دوشنبه, 24 اردیبهشت 1403 2024,May

اگر قصد ثبت نام یارانه معیشتی دارید بخوانید

24 خرداد 1401
اگر قصد ثبت نام یارانه معیشتی دارید بخوانید

به گزارش بانک اول واخر آذر ماه امسال بود که خبر از واریز یارانه معیشتی کرونا، به یکی از اخبار جنجالی که اعتراض بسیاری از مردم را به همراه داشت، بدل شد.

 

زمان واریز یارانه ۱۰۰هزار تومانی

طبق مصوبه اعلام شده، مقرر شد تا به ۳۴میلیون ایرانی طی ۴مرحله در آذر، دی، بهمن و اسفند۹۹، یارانه معیشتی کرونا در مبالغ ۱۰۰ و ۱۲۰هزار تومانی تعلق بگیرد؛ پس از واریز نخستین مرحله از یارانه معیشتی کرونا تعداد زیادی از افراد به این موضوع اعتراض داشته و اعلام کردند که با وجود شرایط نامناسب مالی، یارانه معیشتی کرونا به آنها تعلق نگرفته است و مبلغی به حسابشان واریز نشده است. گروه دوم معترضان، یعنی افرادی که مشمول شرایط بودند اما یارانه معیشتی کرونا دریافت نکردند، پس از چند روز مبالغ به حساب‌هایشان واریز و یارانه معیشتی کرونا را دریافت کردند.

اما افرادی که مشمول دریافت یارانه معیشتی کرونا نبودند، شرایط یارانه معیشتی کرونا را ناعادلانه دانستند؛ غالب این معترضان به شروط یارانه ۱۰۰هزار تومانی اعتراض داشته؛ چرا که بیمه پرداز نبودن و نداشتن درآمد ثبات از شروط دریافت یارانه معیشتی کرونا بود و این دو شرط کارگران، رانندگان و... که حقوق پایین داشتند را از لیست مشمولان دریافت یارانه معیشتی کرونا خارج کرد. از آنجا که هیچ راه اعتراضی برای افراد در نظر گرفته نشده بود، تعداد زیادی از این افراد در صفحات مجازی مسئولان، از مشکلات خود نوشتند و سعی کردند صدای خود را از این طریق به گوش تصمیم‌گیران برسانند.

در پی افزایش اعتراضات نسبت به شرایط یارانه معیشتی، اعلام شد که قرار است به ۵.۵میلیون فرد جدید یارانه معیشتی کرونا تعلق بگیرد؛ اما زمان آن مشخص نشد. اکنون به روزهای پایانی دی نزدیک می‌شویم؛ تکلیف افرادی که نیازمند هستند و یارانه معیشتی کرونا دریافت نکردند چیست؟

هرچند وعده واریز یارانه معیشتی کرونا به ۵.۵میلیون نفر جدید داده شده بود، اما در روزهای گذشته از سوی مسئولان این امر اعلام شد که لیست مشمولان بسته شده و به فرد جدیدی یارانه معیشتی کرونا تعلق نمی‌گیرد و هیچ راه اعتراضی وجود ندارد.

اخبار مرتبط
چندین سال، یارانه نقدی در بیستم هر ماه به‌حساب سرپرستان خانوارهای مشمول واریز می‌شد؛ اما از بهمن‌ماه بازه زمانی یارانه‌های نقدی و غیر نقدی تغییر کرد و همین مسئله برخی را که به شیوه قبلی عادت کرده بودند، سردرگم کرد.
دولت از ۱۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ به مدت سه ماه (تا ۱۸ اردیبهشت) مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک را تحت عنوان «طرح فجرانه» اجرا کرد. در این فاز، «شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه» حذف شد، اما اعتبار تشویقی آن از ۱۲۰ هزار تومان (اعتبار تشویقی کالابرگی) به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافت. روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه، آخرین روز اعتبار طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک است، اما دولت هنوز در خصوص ادامه روند این سازوکار پرطرفدار، خبر جدیدی اعلام نکرده است.
مشاور امور رفاهی خاطرنشان کرد،‌ دولت تا کنون در قالب اجرای سه ماه طرح فجرانه کالابرک الکترونیک ۲۸ هزار میلیارد تومان پرداخت کرده و آورده خود مردم نیز ۸۴ هزار میلیارد تومان بوده است و در این زمینه تا کنون ۱۴۲ میلیون بسته غذایی بر سر سفره مردم قرار گرفته و شرایط ایجاد امنیت غذایی در ۷ دهک پائین درآمدی جامعه را فراهم کرده است.
هنوز خبری از ادامه طرح کالا برگ در ادریبهشت ماه نیست. سیدرضا یحیوی در این باره گفته است: برای نحوه اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در مرحله جدید تصمیم‌گیری در سطح دولت صورت خواهد گرفت. در این راستا وزارت رفاه مدل‌هایی طراحی و پیشنهاد می‌دهد که تا هفته آینده در خصوص نحوه اجرای مرحله جدید اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
ستار کاوىانى
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با سلام آخه اىن چه عدالتى من بعد سه ما بىکارى ىکماهه که رفتم سر کار که واسم بىمه پرداخت مىکنند وبه خاطر همىن دو ماه بىمه مشمول درىافت ىارانه صد هزار تومانى کرونا نمىشوم آخه اىن انصافه من مستاجرم و ماهى هشتصد تومان کراىه خونه مىدم پس تکلىف بچه هاى من چى مىشه که واسه پرداخت اىن ىارانه انتظار کشىدن بعدشم که وارىز نکردن تو ذوقشون خورد حالا کى جوابگوى اىن احساسات شکست خورده مىشه من سراغ دارم کسى رو که هم بىمه داره و هم دوازده ماهه سال سر کاره خونه هم داره ولى اىن ىارانه رو به حسابش وارىز کردن اى چه عدالتىه....

حسنعلی سیاوشی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

باسلام من کارگرفصلی(فلکه یامیدان) درماه ایا۸روزشاکارگیرمبیادنه بیمهای نه خانه ونه ماشین سهام عدالتم ندارم مستجرم با۴نفرچون عیالم سرایه دارکودکان اثتسنای است وباحقوق۹۰۰هزاران هم فقط به خاطربیمه خودش مجبوره بههمین خاطربه مانه وام ونه معیشتی هیچی ندادن منالان قبض ۳دورهگاز۴دوره بهخدای واحدکرایه خانه عقب افتاده بااین گرانی واقتصادبعدکی میتونه با۹۰۰هزارتومان. بگذرونه خودمم تواینبهران کروناهمش بیکاربودم میخام بگم مستحثترازما همهست چرادرک نمکنیدمی تونیدازبانک جویاباشید که ایاحرفی که میزنم واقعییت هست یانه چطورشناسایی میکنید ، ازشما رسانه هاخواهشمندیم صدای ماباشید ممنونم ازرسانه مجازی

رضا همدمی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام. معلومه .از اول پیامک امد که شامل شما نمیشود نه ملکی به اسم هست نه مال ومنالی دارم مستمری بگیر هستم .پیامک امد شامل شما نمیشود .دوباره فرستادم پیامک امد که یارانتونم قطع میشه .اینو شما چی بهش میگین .من نمیگم خودتون اسمشو چی میزارین ...من بگم بیحرمتی میشه خودتون فکر کنین ...

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها