شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

نحوه ثبت نام افرادی که یارانه ندارند

24 خرداد 1401
نحوه ثبت نام افرادی که یارانه ندارند

به گزارش بانک اول یارانه کمک دولتی است که به اقشار ضعیف و کم درآمد پرداخت می شود. بسیاری از مردم نیازمند هنوز یارانه 45 هزارتومانی را دریافت نمیکنند و باید برای دریافت یارانه ثبت نام کنند. نحوه ثبت نام افرادی که یارانه ندارند را بخوانید.

 

فرصت دوباره به جاماندگان یارانه 

یارانه نقدی هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود . یارانه معیشتی نیز از دیگر طرح های دولت برای کمک به مردم بوده است . در ادامه به بررسی ثبت نام جاماندگان یارانه می پردازیم . 

 

مهدی طغیانی پیرامون طرح جاماندگان دریافت یارانه اظهار کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای حمایت از اقشار آسیب و طرح تأمین کالاهای اساسی، پیشنهادی با عنوان طرح جاماندگان دریافت یارانه مطرح کردند که بر اساس آن افرادی که در زمان ثبت نام یارانه‌ها به دلیل عدم دسترسی به سیستم‌های اینترنتی و مراکز ثبت نام از ثبت نام جا ماندند فرصت ثبت نام مجدد خواهند یافت.

 

وی افزود: هنوز طرح تأمین کالاهای اساسی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به صورت کامل جمع بندی نشده است و متأسفانه بلافاصله بعد از مطرح شدن آن در صحن علنی رسانه‌ای شد؛ در صورتی که برخی از موارد این طرح حتی هنوز در صحن مطرح نشده است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به منابع مالی طرح تأمین کالاهای اساسی گفت: مجلس شورای اسلامی پیرامون منابع این طرح پیشنهاداتی را مطرح کرده است، اما دولت در حال حاضر دولت منابع پیش بینی شده را غیر قابل واقعی توصیف کرده است.

 

طغیانی در ادامه گفت: در صورتی که طرح تأمین کالاهای اساسی در مجلس شورای اسلامی جمع بندی نشود و به صورت مصوبه فعلی به شورای نگهبان راه یابد، مغایر با اصل ۷۵ قانون اساسی شناخته می‌شود؛ بنابراین در صورتی طرح تأمین کالاهای اساسی از شورای نگهبان عبور می‌کند که منابع معین مورد تأیید دولت برای این طرح پیشنهاد شود در غیر این صورت این طرح برای دولت بار مالی خواهد داشت.

 

یارانه انواع مختلفی دارد . یارانه به صورت نقدی هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود . بعضی از مردم از دریافت یارانه جامانده اند . به تازگی امکانی میسر شده است برای دریافت یارانه مخصوص جاماندگان که در ادامه می خوانید .

 

کدام یک از جاماندگان مشمول دریافت یارانه جدید می‌ شوند؟

پس از افزایش قیمت بنزین که در آبان ماه سال گذشته توسط دولت انجام شد دولت تصمیم گرفت درآمد حاصل از این افزایش قیمت را در قالب کمک‌های نقدی تحت عنوان یارانه معیشتی به مردم پرداخت کند.

 

بر همین اساس مقرر شد خانوار‌های یک‌نفره ۵۵ هزار تومان، خانوار‌های دونفره ۱۰۳ هزار تومان، خانوار‌های سه‌نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانوار‌های چهارنفره ۱۷۲ هزار تومان و خانوار‌های پنج‌نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان از دولت یارانه معیشتی بگیرند.

 

اولین مرحله از پرداخت این یارانه‌ها در آذرماه سال ۹۸ صورت گرفت که دولت به ۶۰ میلیون نفر و به عبارتی به حساب بانکی ۱۸ میلیون سرپرست خانوار یارانه حمایتی پرداخت کرد و البته بنا به اعلام دولت، حدود ۶ میلیون خانوار، غیرنیازمند هم شناخته شده بودند و هیچ پولی به آنان پرداخت نشد؛ همین موضوع باعث شد که بسیاری از افراد جامانده از طرح معیشتی نسبت به این موضوع گلایه داشته باشند.

 

بر همین اساس ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایتی معیشتی دولت نسبت به این موضوع ورود کرد و سازوکاری اندیشیده شد تا افرادی که این بسته را دریافت نکرده‌اند، بتوانند به دولت اعتراض خود را اعلام کنند.

ثبت نام در سامانه #۶۳۶۹* و درخواست رسیدگی یکی از اقداماتی بود که برای جاماندگان در نظر گرفته شد. بنا به گفته سخنگوی ستاد کمک هزینه معیشتی، از حدود ۶.۲ میلیون درخواستی که در کد دستوری #۶۳۶۹* ثبت شده بود، ۶۶۶ هزار درخواست مربوط به کسانی بود که در لیست یارانه‌بگیران نبودند و همچنین مشمول بسته حمایت معیشتی هم نشدند.

 

خانوار‌هایی که ارزش ملک آن‌ها در تهران و کلان‌شهر‌ها ۱.۲ میلیارد تومان و در سایر شهرستان‌ها ۹۰۰ میلیون تومان باشد، خانوار‌هایی که دارای خودروی سواری با ارزش بیش از ۳۰۰ میلیون تومان یا خودروی عمومی با ارزش بیش از ۴۰۰ میلیون تومان باشند و کارفرمایانی که بیش از ۳ بیمه‌پرداز داشته باشند، این کمک را دریافت نمی‌کنند. در عین حال خانوار‌هایی که بیش از ۳ سفر خارجی غیرزیارتی داشته‌اند و گیرندگان تسهیلات بانکی به‌مبلغ جمعا بیش از ۳۰۰ میلیون تومان که در حال بازپرداخت اقساط باشند نیز نباید منتظر دریافت این مبلغ باشند.

 

براساس اطلاعیه ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی سقف درآمد برای خانوار چنین اعلام شده است؛ خانوار یک نفره با حداقل درآمد سالانه ۴۸ میلیون تومان، خانوار دو نفره با حداقل درآمد سالانه ۶۰ میلیون تومان، خانوار سه نفره با حداقل درآمد سالانه ۷۲ میلیون تومان، خانوار ۴ نفره با حداقل درآمد سالانه ۸۴ میلیون تومان و خانوار ۵ نفره و بیشتر با حداقل درآمد سالانه ۹۶ میلیون تومان.

بر اساس اعلام سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی ۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار بسته معیشتی را دریافت می‌کنند که حدود ۶۰ میلیون نفر هستند؛ همچنین در مرحله اول اعتراضات حدود ۳ میلیون و ۷۰ هزار خانوار اعتراض کردند که به یک میلیون و ۱۷۶ هزار خانوار واریز شد، یعنی حدود یک سوم افرادی که معترض بودند بسته معیشتی دریافت کردند.

اخبار مرتبط
طرح پرداخت یارانه معیشتی به مادران دارای فرزند شیرخوار (یسنا) که تاکنون فقط برای دهک اول درآمدی در ۸ استان اجرا می‌شد، از دیروز به‌صورت کشوری اجرا شده و حالا تمام مادران واجد شرایط این طرح در همه استان‌ها و در سه دهک کم‌درآمد، این اعتبار را دریافت می‌کنند.
تاکنون مبلغ یارانه مازاد برای این دسته از مادران معادل ۴۰۰ هزار تومان بود؛ اما اکنون طبق اظهارات صورت مرتضوی، اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی به میزان حدود ۶۰۰ هزار تومان برای مادران واجد شرایط در تمام استان‌های کشور تأمین شده است و افراد شامل این طرح می‌توانند اقدام به خرید کنند.
سخنگو سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در این خصوص به مهر گفت: در خانوارهای دهک دهم افرادی هستند که به واسطه وجود یکی از فرزندان یا یکی از اعضای زیرمجموعه آنها باعث شده که آن خانواده جز دهک دهم باشند. به عنوان مثال فرزند بالای ۱۸ سال دارد که دارای درآمد بوده و حقوق بالاتر از سایر اعضای خانوار دارد و همین امر سبب می‌شود که خانوار در دهک دهم قرار گیرد.
حضور فرزندان خانوار بالای ۱۸ سال و شاغل در خانواده سطح درآمد پدر خانواده را به عنوان سرپرست خانوار افزایش می‌دهد. این امر خانوار را در دهک دهم قرار داده و یارانه نقدی ندارد. راه‌حل چیست؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
کوروش حدادی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام دوستان گرامی بنده از بدو شروعین یارانه متاسفانه اقدام و قادر به ثبت نام نشده ام لطفا ..مرحمت نموده و اقدامات ضمیمه شود..؟؟؟

صادق کیانی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

باعرض سلام خدمت شما خداوکیلی من یه زندانی هستم که الان ۷سال تو حبس هستم ویارانه من قبل آمدن به زندان که همسرم طلاق گرفت وجداشدیم قطع شد ونمیدونم به کی یاکجاباید مراجعه کنم توراقرآن اگه براتون مقدور یه کاری هم برا من زندانی بکنید واقعأبهش نیازدارم . ممنونم

ماجد مالکی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام علیکم من خواهرم یارانه نمیگیره ولی بچه ها ش و شوهرش یارانه نقدی دریافت میکنن باید کجا برم که یارانه ان درست بشه

مرتضی ع
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام الان سایتی ادرسی چیزی برا ثبت نام بدین حداقل چهارخط اطلاعات بدرد کسی نمیخوره

عباس معتمدی فرد
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام من بازنشسته آموزش وپرورش هستم بااین گرانیها وحقوقی که مادریافت میکنیم باداشتن چند نوه ورفت وآمدهای آنها دیگه توسن وسالی نیستیم که همش بگیم نداریم خدا را خوش نمیاد با ما وافردای همانند من نکنید این کارهارا آبروی ما رابخریید نه اینکه بریزید بایست جوابگو باشید از ما میگذرد اما خدا از شما نگذرد

مهرانگیز غنی زاده قاسم آبادی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام.من چندسالی ازهمسرم جداشدم زن بی سرپرستی هستم تاموقعی باهمسرم بودم یارانه ام ماه به ماه میامدطلاق که گرفتم دیگه نیامد.جداکردم خداخوش نمی ادمن به نان شبی گرفتارم.ازنهادمحترم درخواست پیگیری لازم راخواهانم

مجید اسدی ویجویه
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

بنده جانباز فی سبیل الله هستم که هیچ گونه درآمدی ندارم خودم و همسرم کار میکنیم و بخور نمیر امورات زندگیمان را میگذ رانیم .دو سه ماه یارانه واریز کردند و قطع شد .از دولتمردان ومسئولین تقاضا مینمایم رسیدگی نمایند.با تشکر

علی رنجبر
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با سلام خداوکیلی من یک دانشجو چی دارم که یارانه به من تعلق نگیره از نداری خوبه ما بد بختا گشنگی بکشیم 😭😭 قسمتون میدم رسیدگی کنید

علی رنجبر
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با سلام خداوکیلی من یک دانشجو چی دارم که یارانه به من تعلق نگیره از نداری خوبه ما بد بختا گشنگی بکشیم 😭😭 قسمتون میدم رسیدگی کنید

سید رضا سرابی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام یارانه من خانواده مو سه ساله که قطع کردن فقط به این دلیل که تراکنشهای بانکیم بالاست غافل از اینکه دلیل آن کار در تپسی و اسنپ هست که بعد از نه سال بازنشستگی از مجبوری دنبال این کار هستم . حتی یک خانه بنامم نیست فقط به اسم خانمم یک خانه داریم که از طریق ثبت نام در بنیاد مسکن خورد خورد پول دادیم که اونم هنوز حتی سندشم ندادن . خانوارهایی را میشناسم که سه تا خانه و یک ملک تجاری و پس اندازهای کلان بانکی دارند و یارانه کامل هم میگیرند . بخیل این نیستم ولی تعجبم از دولته که الله بختگی یارانه ما را ظالمانه قطع کرد . دو پسرم را با هزار و یک بدبختی با دنیایی از وام و قرض و بدهی داماد کردم هردو شون اجاره نشینن و هیچی از زندگیشون نمیفهمن یارانه هم ندارن . پسر سومم هم میره دانشگاه زیر خرج تحصیلش افسرده شده و گاهی میره اسنپ با ماشین من کار میکنه که به من کمک کرده باشه . والله من جای دولت دارم از خانواده م خجالت میکشم . شما بفرمایید یک معلم بازنشسته چه از زمان شاغلی و چه دوران بازنشستگی که همواره حقوقش زیر خط فقر بوده و هست واقعا چی داره که یارانه شو قطع میکنید ؟! من از همینجا برای چندمین بار اعتراض و شکایت خودم را اعلام میکنم و خواستار رسیدگی و برقراری مجدد یارانه خود و خانواده م هستم . ممنون

یحیی انصاری کیا
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

یکی از بستگان شوهرش مرده یارانه اش قطع شده دیگه بر قرار نشده یکیدیگه اصلا موفق به ثبت و برقراری یارانه نشده وهیچ کس پاسخ گو نیست

محمد قانعی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام ببخشید کی ثبت نام انجام می شعه به ما هم ئیک خبر بدین

فرامرز نوید فاتح
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

عرض ادب من از زمانی که دور اول ثبت نام بکنید برای دریافت یارانه به هزار دلیل جا ماندم و تا امروز ۷ بهمن ۱۳۹۹یارانه دریافت نکردم در صورتی که چندین بار اقدام کردم برای دریافت یارانه به بن بست مواجه میشدم بنده دارای ۳ فرزند پسر هستم و کلی بدهکاری. الان هم متاسفانه در این اطلاع رسانی متوجه نحوه ثبت نام نشدم.لطف کنید راهنمایی بکنید. ممنون سپاس.

مهدی زرگاتی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام خسته نباشید من به علت کامل نبودن مدارک خانوار که دارای چهار فرزند می باشم که یکی از انها معول ذهنی شدید می باشدو وی بیکار هستم وهیچ نوع بیمه هم تدارم الان به مدت ۷سال است که ن یارانه میگیرم ون معیشت با تشکر ممنون هستم به بنده کمک یا راهنمایی کنیت

رها
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

ما که از سال ۹۳ جا ماندیم از ثبت نام و محکوم شدیم به حذف از همه چیز از کمک معیشتی یارانه بنزین سبد کالا و کلا هر چه که بعنوان پرداختی به حساب خانوارها بوده ما حذف شدیم چه اشکال داره اینم رو بقه

محمدرضا یاری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

.من که نفهمیدم بلاخره چطوری باید درخواست بدی.هرکی فهمید به منم توضیح بده ممنون میشم.

ع ش
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

الان نحوه ی ثبت نام چجوری بوددقیقا کسی متوجه شد؟ آیا؟

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها