جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

از کجا بفهمیم مبتلا به کرونای انگلیسی شده ایم؟

24 خرداد 1401
از کجا بفهمیم مبتلا به کرونای انگلیسی شده ایم؟

به گزارش بانک اول یک متخصص بیماریهای عفونی افزود: تعداد زیادی از مبتلایان کرونا در حال حاضر با علائم گوارشی از جمله درد شکم، اسهال، حالت تهوع و تب خفیف مراجعه می کنند.

جانبخش گفت: در طیف زیادی از مبتلایان این علائم به تنهایی بروز کرده و در دسته دیگر ممکن است همراه با علائم تنفسی شامل تنگی نفس، درد قفسه سینه، تنگی نفس و... باشد.

این متخصص بیماری‌های عفونی یادآور شد: در این بیماران که علائم تنفسی دارند علائم عمومی شامل سردرد، چشم درد، بویژه درد کمر و ساق پا هم دیده می شود.

جانبخش خاطرنشان کرد: در بیمارانی که تنها دچار علائم گوارشی می شوند، بطور معمول شدت بیماری کمتر است و خوشبختانه این علائم با عوارض گوارشی همراه نیست.

وی افزود: بیشترین خطر متوجه بیمارانی است که دچار علائم تنفسی می شوند و این امکان هست که با وجود این علائم افراد دچار عوارضی از جمله تغییرات عروقی، نارسایی تنفسی، سکته قلبی، سکته مغزی و درگیری عضله قلب شوند.

این متخصص بیماری‌های عفونی یادآور شد: آنچه در نوع جهش یافته کرونا مهم است، سرعت بالای وخامت حال بیماران است، بطوری که افراد ظرف 24 تا 48 ساعت دچار علائم شدید بیماری می شوند.

وی افزود: در کرونای معمولی بطور معمول افراد در هفته دوم بیماری دچار علائم شدید می شدند، اما در نوع کرونای انگلیسی این وخیم شدن حال بیماران تنها ظرف یک تا دو روز اتفاق می افتد، بنابراین افرادی که ظرف مدت کوتاهی بدحال شدند باید به ابتلا به کرونا انگلیسی مشکوک شوند./ایسنا

اخبار مرتبط
اولین نفر در این لیست جف اردمن، بنیان‌گذار گروه Erdmann است. او با سابقه‌ای درخشان، راه‌حل‌های منحصر به فردی را برای ثروتمندان ارائه می‌دهد. او تنها مشاوری است که به مدت شش سال متوالی ۲۰۲۱- ۲۰۱۶ نفر شماره ۱ در فهرست “مشاوران ثروت برتر آمریکا” فوربس بوده است. جف باتکیه‌بر تجربه گسترده خود راه‌حل‌های استراتژیک شخصی‌سازی‌شده‌ای را برای رفع نیازهای پیچیده افراد ثروتمند ارائه می‌دهد.
مسمومیت غذایی را که ممکن است ناشی از خوردن یک غذای ناسالم در بیرون از خانه باشد، می‌توان با چند راهکار خانگی برطرف کرد.
متخصصان می‌گویند زنانی که برنامه خواب مرتبی دارند قادرند بیشتر وزن کم کنند. علاوه بر این اگر شب‌ها زودتر بخوابید، زمان کمتری برای خوردن دارید که به شما کمک می‌کند در شب کالری زیادی دریافت نکنید. به گفته متخصصان هرچه بیشتر بمانید بیشتر کالری دریافت می‌کنید و ممکن است بهترین راه برای کاهش کالری دریافتی، زودتر خوابیدن باشد.
غذاهای خاصی وجود دارند که مصرف آنها ممکن است برای مغز و عملکردهای آن ضرر داشته باشد؛ به خصوص اگر آنها را مرتب مصرف کنید. اگر به فکر سلامت مغز و عملکرد شناختی خود هستید، از مصرف این خوراکی‌ها اجتناب کنید:

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها