جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

مبلغ وام سهام عدالت (کارت اعتباری) مشخص شد + جدول اقساط و سود

24 خرداد 1401
 مبلغ وام سهام عدالت (کارت اعتباری) مشخص شد + جدول اقساط و سود
به گزارش بانک اول، رئیس‌جمهور دو هفته قبل وعده پرداخت کارت اعتباری سهام عدالت تا سقف ۱۴ میلیون تومان را داده بود، به گفته او قرار بود دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی ۱۴ میلیون تومان و دارندگان سهام ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ هفت میلیون تومان وام دریافت کنند.

اما پس از این اظهارات، مدیران بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی بار‌ها در صحبت‌های خود تاکید کرده‌اند که به‌ازای ۵۰ درصد ارزش سهام عدالت کارت اعتباری داده می‌شود؛ بنابراین یا رئیس‌جمهور از ارزش سهام عدالت اطلاعی ندارد یا مسئولان مبلغ این وام را کم کرده‌اند.

در حال حاضر دو بانک ملی و تجارت این کارت‌های اعتباری را صادر می‌کنند. همه مراحل دریافت کارت اعتباری سهام عدالت اینترنتی و از طریق برنامه‌های موبایلی است. همچنین شروط بسیاری را برای دریافت این تسهیلات اعلام کرده‌اند که عجیب‌ترین آن داشتن کارت ملی هوشمند است، چرا که پس از گذشت چند سال هنوز بسیاری کارت ملی جدید ندارند.

همچنین گفته شده که اگر شخصی یک سهم هم فروخته باشد نمی‌تواند کارت اعتباری بگیرد، یعنی بیش از سه میلیون نفر محروم هستند.

این وام تا پنج ماه استراحت دارد و اگر سهامدار نتواند ظرف این مدت کل مبلغ را برگرداند تبدیل به وام با نرخ سود ۱۸ درصد و اقساط سه ساله می‌شود. جزئیات اقساط این وام به این شرح است:
 

اقساط وام برای سهام ۱ میلیون تومانی

در حال حاضر ارزش سهام عدالت یک میلیون تومانی با اعمال افزایش سرمایه‌ها حدود ۲۱ میلیون تومان است که ۵۰ درصد آن حدود ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌شود.

اقساط ماهانه این وام ۳۸۰ هزار تومان است و در مجموع سه سال سهامدار ۱۳ میلیون و ۶۶۵ هزار تومان می‌پردازد.
 
 
مبلغ وام سهام عدالت (کارت اعتباری) مشخص شد + جدول اقساط و سود
 

اقساط وام برای سهام ۵۳۲ هزار تومانی

ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی حدود ۱۱ میلیون تومان است که این سهامداران وام پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند.

این سهامداران باید ماهانه ۱۹۹ هزار تومان قسط پرداخت کنند که مبلغ کلی آن تا ماه آخر هفت میلیون و ۱۵۸ هزار تومان برآورد می‌شود.


مبلغ وام سهام عدالت (کارت اعتباری) مشخص شد + جدول اقساط و سود

 
اخبار مرتبط
درباره آخرین وضعیت و تصمیمات اختصاص سهام عالت به جاماندگان و همچنین پرتفوی در نظر گرفته شده سهام عدالت جاماندگان اظهار داشت: طبق قوانین بودجه سال‌های ١۴٠١ و ١۴٠٢ قرار بود بخشی واگذاری سهام عدالت در قالب یک بسته پرتفویی انجام شود که شرط آن مصوبه هیات دولت برای واگذاری شرکت‌های بورسی بود که در لیست واگذاری قرار دارند.
سهامدارانی که تقاضای فروش سهام خود را در سال گذشته نداده‌اند و در میزان سود دریافتی خود مغایرت مشاهده می‌کنند، می‌توانند از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پیگیری کنند. باید در نظر داشته باشند که واریز سود سهام عدالت به صورت خودکار و بدون نیاز به اقدام از سوی سهامداران انجام می‌شود. ضمنا مرکز تماس ۱۵۶۹ شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نیز آماده پاسخگویی به سوالات سهامداران است. و در نهایت اینکه برای دریافت سود سهام عدالت به هیچ سایتی مراجعه نکنید و مراقب کلاهبرداری‌ها باشید.
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.
سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
شیوا زند
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

خیلی کلاه برداره این دولت واسه من که سهامم ۴۸۰ تومنی بود ۲ میلیون واریز شده واسه مادربزرگم که سهامش یک میلیونی هست ۴ میلیون واریز شده این مبالغ کجا و ۷ و ۱۴ میلیون کجا فقطم میشه از رفاه و وین مارکت خرید کرد واسه خودم م

مستدره علیزاده
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

باسلام، ،،دولت عزیز دراین وضع کرونایی که به راه انداختین، عوض اینکه پشت مردم بایستید، ،هرروز یک سنگ پاجلوی مردم میندازید بابا جان مردم سهام دار شدن به امید آنکه یک روز در جایی که دستشان تنگ شد به زخمشان بزنن وشما حالا برای ما یک مسله میسازید من کارت ملی هوشمند ثبت نام کردم الان دوساله ولی هربار که به دفتر پیشخوان میرم میگن اگه کارت تون بیاد بهتون اسمس میزنیم، خوب حالا ما چه کنیم، دومن شما میگید به کسانی که یکسهم بفروشن تعلق نمیگیره، خوب بس حداقل پوله بقیه سهامو بدید تا ماهم کمی به زخممان بزنیم، بخدا ماندم که با این وضع که برای مردم ساختین، چطوری انتظار خیلی چیزا از مردم دارید، ،این تنها حرف من نیست، ،من از عوض چندین آدم که کنارم هستن این پیامو میدم، ولطفان در این وضع کرونا کمی به فکر مردم هم باشید ماهاهم انسانیم وانسان میتونه خیلی کارها بکنه، ممنون از کانال خوب بانک اول

احمد
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

این وام به هیچ دردی نمی خوره و هر کس بگیره عملا سرش کلاه رفته . من هم که گرفتم پشیمونم. فک می کردم باهاش همه جا میشه خرید کرد. داخل خود اپلیکیشن هم نوشته که از همه فروشگاه هایی که پوز سداد داره میشه خرید کرد اما فقط باهاش می تونی جنس های بنجل فروشگاه های رفاه و وین مارکت رو بخری.

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها