یکشنبه, 30 اردیبهشت 1403 2024,May

پیش‌بینی بورس هفته آخر فروردین / شرط افزایش معاملات چیست؟

24 خرداد 1401
پیش‌بینی بورس هفته آخر فروردین / شرط افزایش معاملات چیست؟

بانک اول -  بورس به مدت دو هفته در شرایط نزولی قرار داشت و بسیاری از کارشناسان و سهامداران از روند نزولی بازار گلایه داشتند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نشستی با صندوق‌های سرمایه‌گذاری، تزریق ۲۴ هزار میلیارد تومان نقدینگی را تصویب کرد. در روز بعد از انتشار این خبر، در جریان معاملات روز سه‌شنبه، شاخص کل مثبت شد. بعضی از کارشناسان معتقدند اگر این تزریق نقدینگی ادامه‌دار باشد، احتمال دارد روند صعودی نمادهای شاخص‌ساز در هفته‌های بعدی ادامه داشته باشد.

علی عصاری، کارشناس بازار سرمایه درباره شرایط بازار توضیح داد: در حال حاظر بازار در شرایطی قرار دارد که نیاز دارد ارزش معاملات افزایش یابد. یکی از راه‌های افزایش حجم معاملات این است که افرادی که دارای نقدینگی هستند وارد بازار شوند.

این کارشناس بازار سرمایه درباره دامنه نوسان توضیح داد و گفت: وجود دامنه نوسان، باعث شده صف‌های فروش طولانی مدتی را شاهد باشیم. اگر دامنه متغیر به حالت قبل و مساوی برگردد، بازار از دید خیلی از سهامدارانی که نقد هستند جذابیت دارد.

او در ادامه گفت: اگر این اتفاق رخ ندهد و نمادها با کاهش قیمت زیادی همراه نشوند، بازار تحرکی نخواهد کرد.

علی عصاری درباره طرح‌های حمایتی برای شرایط بازار اظهار کرد: تزریق ۲۴ هزار میلیارد تومانی یکی از طرح‌های حمایتی برای شرایط بازار است. اینگونه حمایت‌ها و طرح‌ها به صورت مُسکن‌های کوتاه مدت است و تاثیر بلند مدتی در بازار ندارد.

اخبار مرتبط
نرخ اخزا در بازار این روزها به اعداد بالاتر از 35 درصدی رسیده است. سود آوری شرکت های بورسی در آخرین گزارش منتشر شده در سامانه کدال ارقامی را نشان می‌دهد که نسبت به دوره های قبل شرکت ها با حاشیه های سود خالص و ناخالص پایین‌تری گزارش شده‌اند و تعدادی از این شرکت‌ها در لبه مرز شناسایی زیان خالص هستند.
در بازار امروز 41 نماد در محدوده مثبت و 390 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 71 نماد در محدوده مثبت و 314 نماد در محدوده منفی معامله شدند.
همچنین نمادهای فملی، وبملت، نوری و وپارس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و در مقابل نمادهای جم و فارس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص برجای گذاشتند.
فرزاد وجیهی کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه خرید طلا برای حفظ سرمایه گزینه مناسبی است، گفت: خرید طلا تنها برای افرادی که به دنبال حفظ سرمایه هستند مناسب است. اما اگر کسی به دنبال کسب سود مازاد از تورم است باید در بازار بورس و صندوق‌های اعتباری سرمایه گذاری کنند

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها