شنبه, 29 اردیبهشت 1403 2024,May

پرداختی‌های دولت در دو هفته آینده / نوبت دوم یارانه کرونا کی واریز می‌شود؟

24 خرداد 1401
پرداختی‌های دولت در دو هفته آینده / نوبت دوم یارانه کرونا کی واریز می‌شود؟

به گزارش بانک اول، دولت باید در دو هفته آینده دو یارانه نقدی و یارانه معیشتی کرونا را به حساب سرپرستان خانوار واریز کند.

صد و نوزدهمین مرحله یارانه نقدی که یارانه دی ماه است در روز شنبه هفته آینده به حساب سرپرستان خانوار ۷۸ میلیون نفر واریز می‌شود.

مبلغ این یارانه در صد و هجده نوبتی که واریز شده تغییر نکرده و ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به‌ازای هر نفر است. ۲۱ میلیون خانواری که مرحله اول وام یک میلیون تومانی را گرفته‌اند طی شش ماه اخیر اقساط آن را پرداخت کرده‌اند. هفتمین قسط این وام به مبلغ ۳۵ هزار و ۱۰۰ تومان از یارانه دی ماه کسر می‌شود.

 

واریز مرحله دوم یارانه کرونا

همچنین دولت باید نوبت دوم یارانه معیشتی کرونا را به حساب خانوارهای ۳۴ میلیون نفر واریز کنند. مبلغ این یارانه برای برای  ۹ میلیون نفر از اعضای کمیته امداد و بهزیستی ۱۲۰ هزار تومان و برای ۲۵ میلیون نفر دیگر۱۰۰ هزار تومان است.

اولین نوبت آن در روز ۲۸ آذر ماه پرداخت شد و به گفته سخنگوی حمایت معیشتی کرونا سه نوبت دیگر آن نیز احتمالا در روزهای پایانی ماه‌های دی، بهمن و اسفند واریز می‌شود.

اخبار مرتبط
​برای استعلام دهک بندی یارانه معیشتی با کد ملی، باید سرپرست خانوار کد ملی اعلامی را به سایت سامانه حمایت ارسال و استعلام آن را دریافت نماید.
محسن مولوی- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص مسئله تفکیک یارانه‌ها، اظهار کرد: اگر موضوع تفکیک یارانه در خصوص قیومیت، حضانت و کفالت باشد، متقاضیان باید از طریق فرمانداری به دفاتر خدمات الکترونیک نیروی انتظامی مراجعه کنند. مولوی بیان کرد: افراد مجرد اگر به صورت مستقل زندگی می‌کنند، باید با داشتن مدارک به فرمانداری و دفاتر خدمات الکترونیک نیروی انتظامی برای جداسازی یارانه خود اقدام کنند.
دقایقی قبل یارانه مرحله ۱۵۹ معیشتی اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ خانوارهای دهک های اول تا سوم به حساب سرپرستان واریز شد
موضوع تفکیک و جداسازی یارانه‌ها، همواره مورد سوال قشر زیادی از مردم است، بسیاری از مردم نمی‌دانند برای تفکیک یارانه خود باید به چه ارگانی مراجعه و یا چه اقدامی انجام دهند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها