شنبه, 15 اردیبهشت 1403 2024,May

سهام عدالت را نفروشید، کارت اعتباری بگیرید

24 خرداد 1401
 سهام عدالت را نفروشید، کارت اعتباری بگیرید

به گزارش بانک اول، سید رضا عظیمی مدیرکل اقتصاد و دارایی گیلان اظهار داشت: مردم می‌توانند به جای فروش سهام عدالت، با وثیقه گذاری این سهام در بانک‌ها معادل ۶۰ درصد ارزش آن کارت اعتباری دریافت کنند و نیازهایشان را با این کارت اعتباری برآورده کنند.

 

او افزود: آزادسازی سهام عدالت که از حدود ۱۵ سال قبل مالکیت آن در اختیار مردم بود، از اوایل امسال آغاز شد، ولی طی این مدت مدیریت آن هنوز به مردم واگذار نشده بود و قرار است این امر به مردم واگذار شود و مدیریت آن در اختیار مردم قرار بگیرد.

 

عظیمی ادامه داد توصیه این بود که فارغ از اینکه قیمت این سهام در کوتاه مدت یا بلند مدت افزایش یا کاهش پیدا کند مردم این سهام خود را نگه دارند تا در بلند مدت از سود یا ارزش آن بهره‌مند شوند.

 

او تصریح کرد: ممکن است مردم بدلیل نیاز به پول نقد مجبور به فروش سهام خود شوند بنابر این پیش بینی شده که به جای شهروندان به جای فروش سهام خود بتوانند با وثیقه گذاری این سهام در بانک‌ها معادل ۶۰ درصد ارزش سهام کارت اعتباری را دریافت و نیازهایشان را با این کارت اعتباری برآورده و سهام خودشان را نگهداری کنند.

 

عظیمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر این اقدام بین بانک‌های کشور و شرکت سپرده گذاری اجرایی در حال نهایی شدن است و احتمال می‌رود این موضوع از هفته آینده نهایی شود.

 

مدیرکل اقتصاد و دارایی گیلان اظهار داشت: فرایند اجرای کار و مراجعه به بانک‌های مسئول توزیع کارت اعتباری به مردم اطلاع رسانی می‌شود. گیلان بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد./ باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط
ابراهیم بازیان درباره موضوع انبوه پیامک‌ها برای ثبت نام سهام عدالت جاماندگان اظهار داشت: مردم توجه داشته باشند همانطور که بارها گفته شده ثبت‌نام سهام عدالت جاماندگان تنها شامل ۵ میلیون نفر افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و تعدادی از ایثارگران می‌شود.
درباره آخرین وضعیت و تصمیمات اختصاص سهام عالت به جاماندگان و همچنین پرتفوی در نظر گرفته شده سهام عدالت جاماندگان اظهار داشت: طبق قوانین بودجه سال‌های ١۴٠١ و ١۴٠٢ قرار بود بخشی واگذاری سهام عدالت در قالب یک بسته پرتفویی انجام شود که شرط آن مصوبه هیات دولت برای واگذاری شرکت‌های بورسی بود که در لیست واگذاری قرار دارند.
سهامدارانی که تقاضای فروش سهام خود را در سال گذشته نداده‌اند و در میزان سود دریافتی خود مغایرت مشاهده می‌کنند، می‌توانند از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پیگیری کنند. باید در نظر داشته باشند که واریز سود سهام عدالت به صورت خودکار و بدون نیاز به اقدام از سوی سهامداران انجام می‌شود. ضمنا مرکز تماس ۱۵۶۹ شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نیز آماده پاسخگویی به سوالات سهامداران است. و در نهایت اینکه برای دریافت سود سهام عدالت به هیچ سایتی مراجعه نکنید و مراقب کلاهبرداری‌ها باشید.
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
رضا بحری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با عرض سلام کارت به دردمون نمیخوره پول واریز کنید لطفا اگه موافقید لایک کنید

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها