پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

تکلیف جاماندگان واریز سود سهام عدالت چه میشود؟!

24 خرداد 1401
تکلیف جاماندگان واریز سود سهام عدالت چه میشود؟!

به گزارش بانک اول،به گفته رئیس سازمان بورس ۵۰ درصد دوم سود سهام عدالت قبل از ماه رمضان واریز می‌شود. اما در این میان برخی می‌گویند که سود سهام عدالت آنها واریز نشده است. جا ماندگان واریز سود سهام عدالت باید چه کنند؟

 

رئیس سازمان بورس گفته سود سهام عدالت برای افرادی واریز نشده که احتمالا شماره شبا و اطلاعات کاربری آنها مشکل داشته است. اما دارندگان سهام عدالت برای اصلاح شماره شبا چه مراحلی را باید انجام دهند؟

۱-برای اصلاح شماره شبا، ابتدا باید به نشانی www.sahamedalat.ir مراجعه کرد.

۲-در مرحله دوم باید کد ملی را وارد کنید. بعد از آن یک پیامک به شماره موبایل کاربر ارسال می‌شود. با وارد کردن این کد می‌توانید وارد پروفایل شوید.

۳- با ورود به پروفایل خود، روی گزینه «مشاهده و ویرایش پروفایل» کلیک کنید.

۴- در این مرحله می‌توانید شماره تلفن و یا شماره شبای ثبت شده را تغییر دهید.

۵- شماره تلفن یا شماره شبای جدید ظرف ۴۸ ساعت ثبت می‌شود.

سوال دیگری که درباره واریز سود سهام عدالت مطرح است این است سود مرحله اول جاماندگان سهام عدالت چه زمانی واریز می‌شود؟ طبق آخرین اعلام اگر کسی هنوز سود سهام عدالت سال ۹۸ را نگرفته باشد، نهایتا تا پایان فصل بهار سال ۱۴۰۰ سود به حساب او واریز می‌شود.

۵۰ درصد اول سود سهام عدالت در آخرین روزهای اسفند سال ۹۹ واریز شده. حالا رئیس سازمان بورس می‌گوید ۵۰ درصد دوم سود سهام عدالت بعد از تعطیلات نوروز و قبل از آغاز ماه رمضان واریز می‌شود. احتمالا این واریزی هفته سوم فروردین ماه است.

اخبار مرتبط
درباره آخرین وضعیت و تصمیمات اختصاص سهام عالت به جاماندگان و همچنین پرتفوی در نظر گرفته شده سهام عدالت جاماندگان اظهار داشت: طبق قوانین بودجه سال‌های ١۴٠١ و ١۴٠٢ قرار بود بخشی واگذاری سهام عدالت در قالب یک بسته پرتفویی انجام شود که شرط آن مصوبه هیات دولت برای واگذاری شرکت‌های بورسی بود که در لیست واگذاری قرار دارند.
سهامدارانی که تقاضای فروش سهام خود را در سال گذشته نداده‌اند و در میزان سود دریافتی خود مغایرت مشاهده می‌کنند، می‌توانند از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پیگیری کنند. باید در نظر داشته باشند که واریز سود سهام عدالت به صورت خودکار و بدون نیاز به اقدام از سوی سهامداران انجام می‌شود. ضمنا مرکز تماس ۱۵۶۹ شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نیز آماده پاسخگویی به سوالات سهامداران است. و در نهایت اینکه برای دریافت سود سهام عدالت به هیچ سایتی مراجعه نکنید و مراقب کلاهبرداری‌ها باشید.
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.
سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
آرمان پارسائی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

حالا میگن که سجام سود سالای قبل رو باید واریز کنه ... بابا سود سالهای قبل رو بدین بخدا در تنگنا هستیمم وااااااای دیگه ضعف اعصاب گرفتم از بس برا چندرغاز پول ازتون خواهش و تمنا کردم، میخواین از پول مستضعفین سود بانکی نصیبتون بشه؟ داری چه نونی میبری سر سفره اتون نزارین اجر کاری که دارین میکنین تباه بشه، میدونید چقدر خانواده ها با یه وعده غذایی شکر و سلامتی براتون از خدا میخوان؟ و در غیر اینصورت میدونید چقدر آه و نفرین پشت سر خودتون و زن بچه اتون جمع میشه، یه مرد نیست که نخواد نامرد باشه، یه آدم پاک نیست که نخواد آلوده ی اینجور کارا باشه،؟ حاشا به غیرتتون، و حاشا به شما خبرنگارایی که میدونید جوابی که بهتون داده قانع کننده نیست و یقه ی مسئول رو نمیگیری و ازش مطالبه نمیکنید، تو هم در کار اون شریکی شک نکن، ای خدا کجاست مردی مثل امام خمینی که وقتی ترکیه و کویت قبول نکردن تبعید شدنش رو و وارد فرودگاه پاریس شد خبرنگار ازش پرسید خسته نشدید؟ یه کم نرمتر باشید تا توی تبعیدگاه راهتون بدن، امام گفت اگه هیچ کشوری هم رام نده فرودگاه به فرودگاه به فرودگاه آواره بشم از حق مردم مستضعف کشورم نمیگذرم و حق ملت مظلوم و مستضعف ایران رو فریاد ‌میزنم فرودگاه به فرودگاه درد مردم ایران رو به گوش جهان میرسونم تا خبرنگارا به دنیا بگن چه خبره توی ایران و شاه ملعون چیکار به سر مردم آورده، حالا یه خبرنگار یا خبرگزار مرد وجود نداره درد مردم رو به مسئولینی که بیخ گوششونه و توی همین تهرون هستن برسونه؟!؟؟؟ واقعا که حاشا به غیرتتون،

حمید رنجبر مشفقی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سود سهام مرحله اول بنده هنوز واریز نشده و شماره شبا و شماره تلفنم هم کاملا صحیح ثبت شده است. لطفا پیگیری شود.

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها