دلار نیز سقوط کرده و در این سطح به دنبال یک حمایت جدید باشد.

gold

مهم ترین دلیل سقوط آزاد قیمت طلای جهانی را می توان انتشار داده های مربوط به بخش تولید و خدمات ایالات متحده دانست که بسیار فرا تر از حد انتظار اقتصاد دانان و سرمایه گذاران بود.

بهبود این داده های اقتصادی ایالات متحده هم اکنون امید ها برای بهبود شرایط اقتصادی را دوچندان کرده و این باعث می شود تا تقاضا برای پناهگاه امن به حداقل میزان خود برسد.

این آمار اقتصادی و سقوط شدید انس طلا بر روی معاملات پشت خطی سکه و طلای تهران نیز تاثیر خواهد گذاشت و قیمت طلا و سکه را کاهش خواهد داد.

هرچند باید توجه داشت که کارشناسان معتقدند در کنار و نتیجه این آمار ها تورم با سرعتی باور نکردنی در حال نزدیک شدن می باشد و این موضوع می تواند باعث افزایش قیمت ها شود.

حال باید منتظر ماند و دید که آمار های آینده اقتصاد و تورم چگونه خواهند بود و مسیر حرکت طلا در آینده را پیش بینی کرد. با ما همراه بمانید.

اخبار مرتبط
امروز قیمت طلا و سکه امروز بر مدار کاهش حرکت کرد، قیمت دلار مبادله ای هم به ۴۳,۵۶۵ (چهل و سه هزار و پانصد و شصت و پنج ) تومان رسید
اظران بازار انتظار دارند که قیمت طلای جهانی به دنبال افزایش احتمالی این کالا با وجود نرخ‌های بهره و تقویت دلار آمریکا، به مرز ۳۰۰۰ دلار در هر اونس نزدیک‌تر شود. به گزارش بانک اول طلا، فلز گرانبهایی که مدت‌ها به عنوان دارایی امن مورد احترام قرار می‌گرفت، روز جمعه افزایش قیمت قابل‌اعتمادی را تجربه کرد که ناشی از تلاقی تنش‌های ژئوپلیتیکی و عدم اطمینان اقتصادی بود. فلز زرد در معاملات روز گذشته در مسیر پنجمین افزایش هفتگی خود قرار گرفت و تا‌ سطح ۲۴۱۶ دلار بالا رفت، اما در نهایت حدود 2394 دلار بسته
طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلای ایران، نوزدهمین حراج حضوری شمش طلای استاندارد، فردا (دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) برگزار می‌شود.
دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق اظهار کرد: به‌نظر بنده، در کوتاه‌مدت باید نرخ ارز را به‌شکل‌های مختلف حفظ کرد، یکی از این اقدامات آگاه کردن مردم است، به‌عنوان نمونه، ترسیم چشم‌اندازی مشخص و اطمینان‌بخش از اینکه روند ناامن‌کننده در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی در کشور وجود ندارد، راهگشاست.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها