پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

گشت‌زنی دلار در منطقه جنگی/ موج جدید فروش در راه است؟

24 خرداد 1401
 گشت‌زنی دلار در منطقه جنگی/ موج جدید فروش در راه است؟

به گزارش بانک اول، مسیر کاهشی دلار دیروز تا زیر کانال 25 هزار تومان ادامه یافت و برای ساعاتی، نرخ دلار در بازار تهران به سطح 24,900 تومان رسیده بود. تست مجدد کانال 24 هزار تومان در روز جاری می تواند اسکناس آمریکایی را از میانه دهه سوم قیمت به پایین کشد. اما فعلا معاملات پشت خطی نشان می دهد که دستیابی به 24 هزار تومان، به راحتی نخواهد بود.

زمانیکه دلار در تابستان مسیر افزایشی را طی می کرد، یکی از مهمترین کانال هایی که با آن درگیر بود، 24 هزار تومان بود. بسیاری از تحلیلگران در آن زمان معتقد بودند که اگر دلار کانال 24 هزار تومان را رد کند، سقف های بالاتر را راحت تر می شکند. همین اتفاق هم افتاد و دلار پس از عبور از کانال 24، ظرف یک ماه خود را به قله 30 هزار رساند و از آن هم عبور کرد.

حال این روند در مسیر کاهشی هم تکرار می شود؟ اکنون که دلار به مرز کانال 24 رسیده، بسیاری از معامله گران در انتظار واکنش بازار به این کانال هستند. آیا عبور از کانال 24 به سمت پایین، مجوز شکست مرز 20 هزار تومان را خواهد داد؟ هر چه باشد، با توجه به حافظه ای که در بین معامله گران در خصوص اهمیت کانال 24 شکل گرفته، دلار فعلا روزهای حساسی را پیشرو خواهد داشت. 

 

وضعیت در بازار عمده فروشی

دلار عمده فروشی در بازار متشکل ارزی، روز گذشته کاملا در کانال 24 هزار تومان تثبیت شد. نرخ عمده فروشی بین 24,400 تا 24,700 تومان در نوسان بود. این مسئله باعث شده بود تا نرخ خرده فروشی سنا نیز در کانال 24 هزار تومان قرار گیرد. آخرین نرخ خرده فروشی سنا در محدوده 24,700 تومان گزارش شده است. این یعنی نرخ فروش صرافی امروز احتمالا در کانال 24 خواهد بود.

دیروز آخرین نرخ صرافی ملی در محدوده 25,050 تومان قرار داشت و نرخ خرید صرافی، 23,850 تومان بوده است. این نرخ ها برای بسیاری نگران کننده است. بخشی از خریداران دلار صرافی در تابستان، اکنون به این فکر خواهند افتاد که آیا دچار ضرر می شوند؟ استقرار تیم بایدن و عادی شدن درآمدهای نفتی می تواند دلار را به سطوح پایین تری هم برساند. این مسئله برای بسیاری از معامله گران آماتور و افرادی که صرفا برای نگهداری از ارزش پول، اقدام به خرید دلار کرده بودند، مهم است. ضمن اینکه دلار در زیر 25 هزار تومان، خریداران زیادی را در تابستان داشت. به همین دلیل اکنون با چرخش انتظارات، کانال 24 می تواند فروشندگان بیشتری را به بازار بکشاند و موج جدیدی از فروش را شکل دهد. 

 

باند قیمت دلار امروز

درهم امارات نیز همچون دلار، به مرز حساسی رسیده است: 7 هزار تومان. این سطح معادل دلار 25,700 تومانی است، اما فعلا 10 روزی است که دلار نسبت به درهم کم محلی می کند و با حباب منفی به کارش ادامه می دهد. همانطور که برای دلار، کانال 24 هزار تومان سطح مهمی است، برای درهم نیز مرز 7 هزار نقشی حیاتی دارد.

درهم اگر به زیر 7 هزار تومان برسد، حباب منفی دلار را تایید خواهد کرد. در واقع شکست رو به پایین مرز 7 هزار، می تواند قدم نهادن دلار در کانال 24 هزار تومان را هموار کند. به نظر می آید اولین چالش دلار در بازار امروز، مرز 24,800 تومان خواهد بود. دیشب دلار در معاملات فردایی در حوالی 25,200 تومان معامله می شد. طبیعی است که جنگ قیمتی در این سطح به اوج خود برسد. امروز 25,500 تومان سقف اول دلار است که واکنش معامله گران به آن، مهم خواهد بود./اقتصاد نیوز

اخبار مرتبط
رکوردشکنی ها پی در پی بهای جهانی طلا، بازار داخلی فلز زرد را هم تحت تاثیر قرار داده به گونه ای که قیمت هر سکه طرح جدید از حدود ۳۴ میلیون تومان در روز ۱۰ اسفند سال گذشته، به حدود ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در روز جاری رسانده است. همچنین بهای هر گرم طلای ۱۸ عیار از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در روز ۱۰ اسفند به ۳ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان در روز جاری رسیده است.
امروز قیمت دلار ثبات را تجربه کرده است، قیمت طلا اما افزایش یافت
یک اقتصاددان، قیمت دلار در پایان سال ۱۴۰۳ را پیش‌بینی کرد.
رئیس اتحادیه طلا فروشان گفت: مردم از خرید طلای دست دوم جدا خودداری کنند طلایی که فاقد کد استاندارد باشد قابل پیگیری نیست

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها