پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

چطور‌ واکسن کرونا بخریم؟

24 خرداد 1401
چطور‌ واکسن کرونا بخریم؟

به گزارش بانک اول، تلفات کرونا دیروز یکشنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۰ برای نخستین بار در ایران از ۴۰۰ نفر فراتر رفت و ضرورت تسریع در روند واکسیناسیون بیش از پیش آشکار شد.

در مورد واکسن کرونا پیش از این گفته می شد این واکسن با مدیریت و نظارت وزارت بهداشت در داخل کشور تولید می شود و همچنین از برخی کشورهای خارجی نیز واردات آن در دستور کار است. ضمنا بارها توسط مسئولان مختلف تصریح شده است که واکسیناسیون عمومی کرونا در ایران به صورت رایگان اجرا می شود. با این حال اظهارات اخیر مسئولان دست اندرکار تزریق واکسن کرونا در مورد رایگان بودن یا نبودن واکسن تا حدی مبهم و گیج کننده است.

 

هلال احمر واکسن وارد می کند اما رایگان نیست!

از یک سو هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای در مورد واکسن بر رایگان بودن واکسن کرونا خط بطلان کشیده و اظهار کرده است؛ این جمعیت در روزهای آتی واکسن کرونا وارد می‌کند، اما این واکسن‌ها رایگان نخواهد بود.

از سوی دیگر علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز با بیان اینکه برخی عجله دارند و صبر نمی‌کنند تا طبق سند ملی واکسیناسیون واکسن را دریافت کنند، گفته است: این افراد برای دریافت واکسن کرونا به خارج از کشور مراجعه می‌کنند که ممکن است از آنها کلاهبرداری شود و یا واکسن تقلبی به آنها تزریق شود.

 

واکسن پولی فقط برای عجول های پول‌دار؟

وی تصریح کرده است: ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز داده افراد یا شرکت‌ها با ارز نیمایی، واکسن وارد کنند تا افرادی که نمی‌توانند طبق سند ملی واکسیناسیون، منتظر دریافت واکسن باشند از واکسن‌های واردشده توسط این افراد استفاده کنند و پول آن را نیز پرداخت کنند.

در سخنان این معاون وزیر بهداشت اشاره ای به این که هلال احمر نیز می تواند واکسن وارداتی را در ازای دریافت پول تزریق کند وجود ندارد.

 

عقب و جلو کردن نوبت تزریق واکسن کرونا با پرداخت پول!

رئیسی این را هم گفته است که بعید می‌دانم مردم از این امر (واکسن پولی) استقبال کنند چرا که طبق سیاست‌های اعلام‌شده، همه مردم تا پایان سال رایگان واکسینه خواهند شد، اما اگر نوبت فردی برای دریافت واکسن در سند ملی واکسیناسیون به عنوان نمونه آذرماه است، می‌تواند با پرداخت هزینه زودتر این واکسن را دریافت کند.

این مقام ارشد مسئول در حوزه بهداشت و سلامت توضیح دقیق تری درباره  فرآیند خرید واکسن از واردکنندگان یا تغییر اولویت تزریق با پرداخت پول نداده است.

اخبار مرتبط
اولین نفر در این لیست جف اردمن، بنیان‌گذار گروه Erdmann است. او با سابقه‌ای درخشان، راه‌حل‌های منحصر به فردی را برای ثروتمندان ارائه می‌دهد. او تنها مشاوری است که به مدت شش سال متوالی ۲۰۲۱- ۲۰۱۶ نفر شماره ۱ در فهرست “مشاوران ثروت برتر آمریکا” فوربس بوده است. جف باتکیه‌بر تجربه گسترده خود راه‌حل‌های استراتژیک شخصی‌سازی‌شده‌ای را برای رفع نیازهای پیچیده افراد ثروتمند ارائه می‌دهد.
مسمومیت غذایی را که ممکن است ناشی از خوردن یک غذای ناسالم در بیرون از خانه باشد، می‌توان با چند راهکار خانگی برطرف کرد.
متخصصان می‌گویند زنانی که برنامه خواب مرتبی دارند قادرند بیشتر وزن کم کنند. علاوه بر این اگر شب‌ها زودتر بخوابید، زمان کمتری برای خوردن دارید که به شما کمک می‌کند در شب کالری زیادی دریافت نکنید. به گفته متخصصان هرچه بیشتر بمانید بیشتر کالری دریافت می‌کنید و ممکن است بهترین راه برای کاهش کالری دریافتی، زودتر خوابیدن باشد.
غذاهای خاصی وجود دارند که مصرف آنها ممکن است برای مغز و عملکردهای آن ضرر داشته باشد؛ به خصوص اگر آنها را مرتب مصرف کنید. اگر به فکر سلامت مغز و عملکرد شناختی خود هستید، از مصرف این خوراکی‌ها اجتناب کنید:

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها