دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403 2024,May

ثبت نقل و انتقال چک های صیادی در سامانه های بانک ملی ایران، در کوتاه ترین زمان

24 خرداد 1401
ثبت نقل و انتقال چک های صیادی در سامانه های بانک ملی ایران، در کوتاه ترین زمان

به گزارش بانک ول به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، ثبت الکترونیکی نقل و انتقال چک های صیادی از اسفندماه سال گذشته در اپلیکیشن ایوا و شعب دیجیتال بانک مالی ایران (بام و نشان بانک) در دسترس مشتریان قرار گرفته است.

همچنین برای آن دسته از مشتریانی که امکان استفاده از سامانه بام و یا اپلیکیشن های مبتنی بر تلفن همراه را ندارند، امکان ثبت چک های یاد شده در سایت بانک وجود دارد.

سامانه پیگیری مبادلات چک بانک ملی ایران به نشانی https://sayad.bmi.ir در دسترس قرار گرفته است و مشتریان می توانند چک های صیادی را ثبت کرده و یا چک های ثبت شده را پیگیری کنند.

چک‌ها بدون ثبت در سامانه صیاد قابلیت پردازش در شبکه بانکی را ندارند و بانک‌ها از پرداخت وجه چک جدید ثبت نشده در سامانه یاد شده، امتناع خواهند کرد.

بر اساس قانون جدید چک، صادرکننده چک مکلف است اطلاعات آن شامل تاریخ، مبلغ و هویت ذی‌نفع را علاوه بر درج در برگه چک، در سامانه صیاد نیز وارد کند.

ذی‌نفع چک نیز در زمان تحویل چک جدید، موظف است به سامانه صیاد مراجعه کرده و با کنترل اطلاعات ثبت شده در سامانه با متن برگه چک در اختیار، مراتب تائید دریافت چک را اعلام کند.

اخبار مرتبط
آمنه نادعلی‌زاده،گفت: از ابتدای رونمایی چک الکترونیکی یعنی آبان سال ۱۴۰۱ تاکنون حدود ۲۵۰ هزار فقره چک دیجیتال صادر شده و حدود ۲۰۰ هزار فقره از این چک‌ها هم نقد شده است. این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: درحال‌حاضر ۱۲ بانک از جمله بانک صادرات، تجارت، پارسیان، رفاه، کشاورزی، پاسارگاد، رسالت، ملت، گردشگری، توسعه صادرات، توسعه تعاون و ملی خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند.
اکنون ۱۲ بانک مجهز به سیستم صدور چک الکترونیکی هستند و به تدریج همه بانک‌ها به این سیستم مجهز می‌شوند
یک از روش‌های ثبت چک صیادی استفاده از همراه بانک است. شما از طریق اپلیکیشن بانک‌های مختلف می‌توانید به ثبت چک در سامانه صیاد بپردازید.
در جلسه ۹ اردیبهشت که با حضور مدیران سازمان ثبت احوال، بانک مرکزی، کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک و اعضای کمیسیون برگزار شد، ابتدا مدیران سامانه املاک و اسکان گزارشی از آخرین وضعیت سامانه را ارائه کردند. مطابق این گزارش تابحال ٥٧٠ هزار واحد خانه خالی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر شناسایی شد که اخطارهای لازم به صاحبان آنها مبنی بر پرداخت مالیات ارسال شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها