پنجشنبه, 20 اردیبهشت 1403 2024,May

مشخصات و ویژگی چک‌های جدید اعلام شد+ جزئیات

24 خرداد 1401
مشخصات و ویژگی چک‌های جدید اعلام شد+ جزئیات

به گزارش بانک اول، آمنه نادعلی زاده، معاون اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: چک‌های جدید رنگشان متمایز با چک‌های قدیم خواهد بود. چک‌های فعلی صورتی و سبز رنگ هستند، درحالی که چک‌های جدید صورتی و بنفش رنگ خواهد بود.

 

به گفته وی، چک‌های جدید با لوگوی بانک‌ها چاپ می‌شوند، ولی به لحاظ رنگ و محتوا یکسان‌سازی شده‌اند.

 

نادعلی زاده گفت: چک‌های جدید همچون چک‌های سابق دارای شناسه ۱۶ رقمی هستند و یک عبارت تاکیدی مبنی بر اینکه فعال‌سازی چک منوط به ثبت آن در سامان صیاد است بر روی چک‌های جدید درج شده است.

 

سخنگوی اجرای قانون جدید چک گفت: چک‌های جدید یک بارکد دو بعدی دارند که گیرنده می‌تواند با اسکن بارکد، وضعیت اعتباری صادرکننده را استعلام کند.

 

وی افزود: چک‌های جدید که از سال ۱۴۰۰ چاپ می‌شوند، باید توسط صادرکنندگان در سامانه صیاد ثبت شوند و گیرنده چک باید از صادرکننده چک بخواهد که چک در سامانه صیاد حتما ثبت‌شده باشد و اگر چک در سامانه صیاد ثبت نشود بانک نمی‌تواند مبلغ آن را پرداخت کند./ ایسنا

اخبار مرتبط
محرمیان با بیان اینکه زیر ساخت‌های فنی برای ارایه این خدمت به مشتریان در کل شبکه بانکی فراهم شده است افزود: وقتی اولین بانک این خدمت را ارائه میدهد، سایر بانک‌ها هم برای نقد کردن غیر حضوری چک دیجیتال اقدام می کنند. نقد شدن غیر حضوری چک الکترونیک در جهت مراجعه نکردن مشتریان به بانک‌ها انجام می شود.
آمنه نادعلی‌زاده،گفت: از ابتدای رونمایی چک الکترونیکی یعنی آبان سال ۱۴۰۱ تاکنون حدود ۲۵۰ هزار فقره چک دیجیتال صادر شده و حدود ۲۰۰ هزار فقره از این چک‌ها هم نقد شده است. این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: درحال‌حاضر ۱۲ بانک از جمله بانک صادرات، تجارت، پارسیان، رفاه، کشاورزی، پاسارگاد، رسالت، ملت، گردشگری، توسعه صادرات، توسعه تعاون و ملی خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند.
اکنون ۱۲ بانک مجهز به سیستم صدور چک الکترونیکی هستند و به تدریج همه بانک‌ها به این سیستم مجهز می‌شوند
یک از روش‌های ثبت چک صیادی استفاده از همراه بانک است. شما از طریق اپلیکیشن بانک‌های مختلف می‌توانید به ثبت چک در سامانه صیاد بپردازید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها