جمعه, 21 اردیبهشت 1403 2024,May

یک بانک خصوصی چک های جدید را قبول نمی کند!

24 خرداد 1401
یک بانک خصوصی چک های جدید را قبول نمی کند!

به گزارش بانک اول، ارائه چک های صیادی جدید مشکلاتی را برای مشتریان و بازاریان به وجود آورده است.

بسیاری از کسبه و بازاریان با توجه به بروکراسی چکهای جدید صیادی که ابتدا باید ثبت اولیه و سپس توسط گیرنده نیز ثبت نهایی گردد ترجیح می‌دهند امور خود را با این گونه چک‌ها انجام ندهند.

در این بین یکی از بانک‌های خصوصی که در زمینه پرداخت تسهیلات شهرت زیادی دارد اخیراً از دریافت چک های صیادی جدید برای تضمین تسهیلات خودداری کرده است.

بر این اساس این بانک به مشتریان خود اعلام کرده که از ابتدای اردیبهشت ماه سفته را به عنوان تضمین تسهیلات از مشتریان درخواست کرده و چک های صیادی جدید را قبول نمی‌کند.

اقدامی عجیب و جالب توجه که می‌تواند زمینه بی‌اعتمادی به چک های جدید صیادی در بین مشتریان، کسبه و بازاریان به وجود بیاورد.


مسئولین بانک مرکزی باید هرچه سریعتر با صدور بخشنامه‌ای، بانک‌ها و موسسات اعتباری را ملزم به قبول چکهای صیادی جدید برای تضمین تسهیلات نمایند.

اخبار مرتبط
محرمیان با بیان اینکه زیر ساخت‌های فنی برای ارایه این خدمت به مشتریان در کل شبکه بانکی فراهم شده است افزود: وقتی اولین بانک این خدمت را ارائه میدهد، سایر بانک‌ها هم برای نقد کردن غیر حضوری چک دیجیتال اقدام می کنند. نقد شدن غیر حضوری چک الکترونیک در جهت مراجعه نکردن مشتریان به بانک‌ها انجام می شود.
آمنه نادعلی‌زاده،گفت: از ابتدای رونمایی چک الکترونیکی یعنی آبان سال ۱۴۰۱ تاکنون حدود ۲۵۰ هزار فقره چک دیجیتال صادر شده و حدود ۲۰۰ هزار فقره از این چک‌ها هم نقد شده است. این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: درحال‌حاضر ۱۲ بانک از جمله بانک صادرات، تجارت، پارسیان، رفاه، کشاورزی، پاسارگاد، رسالت، ملت، گردشگری، توسعه صادرات، توسعه تعاون و ملی خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند.
اکنون ۱۲ بانک مجهز به سیستم صدور چک الکترونیکی هستند و به تدریج همه بانک‌ها به این سیستم مجهز می‌شوند
یک از روش‌های ثبت چک صیادی استفاده از همراه بانک است. شما از طریق اپلیکیشن بانک‌های مختلف می‌توانید به ثبت چک در سامانه صیاد بپردازید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
نسرین حسینی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

بنده رئیس شعبه بازنشسته بانک هستم از ابتدا هم چک سند تضمین محسوب نمی شد بطور سلیقه ای برخی از شعب بانکها در کنارسفته ویا سایر وثایق تعریف شده در بخشنامه های بانک مرکزی و بیشتر موسسات مالی از چک به عنوان تضمین استفاده کردند که البته مطابق با مقررات بانک مرکزی هم نیست چون اساسا" ‌صدور چک وعده دار ویا بدون تاریخ خلاف قانون صدور چک است

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها