جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

۳۰ درصد سوم سهام عدالت آزاد می‌شود؟ / جدیدترین خبر از کارت اعتباری سهام عدالت

24 خرداد 1401
۳۰ درصد سوم سهام عدالت آزاد می‌شود؟ / جدیدترین خبر از کارت اعتباری سهام عدالت

به گزارش بانک اول فرایند آزادسازی سهام عدالت از اردیبهشت ماه آغاز شد. ۳۰ درصد اول آن در روز ۱۰ خرداد ماه برای سهامداران قابل فروش شد.

طبق وعده رئیس‌جمهور ۳۰ درصد دوم در روز عید غدیر آزاد شد. آزادسازی مرحله دوم سهام عدالت با آغاز روند ریزشی شاخص کل بورس همزمان شد، به همین خاطر نیز بسیاری از فعالان بازار سرمایه علت افت بازار را در فروش آبشاری سهام عدالت دانستند.

طی این زمان شاخص کل بورس نتوانسته به روند افزایشی خود بازگردد. این شاخص در روز ۲۰ مرداد به قله دو میلیون و ۸۰ هزار واحدی رسیده بود اما در حال حاضر روی سطح یک میلیون و ۲۰۷ هزار واحدی قرار دارد.

این نگرانی در خصوص آزادسازی ۳۰ درصد سوم سهام عدالت وجود دارد که سرعت افت بازار را شدیدتر کند. اما در مقابل سهامداران سهام عدالت هستند که پس از گذشت چندین ماه هنوز نتوانسته‌اند سهامشان را بفروشند، گروهی نیز از نقد شدن سهامشان ناامید شده‌اند.

در خصوص آزادسازی ۳۰ درصد سوم مدیر فنی سهام عدالت به تجارت‌نیوز گفت: از نظر زیرساختی برای آزادسازی ۳۰ درصد سوم هیچ مشکلی نداریم و با دستور دولت در زمان اعلام شده آن را برای سهامداران قابل فروش می‌کنیم.

کارت اعتباری سهام عدالت به کجا رسید؟

به گفته محمود حسنلو، سرویس‌های لازم برای آغاز اعطای کارت اعتباری سهام عدالت کاملا آماده است و مستندات آن به بانک‌ها تحویل داده شده. برخی از بانک‌ها نیز آن را پیاده‌سازی کرده‌اند.

او افزود:‌ بانک‌ها باید تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت سپرده‌گذاری و بانک‌ها امضا شود. سپس بانک‌ها باید شیوه‌نامه‌ای آن را به شعب خود ابلاغ کنند. همچنین آنطور که حسنلو می‌گوید، درباره سهامدارانی که به فوت شده‌اند فرایند انتقال سهام به وراث در قوه قضاییه حل نشده است.

اخبار مرتبط
درباره آخرین وضعیت و تصمیمات اختصاص سهام عالت به جاماندگان و همچنین پرتفوی در نظر گرفته شده سهام عدالت جاماندگان اظهار داشت: طبق قوانین بودجه سال‌های ١۴٠١ و ١۴٠٢ قرار بود بخشی واگذاری سهام عدالت در قالب یک بسته پرتفویی انجام شود که شرط آن مصوبه هیات دولت برای واگذاری شرکت‌های بورسی بود که در لیست واگذاری قرار دارند.
سهامدارانی که تقاضای فروش سهام خود را در سال گذشته نداده‌اند و در میزان سود دریافتی خود مغایرت مشاهده می‌کنند، می‌توانند از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پیگیری کنند. باید در نظر داشته باشند که واریز سود سهام عدالت به صورت خودکار و بدون نیاز به اقدام از سوی سهامداران انجام می‌شود. ضمنا مرکز تماس ۱۵۶۹ شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نیز آماده پاسخگویی به سوالات سهامداران است. و در نهایت اینکه برای دریافت سود سهام عدالت به هیچ سایتی مراجعه نکنید و مراقب کلاهبرداری‌ها باشید.
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.
سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
محمد آقایی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

شما پول30درصد دوم رو پرداخت کنین 30درصد سوم پیشکش... چه فایده وقتی آزاد بشه ولی بفروش نره و پولش گیرمون نیاد

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها