یکشنبه, 23 اردیبهشت 1403 2024,May

آخرین وضعیت دریافت‌کنندگان یارانه جدید دولت

24 خرداد 1401
آخرین وضعیت دریافت‌کنندگان یارانه جدید دولت

به گزارش بانک اول، حامد شمس با اشاره به اینکه 4 میلیون و 600 هزار نفر در مرحله اول برای دریافت وام یک میلیون تومانی کرونایی شناسایی و لیست آنها به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده است، اظهار کرد: بانک مرکزی نیز پس از لیست ارسال شده اقدام به واریز مبلغ اشاره شده به حساب این افراد کرده است.

 

وی افزود: همچنین در مرحله بعدی نیز یک میلیون و 600 هزار نفر برای دریافت وام یک میلیون تومانی شناسایی و به سازمان برنامه و بودجه برای واریز مبلغ ارسال خواهد شد که به زودی لیست این افراد مشخص و ارسال خواهد شد.

شمس همچنین درباره واریز مبلغ 100 هزار تومان کمک معیشتی به حساب 11 میلیون سرپرست خانوار گفت: این افراد شامل 29 میلیون و 700 هزار نفر خواهند بود که بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا قرار است 4 ماه و تا پایان سال مبلغ 100 هزار تومان هر ماه به حساب هر یک از اعضای خانوار خود دریافت کنند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت رفاه ادامه داد: در حال حاضر مراحل آخر شناسایی این افراد در حال انجام است و به زودی لیست نهایی برای سازمان برنامه و بودجه ارسال می‌شود و در نهایت مبلغ 100 هزار تومان به حساب آنها ارسال خواهد شد.

وی یادآور شد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا این افراد در آذر، دی، بهمن و اسفند هر ماه به تعداد اعضای خانوار خود مبلغ 100 هزار تومان دریافت خواهند کرد./تسنیم

اخبار مرتبط
چندین سال، یارانه نقدی در بیستم هر ماه به‌حساب سرپرستان خانوارهای مشمول واریز می‌شد؛ اما از بهمن‌ماه بازه زمانی یارانه‌های نقدی و غیر نقدی تغییر کرد و همین مسئله برخی را که به شیوه قبلی عادت کرده بودند، سردرگم کرد.
دولت از ۱۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ به مدت سه ماه (تا ۱۸ اردیبهشت) مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک را تحت عنوان «طرح فجرانه» اجرا کرد. در این فاز، «شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه» حذف شد، اما اعتبار تشویقی آن از ۱۲۰ هزار تومان (اعتبار تشویقی کالابرگی) به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافت. روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه، آخرین روز اعتبار طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک است، اما دولت هنوز در خصوص ادامه روند این سازوکار پرطرفدار، خبر جدیدی اعلام نکرده است.
مشاور امور رفاهی خاطرنشان کرد،‌ دولت تا کنون در قالب اجرای سه ماه طرح فجرانه کالابرک الکترونیک ۲۸ هزار میلیارد تومان پرداخت کرده و آورده خود مردم نیز ۸۴ هزار میلیارد تومان بوده است و در این زمینه تا کنون ۱۴۲ میلیون بسته غذایی بر سر سفره مردم قرار گرفته و شرایط ایجاد امنیت غذایی در ۷ دهک پائین درآمدی جامعه را فراهم کرده است.
هنوز خبری از ادامه طرح کالا برگ در ادریبهشت ماه نیست. سیدرضا یحیوی در این باره گفته است: برای نحوه اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در مرحله جدید تصمیم‌گیری در سطح دولت صورت خواهد گرفت. در این راستا وزارت رفاه مدل‌هایی طراحی و پیشنهاد می‌دهد که تا هفته آینده در خصوص نحوه اجرای مرحله جدید اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
سوگل احمدی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

ممنونم وام برای من واریز شد از دولت محترم تشکر میکنم

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها