دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403 2024,May

اعلام آمادگی سازمان بورس برای حل و فصل شکایات

24 خرداد 1401
 اعلام آمادگی سازمان بورس برای حل و فصل شکایات

به گزارش بانک اول «محمدعلی دهقان دهنوی» در این نامه در خصوص شکایت سازمان بورس و اوراق بهادار در مجتمع قضایی امور اقتصادی در مورد فعالیت‌های غیرمجاز در فضای مجازی اعلام کرد: براساس مکاتبات معاونت حقوقی آن مرجع عالی در تاریخ ۱۳ اسفند ۹۹ و ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ در خصوص شکایت جاری این سازمان در مجتمع قضایی امور اقتصادی در مورد فعالیت‌های غیرمجاز برخی افراد در فضای مجازی با توجه به پیشنهاد آن مقام مبنی بر این که سازمان بورس می تواند دعاوی جاری خود در خصوص فعالیت های غیر مجاز در فضای مجازی و پرونده های مطروحه را مسترد و با ساز و کارهای داخلی خود بررسی و اقدامات موضوع نامه های یاد شده را به عمل آورد، ضمن استقبال از این پیشنهاد سازنده، در خواست می‌شود که پرونده ها به این سازمان مسترد شود.

وی در این نامه تاکید کرده که سازمان بورس و اوراق بهادار آمادگی کامل دارد تا موارد مورد نظر را بررسی و آنها را از طریق به کارگیری ساز و کارهای داخلی خود حل و فصل کند.

در ادامه نامه رئیس سازمان بورس آمده است که در اجرای نظر اعلامی آن مرجع، پرونده های طرح نشده یا گزارش نشده به قوه قضاییه نیز در کمیته ای متشکل از مدیران ذیربط موضوع، رسیدگی و امکان به کارگیری روش های جایگزین و شیوه های عدالت ترمیمی بررسی خواهد شد، امیدواریم نماینده ریاست دادگستری کل استان تهران جهت حضور در هیات عدالت ترمیمی به این سازمان معرفی شود.

اخبار مرتبط
نرخ اخزا در بازار این روزها به اعداد بالاتر از 35 درصدی رسیده است. سود آوری شرکت های بورسی در آخرین گزارش منتشر شده در سامانه کدال ارقامی را نشان می‌دهد که نسبت به دوره های قبل شرکت ها با حاشیه های سود خالص و ناخالص پایین‌تری گزارش شده‌اند و تعدادی از این شرکت‌ها در لبه مرز شناسایی زیان خالص هستند.
در بازار امروز 41 نماد در محدوده مثبت و 390 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 71 نماد در محدوده مثبت و 314 نماد در محدوده منفی معامله شدند.
همچنین نمادهای فملی، وبملت، نوری و وپارس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و در مقابل نمادهای جم و فارس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص برجای گذاشتند.
فرزاد وجیهی کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه خرید طلا برای حفظ سرمایه گزینه مناسبی است، گفت: خرید طلا تنها برای افرادی که به دنبال حفظ سرمایه هستند مناسب است. اما اگر کسی به دنبال کسب سود مازاد از تورم است باید در بازار بورس و صندوق‌های اعتباری سرمایه گذاری کنند

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها