ﺳﻪشنبه, 11 اردیبهشت 1403 2024,April

چیزهایی که باید در مورد یک واکسن کرونا بدانیم

24 خرداد 1401
چیزهایی که باید در مورد یک واکسن کرونا بدانیم

 

به گزارش بانک اول همه ما نیاز داریم تا چیزهایی را درباره واکسن‌های کرونا و فرایند ایمنی‌سازی عمومی بدانیم تا بعد به مشکل بر نخوریم. همانطور که می‌دانید واکسیناسیون عمومی در جهان آغاز به کار کرده است و ما باید برای دریافت هرچه زودتر واکسن آماده باشیم. در ادامه به صورت کُلی به نکاتی در باب واکسن کرونا اشاره می‌کنیم تا همگی در مورد آن آگاهی لازم را پیدا کنیم.

 

کسانی که به طور کامل واکسینه شده‌اند، می‌توانند مسافرت کنند.

طبق بررسی پژوهشگاه‌های مختلف در سراسر جهان، محققان متوجه شده‌اند که کسانی که به صورت کامل در برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند می‌توانند به مسافرت بروند و نه خودشان بیمار شوند و نه ناقل بیماری باشند. کسی که به طور کامل واکسن دریافت کرده می‌تواند بدون رعایت پروتکل‌ها به مسافرت برود؛ اگرچه ممکن است از نظر قانونی و اجتماعی نتواند سفر کند اما از نظر بهداشتی هیچ مشکلی وجود ندارد. بنابراین اگر تمام دوزهای مورد نظر واکسن کرونا را دریافت کردید، با خیال راحت می‌توانید سفر کنید.

واکسن را باید از محل معتبر تامین کنید.ممکن است کسانی باشند که ادعا کنند می‌توانند با مبلغ کم یا زیاد واکسن کرونا را تامین کنند و به شما بدهند؛ اما شما نباید اعتماد کنید و حتما دقت کنید که واکسن را از منابع مطمئنی که دولت اعلام می‌کند تهیه کنید. طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت، امروز بیش از 10000 منبع غیر ایمن برای تامین واکسن وجود دارد که تقریبا هیچکدام از آنها واکسن واقعی در اختیار ندارند. توجه داشته باشید که پروتکل توزیع واکسن بسیار دقیق است و بدون نظارت دولت‌ها و سازمان‌های مربوطه، هیچکس نمی‌تواند به واکسن کرونا دسترسی پیدا کند.

هر نوع واکسن اثبات شده‌ای را بزنید.

طبق توصیه اکید سازمان جهانی بهداشت، تمام واکسن‌های ثبت شده کرونا به احتمال زیاد ایمن هستند و عوارض خاصی ندارند. بنابراین این سازمان توصیه می‌کند هر نوع واکسن مطمئن و ثبت‌شده‌ای را که در اختیار داشتید استفاده کنید و از عوارض آن هراس نداشته باشید.

اگر مشکل دسترسی به واکسن کرونا را دارید، بهتر است آنرا حل کنید.

تمام دولت‌ها سعی می‌کنند با سرعت هرچه بیشتر به تمام افراد واکسن برسانند؛ چراکه برای ایمنی سازی عمومی لازم است تعداد کثیری از مردم (حداقل 70%) واکسینه شوند. از این رو دولت‌ها با به کارگیری تمام ظرفیت‌های بهداشتی خود سعی می‌کنند مردم را واکسینه کنند. اما به هر صورت اگر از منبع توزیع واکسن دور هستید، توصیه می‌کنیم اگر شده از محل اقامت خود سفر کنید تا به واکسن دسترسی پیدا کنید.

 

 

ابتلا به بیماری کووید 19 در میان کسانی که واکسینه شده‌اند به ندرت اتفاق می‌افتد.

شاید فکر کنید که کسانی که واکسینه می‌شوند در اثر واکسن به کرونا مبتلا می‌شوند یا اینکه کسانی که واکسن را دریافت کرده‌اند، ممکن است بعد از در معرض قرار گرفتن دوباره مبتلا شوند. اما ما به شما می‌گوییم که این تفکر اشتباه است و کسانی که واکسینه شده‌اند به ندرت دوباره مبتلا می‌شوند.

واکسن کرونای ایرانی تا خرداد 1400 در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

طبق توضیح صریح مسئولین بهداشتی و دولتی، حداکثر تا تابستان واکسن ساخت داخل به تولید انبوه می‌رسد و بعد از آن به طورگسترده در دسترس مردم قرار می‌گیرد. از آنجایی که ورود واکسن خارجی به ایران به کندی صورت می‌گیرد، احتمالا واکسیناسیون عمومی با همان واکسن‌های داخلی انجام می‌شود. بنابراین احتمالا از خرداد ماه مردم ایران به صورت پیوسته واکسینه می‌شوند.

به طور کُلی اکثریت واکسن‌هایی که تا امروز برای ایمنی سازی در برابر کرونا به ثبت رسیده‌اند اما بوده‌اند و شما برای دریافت آنها هیچ نگرانی نباید داشته باشید. بهترین کار این است که هر چه زودتر واکسن کرونا را دریافت کنید و از خود و خانواده‌تان در برابر این ویروس خطرناک محافظت کنید. سلامت و پایدار باشید.

اخبار مرتبط
اگر به هر دلیل ماهی نمی‌خورید، می‌توانید با گنجاندن غذاهای غنی از امگا ۳ در رژیم غذایی خود یا انتخاب مکمل‌های گیاهی، نیاز بدن به این ماده را بدون مصرف غذاهای دریایی برآورده کنید.
گرم کردن مجدد غذاها، به ویژه باقیمانده غذاها، یک عمل رایج در اکثر آشپزخانه های سراسر جهان است. اما به گفته متخصصان تغذیه، گرم کردن مجدد برای سلامتی شما خوب نیست. درک این نکته مهم است که همه غذاها به این فرآیند واکنش خوبی نشان نمی دهند.
همه از مفید بودن میوه‌ها برای بدن آگاه هستیم. اما آیا می‌دانستید پوست میوه‌ها حتی از گوشت آنها سالم‌ترند؟
در این مطلب با تکیه بر تحقیقات معتبر، به سه اقدام ساده برای افزایش طول عمر مفید اشاره می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
کتایون مروارید
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با سلام.من مطمینم ایران بزودی در تولید واکسن موفق خواهد شد.وبرای آن دعا میکنم .دعا میکنم که همه هرچه زودتر از شر این ویروس منحوس نجات یابیم.ودنیا برایش اثبات شود که ایرانیان توانمند حرفی برای گفتن دارند و میتوانند سری بین سرها در بیاورند.امین

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها