جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

کدام جاماندگان یارانه، مشمول دریافت یارانه نقدی می‌ شوند؟

24 خرداد 1401
کدام جاماندگان یارانه، مشمول دریافت یارانه نقدی می‌ شوند؟

به گزارش بانک اول پس از افزایش قیمت بنزین که در آبان ماه سال گذشته توسط دولت انجام شد دولت تصمیم گرفت درآمد حاصل از این افزایش قیمت را در قالب کمک‌های نقدی تحت عنوان یارانه معیشتی به مردم پرداخت کند.

 

بر همین اساس مقرر شد خانوار‌های یک‌نفره ۵۵ هزار تومان، خانوار‌های دونفره ۱۰۳ هزار تومان، خانوار‌های سه‌نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانوار‌های چهارنفره ۱۷۲ هزار تومان و خانوار‌های پنج‌نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان از دولت یارانه معیشتی بگیرند.

اولین مرحله از پرداخت این یارانه‌ها در آذرماه سال ۹۸ صورت گرفت که دولت به ۶۰ میلیون نفر و به عبارتی به حساب بانکی ۱۸ میلیون سرپرست خانوار یارانه حمایتی پرداخت کرد و البته بنا به اعلام دولت، حدود ۶ میلیون خانوار، غیرنیازمند هم شناخته شده بودند و هیچ پولی به آنان پرداخت نشد؛ همین موضوع باعث شد که بسیاری از افراد جامانده از طرح معیشتی نسبت به این موضوع گلایه داشته باشند.

بر همین اساس ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایتی معیشتی دولت نسبت به این موضوع ورود کرد و سازوکاری اندیشیده شد تا افرادی که این بسته را دریافت نکرده‌اند، بتوانند به دولت اعتراض خود را اعلام کنند.

ثبت نام در سامانه #۶۳۶۹* و درخواست رسیدگی یکی از اقداماتی بود که برای جاماندگان در نظر گرفته شد. بنا به گفته سخنگوی ستاد کمک هزینه معیشتی، از حدود ۶.۲ میلیون درخواستی که در کد دستوری #۶۳۶۹* ثبت شده بود، ۶۶۶ هزار درخواست مربوط به کسانی بود که در لیست یارانه‌بگیران نبودند و همچنین مشمول بسته حمایت معیشتی هم نشدند.

خانوار‌هایی که ارزش ملک آن‌ها در تهران و کلان‌شهر‌ها ۱.۲ میلیارد تومان و در سایر شهرستان‌ها ۹۰۰ میلیون تومان باشد، خانوار‌هایی که دارای خودروی سواری با ارزش بیش از ۳۰۰ میلیون تومان یا خودروی عمومی با ارزش بیش از ۴۰۰ میلیون تومان باشند و کارفرمایانی که بیش از ۳ بیمه‌پرداز داشته باشند، این کمک را دریافت نمی‌کنند. در عین حال خانوار‌هایی که بیش از ۳ سفر خارجی غیرزیارتی داشته‌اند و گیرندگان تسهیلات بانکی به‌مبلغ جمعا بیش از ۳۰۰ میلیون تومان که در حال بازپرداخت اقساط باشند نیز نباید منتظر دریافت این مبلغ باشند.

براساس اطلاعیه ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی سقف درآمد برای خانوار چنین اعلام شده است؛ خانوار یک نفره با حداقل درآمد سالانه ۴۸ میلیون تومان، خانوار دو نفره با حداقل درآمد سالانه ۶۰ میلیون تومان، خانوار سه نفره با حداقل درآمد سالانه ۷۲ میلیون تومان، خانوار ۴ نفره با حداقل درآمد سالانه ۸۴ میلیون تومان و خانوار ۵ نفره و بیشتر با حداقل درآمد سالانه ۹۶ میلیون تومان.

بر اساس اعلام سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی ۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار بسته معیشتی را دریافت می‌کنند که حدود ۶۰ میلیون نفر هستند؛ همچنین در مرحله اول اعتراضات حدود ۳ میلیون و ۷۰ هزار خانوار اعتراض کردند که به یک میلیون و ۱۷۶ هزار خانوار واریز شد، یعنی حدود یک سوم افرادی که معترض بودند بسته معیشتی دریافت کردند.

اخبار مرتبط
طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، یارانه نقدی در سال آینده افزایش پیدا نمی‌کند و به میزان فعلی، به مردم پرداخت خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی هم در این دیدار گفت: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید. با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید. در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد. گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید.
سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا طرح فجرانه ادامه خواهد داشت، گفت: برای ادامه پرداخت جایزه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ الکترونیکی (طرح فجرانه) موضوع در حال پیگیری و بررسی است. به زودی نتیجه اعلام می‌شود.
طرح پرداخت یارانه معیشتی به مادران دارای فرزند شیرخوار (یسنا) که تاکنون فقط برای دهک اول درآمدی در ۸ استان اجرا می‌شد، از دیروز به‌صورت کشوری اجرا شده و حالا تمام مادران واجد شرایط این طرح در همه استان‌ها و در سه دهک کم‌درآمد، این اعتبار را دریافت می‌کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
الی الی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام ،به خدازشته چه عدالتیه دلیل اینکه مانبایدمعیشتی بنزین نداشته باشیم چه دوتابچه کوچیک دارم خرج بالاست درآمد پایین چه وضعیشه چندمین باراعتراض میکنم انگارنه انگارکسی پاسخگونیست این درست نیست خدای بالاسرهست

حسین ترک
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام والله من یه کارگر هستم اعتراض کردم بهم یارانه بنزین رو که ندادن هیچ تهدید کردن که یارانه اصلیتم قطع میکنیم حالا من به ولای علی قسم سراغ دارم طرف ۲تا خونه داره حقوق بگیره ماشین ۲تا داره هنو داره یارانه بنزین رو هم میگیره ولی من بدبخت با با دوتا بچه جز افغانیهای این مملکت هم نیستم

علی سمیعی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام من نبروی قراردادی شهرداری هستم به من ندادن به همکاران من دادن فقط الکی میگن .خواهشن رسیدگی کنین

محسن خمری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

من یه کارگر هستم چرا بعد 7سال زندگی یارانه بهم تعلق نمیگیره چرا این دولت اینقدر ضعیفه. یارانه معیشتی هم بهم تعلق نگرفت چرا واقعا چرا؟؟؟

راضیه اسکندری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام من متاهل هستم و جز اقشار خیلی کم درآمد هستم شوهرم ی آدم کارگر که ی روز کار هست ی روز نیست ونه خونه ای داریم و نستاجریم ۱۳ ساله و نه ماشینی دارین ونه درآمد بالا و نه تاحالا پامونو از همدان بیرون گذاشتیم ب ما یارانه معیشتی چرا باید تعلق نگیره ولی ب ازمابهترون که خودم میشناسم ماشین خونه و.... دارن تعلق گرفته این کجاش عدالته

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها