دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403 2024,May

معترضان، مشمول یارانه کرونا می‌شوند؟

24 خرداد 1401
معترضان، مشمول یارانه کرونا می‌شوند؟

به گزارش بانک اول، برخی از متقاضیانی که مدعی هستند شرایط دریافت یارانه کرونا را دارند می‌گویند که این کمک بلاعوض برایشان واریز نشده است.

این افراد به دنبال ثبت اعتراض و درخواست بررسی مجدد خود هستند اما سخنگوی حمایت معیشتی کرونا اعلام کرد که امکان ثبت اعتراض وجود ندارد و از آنجایی که بودجه این حمایت معیشتی از سوی سازمان برنامه‌وبودجه مشخص می‌شود امکان اضافه شدن افراد جدیدی به لیست واریزی‌‎های ماه‌های آینده وجود ندارد.

حسین میرزایی در این خصوص به تجارت‌نیوز گفت: ما حدود 40 میلیون نفر را به عنوان واجدین شرایط یارانه کرونا شناسایی کردیم اما دولت مصوب کرد که این یارانه به 34 میلیون نفر پرداخت شود، اما در حال پیگیری هستیم که بودجه بیشتری تعلق بگیرد.

به گفته او تا زمانی که سازمان برنامه‌وبودجه، منابع جدیدی برای اضافه شدن گروه‌هایی که معترض یارانه کرونا هستند اعلام نکند هیچ کس به لیست یارانه‌بگیران معیشتی اضافه نمی‌شود.

حدود ۲۵ میلیون نفر یارانه حمایت معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی و سه میلیون و ۱۱ هزار و ۷۶ خانوار تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد ( هشت میلیون و ۹۰۰ هزار و ۷۳۱ نفر) یارانه حمایت معیشتی ۱۲۰ هزار تومانی را دریافت کرده‌اند.

اخبار مرتبط
بر اساس تغییراتی که در بهمن ماه سال گذشته در زمان واریز یارانه‌های خانوارهای مشمول حمایت دولت، اعمال شد، یارانه نقدی و معیشتی از بیستم هر ماه به آخر ماه موکول شده است.
خاندوزی گفت: گزارش‌ها به معاون اول ارائه خواهد شد و در صورت نیاز به تدابیر فوریتی، این اتفاق رخ خواهد داد. روز گذشته نیز صولت مرتضوی در آیین افتتاحیه «رصدخانه ملی رفاه ایرانیان» با بیان اینکه امروز شاهد تحقق یکی از برنامه‌های محوری دولت و وزارتخانه هستیم گفت: این برنامه‌ای است که از دهه گذشته شروع شده و سیر تکاملی خود را سپری می‌کند.
دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۲ ردیف اعتباری جداگانه برای قانون حمایت از حقوق معلولان در نظر نگرفت و اعتباراتِ مربوط به این قانون را در اعتبارات کل سازمان بهزیستی دید، که این اقدام مشکلِ کمبودِ بودجه‌ی اجرای قانون را بیش از پیش افزایش داد. در طول این سالها، افراد دارای معلولیت به‌عدم اجرایِ موادِ قانون حمایت از معلولان معترض بوده‌اند. آن‌ها بارها بابتِ‌عدم اجرای ماده ۲۷، ناچیز بودنِ مستمری‌ها، مبلغِ بسیار کم حق پرستاری، بی‌توجهی به مواد مربوط به اشتغال معلولان و غیره اعتراض کرده‌اند.
قانون بودجه امسال، دستگاه‌های متولی در حوزه یارانه‌ها را موظف کرده است که فهرست یارانه بگیران را بازنگری کنند و ضمن حذف خانوارهای غیرمشمول، خانوارهای مشمول را در فهرست بگنجانند

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
سیداحمد خورسندپریزاد
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام... فکرکنم چون 20 میلیون توحساب هست جز پولدارها حساب میشم... من کارگرساختمانی نقاش هستم... وبیمه میپردازم... کل دوستانم که بیمه هم دارند روز پنجشنبه براشون واریز شد بجز ما... نمیدونم چطوری حساب می‌کنند.. اول محل زندگی طرف رو نگاه کنید بعد حسابهاشو... این یک بی عدالتی هست...

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها