چهارشنبه, 19 اردیبهشت 1403 2024,May

جمعه سیاه بیت کوین/ پیش بینی میزان ریزش قیمت بیت کوین

24 خرداد 1401
 جمعه سیاه بیت کوین/ پیش بینی میزان ریزش قیمت بیت کوین

به گزارش بانک اول ،قیمت بیت کوین روند نزولی اخیر خود را سرعت داد و برای اولین بار از 8 مارس به زیر 50،000 دلار رسیده است. ارز رمزپایه پیشرو در حال حاضر کمی زیر 49،000 دلار معامله می شود و به دنبال حمایت است دیگر ارزهای رمزپایه اصلی دیگر نیز طی 24 ساعت گذشته ضررهای قابل توجهی را تجربه کرده اند که اکثریت قریب به اتفاق آنها افت دو رقمی داشته اند. حتی Ethereum (ETH) علیرغم اینکه دیروز بالاترین رقم بیش از 2،600 دلار را ثبت کرده است ، در 24 ساعت گذشته پایین آمده است.گرچه این ارز رمز هنوز بیش از 2000 دلار معامله می شود ، اما آیا می تواند نگه دارد؟

دلایل زیادی برای افت ناگهانی گمانه زنی شده است. بسیاری می گویند که اتفاق دیشب اصلاح فنی بوده است. برخی دیگر نیز این افت را به اظهارات رئیس جمهور آمریکا جو بایدن در مورد اصلاح اصلاح مالیات بر سود سرمایه نسبت می دهند که این امر می تواند بر ثروتمندان این کشور تأثیر بگذارد و به معنای پرداخت سرمایه گذاران بیشتر در سود بیت کوین است. دستگیری چند متهم در ارتباط با کلاهبرداری مبادله رمزنگاری ترکیه نیز از دیگر دلایل عنوان شده است.

جمعه سیاه در بازار های ارز دیجتالی

هفته ای که گذشت هفته پر استرسی برای بازار ارزهای دیجتالی بود،برخی اعتقاد دارند خرس ها( نماد ریزشی شدن بازار) وقتی به بازار حمله کردند که در ابتدای هفته شایعاتی مبنی بر اینکه خزانه داری ایالات متحده قصد دارد چندین موسسه مالی را با پولشویی با استفاده از ارز رمزپایه متهم کند ،رواج یافت این شایعه با کاهش شدید قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجتالی روبرو شد.

چند روز گذشته، روز بدی برای دوج کوین بوده و برخی از سرمایه گذاران آینده بدی را برای این ارز پیش بینی کرده بودند اما در روزی که گذشت بیت کوین و اتریوم نیز افت شدیدی داشته اند.بیشترین قیمتی که بیت کوین تجربه کرده بود ۶۴ هزار و ۸۲۹ دلار بوده است. اما در ۲۴ ساعت گذشته کمترین قیمتی که تجربه کرد ۴۷ هزار و ۴۶۷ دلار بوده و بیشترین قیمت ۵۵ هزار و ۴۷۱ دلار بوده است.

قوانین جدید آمریکا

 بیت کوین ، بزرگترین ارز رمزنگاری شده، به کمترین میزان خود ارزش خود در هفته های اخیر از میانه اسفند به ثبت رساند.این اتفاق پس از روند کاهشی در بازار سهام آمریکا رخ داد بازار سهام آمریکا پس از اعلام پیشنهاد مالیات جدید رئیس جمهور جو بایدن کاهشی شد  همزمان با نزولی شدن بازار سهام آمریکا قیمت بیت کوین نیز به کمترین میزان خود رسید.

رئیس جمهور آمریکا  در نظر دارد نرخ مالیات بر سود سرمایه را برای 43.4 درصد آمریکایی هایی که درآمدشان بیش از 1 میلیون دلار است برای تأمین هزینه های برنامه های خود افزایش دهد.

اخبار مرتبط
در این مناظره افراد سرشناسی نظیر آنتونی اسکاراموچی از شرکت اسکای‌بریج کپیتال (SkyBridge Capital)، پیتر شیف از منتقدان بیت کوین، اریک وورهیس مدیرعامل شیپ‌شیفت (ShapeShift) و نوریل روبینی استاد اقتصاد دانشگاه نیویورک به تبادل نظر پرداختند. موضوع اصلی بحث این بود که آیا بیت کوین می‌تواند با طلا به عنوان اصلی‌ترین ابزار ذخیره ارزش در دوره‌های تورم بالا رقابت کند یا خیر؟
بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان، بایننس، بر اساس داده‌های آتی، زمان اوج بیت‌کوین در این صرافی را نشان داد.
این دارایی‌های دیجیتال بامزه، توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان را به خود جلب کرده‌اند؛ بااین‌حال نوسانات قیمت آن‌ها در کنار ماهیتی میم‌محور همچنان موردبحث و مناقشه میان این افراد است. با همه این تفاسیر، جهش‌های قیمت این میم کوین‌ های انفجاری و جوامع پرجنب‌و‌جوش و دوآتیشه آن‌ها چیزی نیست که بتوان نادیده گرفت.
جبی مشهدی با توصیه به علاقه‌مندان این کسب‌وکار برای دریافت مجوزهای لازم ادامه داد: دارندگان دستگاه‌های مجاز می‌توانند از ساعت ۱۲ شب تا ۷ صبح بدون محدودیت به استخراج اقدام کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها