پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

پیامد‌های حذف ۴ صفر از پول ملی چیست؟

24 خرداد 1401
پیامد‌های حذف ۴ صفر از پول ملی چیست؟

به گزارش بانک اول، حذف صفر از پول ملی این روز‌ها به یکی از پربحت‌ترین طرح‌های اقتصادی تبدیل شده که نظرات موافق و مخالف زیادی دارد، اما مهم‌ترین موضوع، توجه به آثار مثبت و منفی این طرح بر اقتصاد ایران است.

در همین رابطه  درباره حذف ۴ صفر از پول ملی گفت: حذف ۴ صفر بدون اصلاحات اقتصادی موثر نیست و هیچ تاثیری بر بهبود شاخص‌های اقتصادی ندارد و فقط کار محاسبه‌ای است که ارقام درشت را کوچکتر می‌کند و تا حدودی آرامش روانی گران قیمت و ارزان قیمت بودن مخارج را برای مردم آسان‌تر می‌کند.

وی افزود: حذف ۴ صفر از پول ملی هیچ تاثیری بر کنترل تورم، افزایش فضای کسب و کار و بهبود شرایط اقتصادی ندارد. حذف ۴ صفر از پول ملی فقط حسابرسی را ساده‌تر کرده و هزینه چاپ پول را نیز کاهش می‌دهد.

مدیرعامل اسبق بانک ملی ایران بیان کرد: در شرایط فعلی حذف صفر از پول ملی جز اثرات منفی هیچ نفعی برای اقتصاد ایران ندارد. قبل از حذف صفر مباحث مهمتری وجود دارد که دولت باید اول آن‌ها را مورد هدف قرار داده و بعد هم اصلاح کند مانند کنترل تورم، رونق تولید ملی، افزایش فضای کسب و کار، مبارزه با فساد و اصلاح نظام بانکی.

انصاری ادامه داد: دولت در حل مشکلات اساسی کشور ناتوان است و قدرت حل این مشکلات را ندارد بنابراین خود را درگیر کار‌های بی ارزشی همچون حذف ۴ صفر از پول ملی می‌کند تا سرگرم شود.

این کارشناس مسائل بانکی عنوان کرد: مطابق برنامه جایگزین کردن اسکناس، خروج آن‌ها از چرخه اقتصاد، گرد کردن اسکناس‌ها و در آخر هم تعریف واحد‌های کوچکتر برای خرید‌های خرد‌تر زمان حذف صفر از پول ملی را طولانی‌تر می‌کند.

انصاری خاطرنشان کرد: حذف ۴ صفر از پول ملی هزینه بالایی دارد که به دولت و اقتصاد تحمیل می‌شود.

اخبار مرتبط
برای افرادی که گوشی هوشمند ندارند، امکان گرفتن رمز پویا از طریق پیامک وجود دارد. در واقع بانک ها و موسسات اعتباری، در راستای ارتقاء سطح امنیت تراکنش های اینترنتی از قبیل خرید و کارت به کارت، امکان گرفتن رمز دوم پویا یا رمز یکبار مصرف را فراهم کرده اند و با استفاده از این رمز، کلاهبرداران قادر به دریافت اطلاعات حساب بانکی افراد و خالی کردن آن نخواهند شد.
ا یک «امتیاز شادی» از ۱۰ را برای مقایسه میزان شادی کشورها استخراج کردند. بیش از یک دهه است که گزارش شادی جهانی ۲۰۲۴ ماموریت اندازه گیری و مقایسه رفاه را ادامه می دهد. آخرین یافته‌های آن نشان می دهد که چگونه کشورها در سال‌های اخیر شادتر شده‌اند. این یافته‌ها در اینفوگرافیک زیر به تصویر کشیده شده است و ۲۰ کشوری را که از سال ۲۰۱۰ تاکنون بیشترین رشد را داشته‌اند را نشان می دهد.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: معاونان سازمان برنامه و بودجه که به عنوان نماینده دولت در کمیسیون حضور داشتند با این مصوبات مخالفتی نداشتند و همراه بودند لذا بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ نیز در کمیسیون تلفیق به پایان رسید.
اداره‌کل راه و شهرسازی استان تهران هشدار داد: متقاضیان باید از پاسخگویی به تلفن‌ها در این زمینه خودداری کرده و موارد هویتی یا سامانه ای و پروفایل خود را به شیادان اطلاع ندهند و در این زمینه مراقبت کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها