ﺳﻪشنبه, 28 فروردین 1403 2024,April

جزئیاتی از عملیات ترور شهید محسن فخری‌زاده

24 خرداد 1401
جزئیاتی از عملیات ترور شهید محسن فخری‌زاده

درباره جزئیات عملیات ترور شهید محسن فخری‌زاده کسب اطلاع شده حاکی است که این عملیات ترور ساعت 14:30 امروز انجام شده است.

در این  اقدام تروریستی، ابتدا یک دستگاه خودرو نیسان در میدان خلیج فارس آبسرد در حین عبور خودرو دانشمند هسته‌ای کشورمان خود را منفجر می‌کند و سپس عامل بعدی اقدام به تیر اندازی رگباری کرده که در پی آن یکی از محافظان شهید فخری‌زاده 4 تیر خورده و آقای محسن فخری‌زاده نیز در پی انفجار و اصابت تیر، پس از انتقال با بالگرد به بیمارستان شهید شده است.

ظهر امروز حوالی ساعت ۱۴ خودرو شهید فخری زاده به همراه دو خودرو محافظ وارد آبسرد می‌شود. یک کیلومتر جلوتر از ورودی شهر آبسرد و نزدیک باغی معروف به باغ سرهنگ، خودرو با رگبار متوقف می‌شود و پس از آن یک نیسان که در آن پر از الوارهای چوبی بوده است منفجر می‌شود.

.بعد از انفجار تا شعاع ۵۰۰ متری خیابان پر از تکه‌های خودرو و چوب دیده شده و بر اثر انفجار آسیب به دکل برقی مجاور نیسان برق شهر آبسرد نیز قطع می‌شود.

با وقوع انفجار تروریست‌هایی که کمین کرده‌ بودند از نقاط نامشخصی شروع به تیراندازی به سمت خودروی شخصیت می‌کنند و یکی از محافظان نیز برای حفاظت از شخصیت خودرو را در مسیر رگبار قرار می‌دهد که همان لحظه به فیض شهادت می‌رسد. با این حال این اقدام مانع از اصابت گلوله به شهید فخری‎زاده نشد و ایشان دچار جراحات جدی‌ای شدند.

بعد از فروکش کردن تیراندازی‌ها چند تروریست‌ متواری می‌شوند که جستجو برای پیدا کردن محل اختفای آنان در دماوند ادامه دارد. بلافاصله بعد از پایان درگیری، شهید فخری زاده را به داخل درمانگاه شهر آبسرد منتقل می‌کنند و بعد از گذشت ۳۰ دقیقه با بالگرد به بیمارستان انتقال داده می‌شود. 

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در اطلاعیه‌ای از به شهادت رسیدن محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در جریان عملیات تروریستی خبر داد و اعلام کرد: «بعدازظهر امروز جمعه عناصر تروریست مسلح خودرو حامل رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریستها آقای محسن فخری زاده به شدت مجروح شد و بیمارستان منتقل گردید.متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سالها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.»

محل شهادت محسن فخری زاده

رجا نیوز اعلام کرد ترور یکی از دانشمندان کشور در منطقه آبسرد دماوند (استان تهران) اتفاق افتاده است و پس از حادثه متاسفانه تلاش‌ها برای احیای این شخص به نتیجه نرسیده و این دانشمند به شهادت رسیده است.

انفجار در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد اتفاق افتاد. شاهدان عینی یک انفجار و پس از آن صدای رگبار را تایید می‌کنند. گفته می‌شود یک خودرو هدف این ترور بوده است.

بنا بر این گزارش، سه یا چهار تن دیگر در این درگیری کشته می‌شوند که گفته می‌شود از تروریست‌ها بوده‌اند. دو جسد در درمانگاه آبسرد و تخت پر از خون فخری زاده را تأیید می‌کند.

واکنش نتانیاهو و ترامپ به ترور محسن فخری‌ زاده

بنیامین نتانیاهو و رسانه‌های اسرائیل و همچنین دونالد ترامپ به ترور محسن فخری زاده و به شهادت رسیدن رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در جریان عملیات تروریستی واکنش نشان دادند.

بنیامین نتانیاهو امروز در توییتی نوشت: "شهروندان اسرائیل شنبه خوبی را برای شما آرزو می‌کنم. "

وب‌سایت خبری «اینتل تایمز» هم به نقل از نتانیاهو نوشت: «دوست دارم فهرستی از کار‌هایی که این هفته کردم با شما در میان بگذارم؛ فهرست مفصلی هم هست است، اما نمی‌توانم همه‌چیز را برای شما فاش کنم.»

برخی از رسانه‌های رژیم اسراییل، این سخنان را اشاره‌ای غیرمستقیم به عملیات تروریستی امروز در تهران تفسیر کرده‌اند. ‎

اینتل تایمز مدعی شده عملیات ترور، پس‌ از ماه‌ها برنامه‌ریزی و تعقیب انجام شده است.

شبکه ۱۰ تلویزیون اسراییل، هم گزارش داده: «محسن فخری‌زاده با گلوله افراد ناشناس در تهران پایتخت ایران به قتل رسیده و کادر بیمارستانی نتوانستند جلوی ترور او را بگیرند. در این حال شبکه هفت تلویزیون اسراییل هم شهید محسن فخری زاده را «پدر برنامه هسته‌ای جمهوری‌اسلامی» خوانده است. 

پنتاگون نیز درباره ترور شهید «فخری‌زاده» اظهارنظر نکرد. رویترز اعلام کرد سخنگوی پنتاگون از اظهار نظر درباره ترور دانشمند ایرانی امتناع کرده است.

در همین حال رئیس‌جمهور آمریکا نیز با بازنشر چند توییت از جمله توئیت‌های عبری و انگلیسی از یک خبرنگار صهیونیست به ترور شهید فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای ایران واکنش نشان داد. در توییت انگلیسی «یوسی ملمن» خبرنگار صهیونیست آمده است که محسن فخری‌زاده سال‌ها جزو اهداف موساد بوده است!

شهید محسن فخری زاده چه کسی بود؟

محسن فخری زاده یکی از دانشمندان موثر و رده بالای حوزه تحقیقات هسته ای در کشور بوده است. او تنها این دانشمند حوزه تحقیقات هسته‌ای ایران بود که نتانیاهو در یک برنامه از او نام برده بود.

محسن فخری زاده یکی از چهره‌های تاثیرگذار ایران بود. نام محسن فخری‌زاده به عنوان یکی از پنج شخصیت ایرانی در فهرست ۵۰۰ نفره قدرتمندترین افراد جهان که از سوی نشریه آمریکایی فارن پالیسی منتشر شده، بود.

محسن فخری زاده از دانشمندان موثر و رده بالای حوزه تحقیقات علمی در کشور بوده است.

اخبار مرتبط
دستمزد روزانه کارگران، ۲۱۲۳۳۱۳ ریالِ مصوب شورایعالی کار، فقط ۳.۱۶ دلار است؛ کارگران ایرانی برای روزی ۳ دلار کار می‌کنند؛ دستمزد روزانه‌ی ۳ دلاری با هر متر و معیار استاندارد و بین‌المللی که بسنجیم، یک دستمزد به شدت زیر خط فقر است که با آن نمی‌توان نیازهای خوراکی را در حد آنچه علیرضا خرمی، فعال کارگری و عضو شورای اسلامی کار پلی اکریل اصفهان، «بخور و نمیر» می‌نامد، برآورده سازد.
روز گذشته جلسه‌ای با حضور اعضای شورای عالی کار در وزارت کار برگزار شد و اخبار دریافتی بیانگر این بود که قرار است برخی آیتم‌های مزد ۱۴۰۳ مجدداً مورد بررسی قرار گیرد و احتمال افزایش حق مسکن کارگران وجود دارد.
سامانه اعتبارسنجی با بررسی تسهیلات دریافتی افراد از بانک‌ها و مؤسسات مالی مختلف و چگونگی پرداخت اقساط آن‌ها و بررسی چک‌های برگشتی همان فرد، به او امتیاز و رتبه اعتباری می‌دهد. هر قدر پرداخت اقساط به‌موقع و بدون تأخیر باشد، رتبه اعتباری بالاتر می‌رود. تاخیر در پرداخت اقساط وام یا داشتن چک برگشتی هم امتیاز او را پایین‌تر می‌آورد. پس رتبه اعتباری می‌تواند نشان‌دهنده خوش‌حساب یا بدحساب بودن افراد در انجام تعهدات مالی و بانکی باشد.
کافی است یکی از کارت ها به صورت پیش فرض انتخاب شود و پس از باز شدن قفل گوشی تلفن همراه بارکد خوان مقابل گوشی قرار گیرد و پول کالای خریداری شده جابه جا ‌شود. پرداخت بدون کارت از طریق ان اف سی انجام می‌شود که تاکنون برای یک ارتباط با برد کوتاه استفاده می‌شد. براساس این قابلیت امکان اتصال تبلت‌ها، گوشی‌ها و لپ تاپ برای پرداخت پول وجود دارد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها