ﺳﻪشنبه, 11 اردیبهشت 1403 2024,April

۸ گروه یارانه رمضان را نمی‌گیرند؟ / یارانه برای چه کسانی واریز می‌شود؟

24 خرداد 1401
 ۸ گروه یارانه رمضان را نمی‌گیرند؟ / یارانه برای چه کسانی واریز می‌شود؟

به گزارش بانک اول آنگونه که دولت اعلام کرده قرار است ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به حساب ۶۰ میلیون نفر واریز شود. که رقم یارانه هر فرد حدود ۴۲ هزار تومان است. اما آنگونه که دولت اعلام کرده یارانه رمضان تنها شامل افرادی می‌شود که همزمان دارای واحد مسکونی، شغل و خودرو نباشند.

اما چه کسانی یارانه را نمی‌گیرند؟

مشخصا افرادی که دو خانه مسکونی دارند و یا ارزش خانه آنها بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان باشد یارانه رمضان نمی‌گیرند.

کارفرمایان و افرادی که تسهیلات بانکی بالای ۳۰۰ میلیون گرفته باشند مشمول نیستند. همچنین خانوارهایی که سعه بار سفر خارجی رفته‌اند، یا درآمد ۴ تا ۸ میلیون تومانی دارند مشمول این یارانه نیستند.

این همه شروط برای واریز یارانه ۴۲ هزار تومانی با واکنش مردم مواجه شده است.

در ادامه کامنت برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز در خصوص واریز یارانه رمضان را می‌خوانید.

این همه شرط برای ۴۲ هزار تومان!

«دو قرون میخوان بدن هی تز میدن شامل کی میشه و چه شرایطی داشته باشن جمع کنید بساطتون رو.»

«۴۲ تومن که پول دو کیلو سیب زمینیه. این همه شرط برای این؟»

«با یارانه ماه رمضان راحت می‌تونم یه تن ماهی بخرم.»

«نفری ۴۲ هزار تومن؟ واقعا مسخراست. لااقل نفری ۱۰۰ تومن میدادین یعنی از یارانه ۴۵ تومنی هم کمتره. تازه ماده تبصره هم میزارن.»

«یه نگاه به سایت دیوار بندازید ببینید اپارتمان و ساختمان زیر یک میلیارد ودویست چند تا پیدا میکنید . با این حساب این یارانه به هیچ کسی که خونه داره نمیرسه. پس این ۶۰ میلیون نفر چه کسانی هستند؟»

«کسانی که تو اسمشون الف دارند، کسانی که نون تافتون خوردن تو عمرشون کسانی که راه میرن و… هم شامل نمیشن خدا وکیلی بیاید نفری ۵۰ بدیم دولت دست از سر ما برداره.»

«یک جور میگن شامل این افراد نمیشه انگار چهل وپنج تومان چی میشه خجالتم نمیکشن یک جور میگن انگار میلیونی میدن مسخره خودتون هستین نه مردم»

به جای یارانه تورم را کنترل کنید

«دولت به جای این همه شرط و شروط برای ۴۰ هزار تومن تورم رو کنترل کنه. یارانه هم نده.»

«یارانه رمضان و معیشتی و … پیشکش. یه کاری کنید جنس دو روز تکون نخوره!»

«این همه شرط و شروط نمیخواد. بگید به کسی نمیدیم و تمام. قراره به همه اونهایی که یارانه معیشتی میدادن بدید خب با این شرایط نمیشه که؟»

«یه کم شرایط زیاد نیست؟ واقعا ۶۰ میلیون نمیشه ها!»

«یارانه من سه ساله قطع شده. هی درخواست میدم درست نمیشه. شما که بانک اطلاعاتتون اینقدر دقیقه خدایی نگاه کنید و یارانه منو درست کنید.»

«اول میگید یارانه رمضان برای ۶۰ میلیون نفره. پس این همه اما و اگر چیه؟

اخبار مرتبط
طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، یارانه نقدی در سال آینده افزایش پیدا نمی‌کند و به میزان فعلی، به مردم پرداخت خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی هم در این دیدار گفت: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید. با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید. در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد. گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید.
سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا طرح فجرانه ادامه خواهد داشت، گفت: برای ادامه پرداخت جایزه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ الکترونیکی (طرح فجرانه) موضوع در حال پیگیری و بررسی است. به زودی نتیجه اعلام می‌شود.
طرح پرداخت یارانه معیشتی به مادران دارای فرزند شیرخوار (یسنا) که تاکنون فقط برای دهک اول درآمدی در ۸ استان اجرا می‌شد، از دیروز به‌صورت کشوری اجرا شده و حالا تمام مادران واجد شرایط این طرح در همه استان‌ها و در سه دهک کم‌درآمد، این اعتبار را دریافت می‌کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
علیرضا ش
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

دو سال بود گوشت گوشفند نخریده بودم ، دیشب برام که یک خانواده پنج نفره هستیم ۱۸۰ تومن ریختند ، می خام برم یک گوسفند زنده بگیرم 🤪🤪🤪🤪🤪🤪

احمد رضائ
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

واقعا ک به شرط خودشون عمل نمیکنن بنده نه ملک دارم نه کاردارم نه بیمه دارم ...هیچ پاک پاک موندم همینجور!! پس چطور میشه ک به من ازهمون اول هیچی تعلق نگرفت نه وام نه کمک معیشتی نه کرونا ..نه رمضان فقط دروغ نگم یارانه بهم میدن

مجید صادقی برزانی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام عزیزان این مسعولین بخصوص مسعول برنامه وبوجه وکارورفاه ووزیراقتصاد درکل همه مسعولین تمام مردم راازنظراقتصادی به صفررساندند حال میخواهند دوظربه مردم ازمناعبع کشورکه حق خود مردم هست بدهند حالاهزارشرت وشروت برای مردم می گذارند که این اندک کمک معیشتی را ازمردبگیرندد)

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها