پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

خوردن این پیاز خطرناک است!

24 خرداد 1401
خوردن این پیاز خطرناک است!

به گزارش بانک اول ؛خوردن هر پیازی می تواند برای بدن شما خطرناک باشد و به همان میزان دارای فواید سلامتی باشد. این اشتباهات شما است که خوردن یک پیاز را خطرناک می کند.

پیاز یکی از صیفیجات غده ای در دنیا است که کاربرد غذایی و سلامتی بسیاری دارد. پیاز دارای خواص آنتی اکسیدانی و باکتریایی زیادی است که می تواند در رده بهترین خوراکی های ضدعفونی کننده قرار بگیرد.

به دلیل ضدعفونی کنندگی بالایی که پیاز دارد و می تواند بدن را ضدعفونی کند همین خاصیت را در برابر محیط نیز دارد و می تواند باکتری های موجود در محیط را نیز به خود جذب کند.

یکی از مشهور ترین کارهایی که با پیاز نیز انجام می دهند قرار دادن یک پیاز خام در محیطی است که بیمار وجود دارد تا با جذب باکتری های محیط، فضا را ضدعفونی کند.

Your browser does not support the video tag.

دقیقا به همین دلیل است که خوردن پیاز خطرناک می شود شما می توانید از پیاز برش خورده در فضای اتاق و یا یخچال برای ازبین بردن بوی بد و باکتری های محیط استفاده کنید اما بزرگترین اشتباه شما زمانی است که از آن پیاز استفاده کنیدو آن را بخورید.

این نوع پیاز که به صورت پوست کنده و برش خورده در مجاورت هوای آزاد قرار دارد یک منبع آلودگی قوی است که می تواند شما را بیمار کند. این هشدار را به شما می دهیم که مصرف این نوع از پیاز می تواند موجب عفونت چشم، عفونت روده و معده شود.

پیاز سفید

اما به طور کلی خوردن پیام به صورت خام و یا در غذا فواید سلامتی بسیاری را برای شما به دنبال دارد. پیاز سرشار از ویتامین‌های A و B و C می‌باشد ونیزدارای آهن، آهک، فسفر، پتاسیم، سدیم، گوگرد، ید، سلنیوم، سیلیس و قند است که به طور مستقیم جذب بدن می‌شود.

اخبار مرتبط
مسمومیت غذایی را که ممکن است ناشی از خوردن یک غذای ناسالم در بیرون از خانه باشد، می‌توان با چند راهکار خانگی برطرف کرد.
متخصصان می‌گویند زنانی که برنامه خواب مرتبی دارند قادرند بیشتر وزن کم کنند. علاوه بر این اگر شب‌ها زودتر بخوابید، زمان کمتری برای خوردن دارید که به شما کمک می‌کند در شب کالری زیادی دریافت نکنید. به گفته متخصصان هرچه بیشتر بمانید بیشتر کالری دریافت می‌کنید و ممکن است بهترین راه برای کاهش کالری دریافتی، زودتر خوابیدن باشد.
غذاهای خاصی وجود دارند که مصرف آنها ممکن است برای مغز و عملکردهای آن ضرر داشته باشد؛ به خصوص اگر آنها را مرتب مصرف کنید. اگر به فکر سلامت مغز و عملکرد شناختی خود هستید، از مصرف این خوراکی‌ها اجتناب کنید:
اگر به هر دلیل ماهی نمی‌خورید، می‌توانید با گنجاندن غذاهای غنی از امگا ۳ در رژیم غذایی خود یا انتخاب مکمل‌های گیاهی، نیاز بدن به این ماده را بدون مصرف غذاهای دریایی برآورده کنید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها