شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

آیا ارزهای دیجیتال بی خطر است؟

24 خرداد 1401
آیا ارزهای دیجیتال بی خطر است؟

به گزارش بانک اول، خطرات خاصی در بازار رمزنگاری وجود دارد که در بازارهای مالی سنتی مانند ریسک های سهام و اوراق بهادار رواج ندارد. صرافی های ارز رمزنگاری شده مستعد هک و سایر اقدامات مجرمانه هستند. این نقض امنیت منجر به ضررهای قابل توجهی برای سرمایه گذارانی شده است که ارزهای دیجیتالی آنها به سرقت رفته است ، و دیگر هرگز دیده نمی شوند.
کلاهبرداری نیز در صنعت رمزنگاری بیداد می کند. هیپسترهایی که به سرمایه گذاران وعده سود های خیره کننده می دهند ، معمولاً قادر به انجام وعده های بلند خود نیستند ، سرمایه گذارانی که خرید این تبلیغات را انجام می دهند ممکن است ضررهای بالایی متحمل شوند که در نهایت این پروژه ها با شکست مواجه شوند.

علاوه بر این ، ذخیره ارزهای رمزپایه به آسانی ذخیره سهام یا اوراق قرضه نیست. در حالی که صرافی هایی مانند Coinbase خرید و فروش دارایی های رمزنگاری شده مانند بیت کوین و Ethereum را بسیار آسان می کند ، به دلیل خطر ذکر شده در حملات سایبری و سرقت ، بسیاری از مردم دوست ندارند دارایی های دیجیتال خود را در صرافی ها نگه دارند. در عوض ، برخی گزینه های آفلاین مانند سخت افزار یا کیف پول های کاغذی را ترجیح می دهند. اما سایر کیف پول های سخت افزاری دارای چالش های خاص خود است ، یعنی خطر از دست دادن کلیدهای خصوصی شما ، که دسترسی به ارز رمزپایه شما را غیر ممکن می کند.


همچنین این خطر وجود دارد که پروژه رمزگذاری شده ای که در آن سرمایه گذاری می کنید ، موفق نشود. هزاران پروژه بلاکچین وجود دارد و رقابت شدید است. اگر دولت های بیشتری شروع به مشاهده ارزهای رمزپایه کنند به عنوان یک تهدید و نه فقط یک فن آوری ابتکاری ، تنظیم کنندگان می توانند با کل صنعت رمزنگاری برخورد کنند.

در آخر ، مهم است که درک کنیم ارزهای رمزپایه و بلاکچین به طور کلی فناوری های پیشرفته ای هستند. گرچه این کار آنها را هیجان انگیز می کند ، اما همچنین خطرهای سرمایه گذاران را افزایش می دهد ، زیرا بیشتر این فناوری هنوز در حال توسعه است و هنوز در سناریوهای واقعی ثابت نشده است. خرید ارز رمزنگاری شده در مرحله اولیه سرمایه گذاری است و سرمایه گذاران باید منتظر نتایج شبه سرمایه ای باشند که در آنها اکثریت قریب به اتفاق پروژه های رمزنگاری شکست بخورند و بی ارزش شوند. فقط تعداد کمی از پروژه ها در نهایت موفق خواهند شد و مشخص نیست که آیا این پیروزی های بزرگ برای جبران خسارات زیاد کافی خواهد بود.

با این اوصاف ، صنعت بلاکچین هر روز قویتر می شود. زیرساخت های مالی بسیار موردنیاز در حال ساخت است - مانند خدمات نگهداری در سطح نهادی و بازارهای آتی - و این ابزارهایی را برای سرمایه گذاری و محافظت از دارایی های رمزنگاری شده به سرمایه گذاران حرفه ای و فردی ارائه می دهد.

 

آیا ارز رمزنگاری شده یک سرمایه گذاری بلند مدت خوب است؟
اینکه آیا دارایی های رمزنگاری برای سرمایه گذاران نتیجه می دهند یا خیر ، در نهایت به این نتیجه می رسد که آیا آنها به تصویب گسترده رسیده اند.

به عنوان مثال ، بیت کوین توسط بسیاری به عنوان سرمایه گذاری مشابه طلا تلقی می شود. برخلاف ارزهای فیات مانند دلار آمریکا و ین ژاپن که می توان ظاهراً با خواست سیاستمداران چاپ کرد ، بیت کوین حداکثر چیزی در حدود 21 میلیون سکه دارد. بنابراین بسیاری از سرمایه گذاران بیت کوین را به عنوان دارایی کمیاب می دانند که با کاهش ارزش پول های فیات می تواند ارزش آن را افزایش دهد. برخی دیگر معتقدند که بیت کوین در نهایت می تواند از مقیاس گسترده ای به عنوان یک شکل دیجیتال پول نقد استفاده کند ، بعضی از آنها تا آنجا پیش می روند که می گویند این پتانسیل برای تبدیل شدن به اولین ارز واقعی جهانی است.
در همین حال ، Ethereum می خواهد به عنوان یک پلتفرم رایانه ای جهانی خدمت کند. این به عنوان صفحه راه اندازی برای برنامه های غیرمتمرکز یا "dapps" که منبع باز هستند و توسط یک سازمان کنترل نمی شوند ، عمل می کند. Ethereum اجازه استفاده از قراردادهای هوشمند را می دهد که شرایط آنها مستقیماً در کد نوشته شده و به صورت خودکار قابل اجرا هستند. این فن آوری ها می توانند صنایع عظیم مانند املاک و مستغلات و بانکداری را مختل کرده و به طور بالقوه بازارهای کاملاً جدیدی ایجاد کنند.

اگر بیت کوین و Ethereum بتوانند به این اهداف برسند ، سرمایه گذاران امروز که توکن های خود را خریداری می کنند ، در سال های آینده پاداش زیادی دریافت می کنند. اما بسیاری از پروژه های دیگر با این رهبران ارزهای رمزپایه رقابت می کنند و موفقیت آنها به هیچ وجه تضمین نمی شود.

 

آیا سرمایه گذاری های بهتری نسبت به ارز رمزپایه وجود دارد؟

یکی از گزینه های خوب خرید سهام شرکت هایی است که به سرعت از این فناوری تغییر بازی استفاده می کنند. همانطور که اشاره کردیم ، اسکوئر و پی پال خدمات رمزنگاری شده ای را به کاربران خود ارائه می دهند و هر دو رهبر پرداخت دیجیتال از موقعیت بالایی برخوردارند تا از افزایش استفاده از بیت کوین و سایر دارایی های دیجیتال بهره مند شوند. سرمایه گذاری در گروه CME (NASDAQ: CME) ، که یکی از بزرگترین مبادلات آتی بیت کوین را اداره می کند ، یکی دیگر از راه های عالی کسب سود از رشد تجارت دارایی های دیجیتال است.

البته ، کدام یک از این گزینه ها برای شما بهتر است ، چیزی است که باید خودتان تصمیم بگیرید. امیدوارم که این مقاله برخی از فاکتورهای اساسی را در نظر داشته باشد که به شما کمک می کند تا انتخاب صحیحی برای پرتفوی سرمایه گذاری شخصی خود انجام دهید.

اخبار مرتبط
قیمت هر دلار آمریکا که ظرف روزهای گذشته شیب صعودی به‌خود گرفته بود، پس از پاسخ نظامی ایران و نمایش قدرت منطقه‌ای ایران عقب‌نشینی کرد و با نزول مواجه شد.افرادی که شنبه شب تحت تاثیر جو روانی ایجاد شده تتر خریدند با نزول های سنگین مواجه شدند
پس از واکنش شب گذشته ایران به حمله موشکی چندی قبل رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران ایرانی، ارزش بیت‌کوین و سایر رمزارزها امروز سقوط کرد. قیمت بیت‌کوین، به میزان هفت درصد در کمتر از یک ساعت، کاهش یافت و قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز با اقدام جمهوری اسلامی ایران در سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به آنچه در دمشق رخ داد، به شدت سقوط کرد.
ارزهای رمزپایه بزرگ ضرر کردند و اتریوم تا ۱۰ درصد کاهش یافت.
اولین قدم را با ایمن‌سازی دارایی‌های باقیمانده خود بردارید. به سرعت تمام رمزهای عبور مرتبط با حساب‌های ارز دیجیتال خود را تغییر دهید. این به جلوگیری از دسترسی غیرمجاز بیشتر کمک را می‌کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها