جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

5 سوالی که کودک شما را باهوش می‌کند !

24 خرداد 1401
5 سوالی که کودک شما را باهوش می‌کند !

به گزارش بانک اول همانطور که گفته می شود ، جایی که ذهن شما می رود ، انرژی جریان می یابد.

یکی از راه های تشویق کودکان برای ایجاد طرز فکر و تمرین مثبت این است که صادقانه با آنها صحبت کنید و از آنها س سوالات اصلی بپرسید. این در مورد این نیست که به آنها بگویید چه کاری انجام دهند. این در مورد توضیح دادن ارزش زندگی مثبت برای آنها و بهترین استفاده از آنچه که در گذشته دارند ، است.

برای تشویق گفتگو و کمک به آنها در پرورش ذهنیت سالم ، این سوالات متفکرانه را از فرزندان خود بپرسید. برخی از این سوالات ضمن یادگیری درک بهتر آنها به شما کمک می کند تا رابطه خود را با فرزندان خود تقویت کرده و با آنها پیوند برقرار کنید.

 

1. به نظر شما کدام پنج کلمه شما را به بهترین وجه توصیف می کند؟
این سوالات کودکان را به سمتی سوق می دهد که آنها خودشان را بشناسند و تصوری از دیگران درباره آنها دارند. این یک چارچوب مرجع مناسب برای کودک شما در جایی که در دنیای کوچک خود قرار دارد ، می دهد ، که برای قالب سازی تصویر مناسب از خود مهم است.

 

2. انجام دادن چه کاری باعث می شود بیشتر احساس خوشبختی کنید؟
بعضی از کودکان می گویند انجام بازی های ویدیویی باعث احساس خوشبختی در آنها می شود که در واقع بسیار خوب است. مطالعات اخیر نشان می دهد که در واقع بسیاری از مزایای روانی بازی وجود دارد. بازی حتی اگر همسران با هم مشارکت داشته باشند به هم نزدیکتر می شود.

خوشبختی
خوشبختی

هدف این سوال این است که توجه کودک خود را به چیزهایی معطوف کنید که احساس خوشبختی در او ایجاد می کند و چشم خود را به این واقعیت باز کنید که می تواند فعالانه انتخاب کند تا وقت صرف شده در آن فعالیتهایی را که باعث شادی او می شوند ، افزایش دهد. امیدوارم که این امر به او بیاموزد که فعالیتها ، سرگرمیها و حتی مشاغلی را دنبال کند که بعداً در زندگی شادتر باشند.

 

3. چه کاری می دانید چطور می توانید به دیگران بیاموزید؟
این سوالات درمورد آموزش دادن به بچه ها است که زندگی همه شما و علایق شخصی شما و آنچه می توانید از دیگران بگیرید نیست. زندگی مربوط به همه ما است و آنچه می توانیم برای کمک به یکدیگر انجام دهیم.

کودک
کودک

این سوالات  به کودک شما کمک می کند احساس قدرت و ارزش داشته باشد. این به او یادآوری می کند که او خاص است و چیزی برای ارائه دارد. وقتی کودک شما احساس خاص بودن می کند و می داند که چیزی برای ارائه دارد ، باعث ایجاد اعتماد به نفس و ارزش والایی می شود و همچنین یادگیری را ترغیب می کند.

 

4- بهترین و بدترین اتفاقی که برای شما افتاده چیست؟
زندگی همه گل و بلبل نیست ، و از طرفی همیشه هم بدبختی نیست. زندگی ترکیبی از تجربیات خوب و بد است و همین مسئله آن را بسیار هیجان انگیز می کند.

بچه ها باید این واقعیت را زود درک کنند ، بنابراین از نظر ذهنی آماده زندگی هستند. سوال در مورد جهت دهی به این آگاهی است. این به فرزند شما کمک می کند تا درک کند (از تجربه خودش) که چیزهای بد برای همیشه دوام ندارند.

 

5- از بهترین / بدترین اتفاقی که برای شما افتاده چه چیزی یاد گرفتید؟
یک گفته قدیمی می گوید تجربه بهترین معلم است ، که درست است. مهم است که بچه ها از تجربیات خودشان (چه خوب و چه بد) و همچنین از تجربیات دیگران ، از جمله والدین خود ، درس بگیرند.

اخبار مرتبط
اولین نفر در این لیست جف اردمن، بنیان‌گذار گروه Erdmann است. او با سابقه‌ای درخشان، راه‌حل‌های منحصر به فردی را برای ثروتمندان ارائه می‌دهد. او تنها مشاوری است که به مدت شش سال متوالی ۲۰۲۱- ۲۰۱۶ نفر شماره ۱ در فهرست “مشاوران ثروت برتر آمریکا” فوربس بوده است. جف باتکیه‌بر تجربه گسترده خود راه‌حل‌های استراتژیک شخصی‌سازی‌شده‌ای را برای رفع نیازهای پیچیده افراد ثروتمند ارائه می‌دهد.
مسمومیت غذایی را که ممکن است ناشی از خوردن یک غذای ناسالم در بیرون از خانه باشد، می‌توان با چند راهکار خانگی برطرف کرد.
متخصصان می‌گویند زنانی که برنامه خواب مرتبی دارند قادرند بیشتر وزن کم کنند. علاوه بر این اگر شب‌ها زودتر بخوابید، زمان کمتری برای خوردن دارید که به شما کمک می‌کند در شب کالری زیادی دریافت نکنید. به گفته متخصصان هرچه بیشتر بمانید بیشتر کالری دریافت می‌کنید و ممکن است بهترین راه برای کاهش کالری دریافتی، زودتر خوابیدن باشد.
غذاهای خاصی وجود دارند که مصرف آنها ممکن است برای مغز و عملکردهای آن ضرر داشته باشد؛ به خصوص اگر آنها را مرتب مصرف کنید. اگر به فکر سلامت مغز و عملکرد شناختی خود هستید، از مصرف این خوراکی‌ها اجتناب کنید:

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها