شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

یارانه‌های واریزی تا پایان امسال / یارانه کرونا امشب واریز می‌شود +مبلغ واریزی

24 خرداد 1401
یارانه‌های واریزی تا پایان امسال / یارانه کرونا امشب واریز می‌شود +مبلغ واریزی

به گزارش‌بانک اول،  یارانه معیشتی بنزین و یارانه نقدی به ترتیب روزهای دهم و بیستم بهمن به حساب سرپرستان خانوار واریز شده و با واریز یارانه معیشتی کرونا در امشب پرونده واریزی‌های دولت در بهمن بسته می‌شود.

این سه یارانه در آخرین ماه سال نیز تکرار می‌شود.

یارانه معیشتی

شانزدهمین مرحله یارانه معیشتی از دی ماه پارسال به صورت مرتب در روز دهم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است و پیش‌بینی می‌شود در آخرین ماه امسال نیز این زمان‌بندی رعایت شود.

مبلغ این یارانه برای خانوارهای یک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانوارهای پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت می‌کنند.

یارانه نقدی

همانند یارانه معیشتی واریز یارانه نقدی نیز منظم شده و از سال قبل در روز بیستم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

قرار است صد و بیست و یکمین مرحله یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی در روز بیستم اسفند به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

آخرین مرحله یارانه معیشتی کرونا

قرار بود به ۳۴ میلیون نفر یارانه معیشتی کرونا پرداخت شود که دو مرحله آن در ماه‌های آذر و دی واریز شد. با واریز سومین مرحله آن در امشب فقط یک مرحله دیگر باقی می‌ماند که در اسفند پرداخت می‌شود.

از آنجایی که زمان واریز سه مرحله یارانه کرونا در روزهای پایانی هر ماه بوده به نظر می‌رسد آخرین مرحله آن نیز در هفته پایانی سال پرداخت شود.

صد و بیستمین مرحله یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی در روز دوشنبه بیستم بهمن به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

اخبار مرتبط
طرح پرداخت یارانه معیشتی به مادران دارای فرزند شیرخوار (یسنا) که تاکنون فقط برای دهک اول درآمدی در ۸ استان اجرا می‌شد، از دیروز به‌صورت کشوری اجرا شده و حالا تمام مادران واجد شرایط این طرح در همه استان‌ها و در سه دهک کم‌درآمد، این اعتبار را دریافت می‌کنند.
تاکنون مبلغ یارانه مازاد برای این دسته از مادران معادل ۴۰۰ هزار تومان بود؛ اما اکنون طبق اظهارات صورت مرتضوی، اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی به میزان حدود ۶۰۰ هزار تومان برای مادران واجد شرایط در تمام استان‌های کشور تأمین شده است و افراد شامل این طرح می‌توانند اقدام به خرید کنند.
سخنگو سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در این خصوص به مهر گفت: در خانوارهای دهک دهم افرادی هستند که به واسطه وجود یکی از فرزندان یا یکی از اعضای زیرمجموعه آنها باعث شده که آن خانواده جز دهک دهم باشند. به عنوان مثال فرزند بالای ۱۸ سال دارد که دارای درآمد بوده و حقوق بالاتر از سایر اعضای خانوار دارد و همین امر سبب می‌شود که خانوار در دهک دهم قرار گیرد.
حضور فرزندان خانوار بالای ۱۸ سال و شاغل در خانواده سطح درآمد پدر خانواده را به عنوان سرپرست خانوار افزایش می‌دهد. این امر خانوار را در دهک دهم قرار داده و یارانه نقدی ندارد. راه‌حل چیست؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها