دوشنبه, 24 اردیبهشت 1403 2024,May

ثبت چک در سامانه صیاد از طریق پیامک امکان‌پذیر می‌شود

24 خرداد 1401
ثبت چک در سامانه صیاد از طریق پیامک امکان‌پذیر می‌شود

به گزارش بانک اول آمنه نادعلی زاده، معاون اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی، درباره ثبت چک در سامانه صیاد اظهار داشت: باتوجه به شرایط بیماری کرونا و به منظور آشنایی عموم مردم با ثبت اطلاعات چک در سامانه صیاد، فعلاً فاز آزمایشی آن از ۲۰ دی ماه آغاز شده است و تا پایان سال جاری نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ثبت چک در سامانه صیاد در این مدت به صورت اختیاری است، اما از ابتدای سال ۱۴۰۰ ثبت چک به صورت اجباری خواهد بود، تصریح کرد: بانک مرکزی علاوه بر برنامک‌های موبایلی و درگاه‌های بانکی که مردم می‌توانند از آن استفاده کنند، در نظر دارد امکان ثبت چک را از طریق پیامک نیز در اختیار مردم قرار دهد.

معاون اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی خاطرنشان کرد: با این اقدام کسانی که امکان استفاده از دستگاه‌های هوشمند را به هر دلیلی ندارند، می‌توانند چک خود را سامانه صیاد ثبت کنند.

 

اخبار مرتبط
در شکایت چک بلا محل در هر زمانی که صادر کننده چک ، وجه چک و خسارات را بپردازد ، رسیدگی کیفری متوقف می شود و در صورت صدور حکم نیز حکم اجرا نمی شود و اگر در حال اجرا باشد اجرا متوقف می شود. شکایت کیفری چک بلا محل فقط علیه صادر کننده ی چک قابل تصور است نه ضامن و ظهرنویس.
معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی همچنین گفت: وقتی اولین بانک این خدمت را ارائه میدهد، سایر بانک‌ها هم برای نقد کردن غیر حضوری چک دیجیتال اقدام می کنند و نقد شدن غیر حضوری چک الکترونیک در جهت مراجعه نکردن مشتریان به بانک‌ها انجام می شود.
افتتاح حساب جاری فقط برای افراد بالای ۱۸ سال انجام می‌شود که سواد خواندن و نوشتن نیز داشته باشند. متقاضی صادر کننده چک‌های بلامحل نباشد. ارائه مدارک شناسایی معتبر عکس دار( شناسنامه، کارت ملی) و یک برگ رونوشت از صفحه اول شناسنامه و کارت ملی الزامی است (درصورت توضیحات کپی از صفحه مربوطه).
در اجرای این طرح، با توجه به سوابق مالی متقاضیان دسته چک، سقف اعتباری تعیین شده است. دارندگان دسته چک دیگر نمی‌توانند، بیش از حد مجاز تعیین شده چک صادر کنند و این اقدام می‌تواند مانع سوءاستفاده از افراد کم بضاعت مالی شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها